Karoq buitenkant opsmuksels

Jrtt

Forumguru
ik ben aan het twijfelen om mijn raamomranding ook zwart te zetten, maar ik vind het chroom daar niet storend.
Vooraan vind ik het chroom wel wat storend. Op mijn hudige octavia heb ik die ook zwart gezet :)
Ahja nog vergeten: ik wil de achterste ramen en koffer ook nog laten tinten.

Die zwarte velgen gaan, denk ik, zeker goed staan omdat de karoq al zoveel zwart heeft onderaan.

Ben wel benieuw hoe je de chromen raamomlijsting om gaat zetten in het zwart. Evenals de grill zwart maken.
 

sg1987

Lid
Met een wrap :)
Op mijn vorige wagen was het heel proper gedaan. Heb toen delen van voorlip en diffusor laten wrappen in't rood.
De chroom raamomlijsting heb ik wel besloten om niet te wrappen en gewoon te houden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt
Ik heb ook de chrome omranding van de grille weggedaan en een zwarte laten plaatsen. Staat de auto veel beter en zo heb ik helemaal geen chroom meer. Het is een Ambition, dus de omlijstingen van de ramen waren al zwart.
upload_2019-8-29_12-47-55.jpeg
 

De Stip

Forumguru
waarom heb je geen 19" als optie meteen erbij gepakt?
ik neem de karoq begin september in ontvangst en ga de velgen direct laten coaten.
Aangezien ik geen andere velgen heb, gaat het wel grappig zijn als de wagen in onze garage staat zonder wielen :D

Ik vind die Vega's niet zo mooi. Maar jij laat ze coaten zeg je. Helemaal zwart? Want dat ziet er mijns inziens dan wel weer heel vet uit.
Zelf heb ik nu de offerte liggen om de 18" van Conti winterbanden te laten voorzien. Ze nemen dan de zomerbanden in tegen meerprijs van €350,- (incl. montage en BTW). In het voorjaar ben ik van plan er een set zomerwielen van GMP Atom in 19" aan te schaffen. Dan rijdt ik er in beide seizoenen knap bij :D
 

sg1987

Lid
Ik heb ook de chrome omranding van de grille weggedaan en een zwarte laten plaatsen. Staat de auto veel beter en zo heb ik helemaal geen chroom meer. Het is een Ambition, dus de omlijstingen van de ramen waren al zwart.
Bekijk bijlage 75252

Knap, heel knap!
Mits wat kleine aanpassingen kan je van de Karoq echt iets knap wagen.
+ het feit dat je ze veel minder ziet in het straatbeeld dan een tucson (ervaringen in BE) maakt het toch wel allemaal wat leuker.

@ De Stip: ja ik ga de 18" braga's volledig zwart poedercoaten. I'll keep you posted.
 

De Stip

Forumguru
Ohw, ik dacht dat je er de 19" Vega's onder ging zetten en die dan helemaal zwart poedercoaten. Dat begreep ik in ieder geval uit jouw opmerking.
Want die set koop je in NLD met een meerprijs van rond de €900,- en dan heb je dus meteen 19" ipv 18". Het model Vega vind ik wel mooi, maar niet dat ze gepolijst zijn. Maakt ze te druk naar mijn idee. Maar goed dat smaken verschillen, toch?
 

sg1987

Lid
Ben wel benieuw hoe je de chromen raamomlijsting om gaat zetten in het zwart. Evenals de grill zwart maken.

Hierbij enkele foto's.
De raamomlijsting ga ik wsl chroom laten. Het volgende dat gaat gebeuren is de velgen zwart poederlakken.
 

Bijlagen

  • 20190911_203152.jpg
    20190911_203152.jpg
    595,2 KB · Weergaven: 215
  • 20190911_205837.jpg
    20190911_205837.jpg
    263,4 KB · Weergaven: 219
  • 20190911_205844.jpg
    20190911_205844.jpg
    800,6 KB · Weergaven: 204
  • 20190911_205910.jpg
    20190911_205910.jpg
    731,5 KB · Weergaven: 193

vanturenhout

Senior Member
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje/handleiding voor het wrappen van de grill. En waar haal je de wrap folie vandaan?
 

sg1987

Lid
Ik ben wel benieuwd naar een filmpje/handleiding voor het wrappen van de grill. En waar haal je de wrap folie vandaan?

Ik begin er zelf niet aan want zo iets is echt vakmanschap. Je wilt niet snijden in de lak van de wagen enzo dus ik zou er zelf nooit aan beginnen.
Ik ga hiervoor naar stema car customs in Pelt (BE).
 

CDK

Forumguru
Gewoon doen @De Stip! Gaat super staan, wel een iets bredere velg nemen als originelen een iets lagere ET dat gaat super dik staan :jaja:
 

De Stip

Forumguru
Lijkt mij dus ook @Corné de Kluijver, Ik wil graag de GMP Atom in glossy black doen. Staat mooi bij de rest van de sportline uitrusting. Nu nog hopen dat ik de 18" Mytikas voor een goede prijs van de hand kan doen.
 

De Stip

Forumguru
Gewoon doen @De Stip! Gaat super staan, wel een iets bredere velg nemen als originelen een iets lagere ET dat gaat super dik staan :jaja:

Ik zal dat bij de leverancier navragen. Iets breder en iets lagere ET waarde. Hij zal me er vast mee kunnen helpen. Of heb jij als goeroe met de (in mijn ogen) mooiste Skoda van dit forum, nog een goed adres?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan