Karoq buitenkant opsmuksels

064harry

Forumguru
Ik denk van wel. Als je de Karoq in de configurator gooit dan kan ie tot 20” hebben.
Alleen weet ik niet of dat zo comfortabel rijdt.
 

M@cer

Lid
Waarom hebben ze toch besloten om de achterbumper zo zwart te laten???? Als de Sportline er niet zou zijn, zou de normale versie voor mij afvallen vanwege die grote zwarte bumper.. Zo jammer.
 

Beauri

Forumguru
@M@cer - Hij is in 2 tinten, direct onder de achterklep is het zwart, maar daaronder is het donkergrijs en dan mogen we blij zijn dat we geen model van de Aziatische markt hebben, daar hebben ze wat hier donker antraciet is in een soort van zilverkleur...... ziet er niet uit:tongue:

Maar het is inderdaad een hele bult donker plastic:jaja: , vandaar dat er nog steeds in mijn hoofd het idee rondspookt om een reflecterende rode streep tussen de reflectors aan te brengen, denk dat dat aardig breekt.

BTW..... men mag zeggen wat men wil, maar die nepchroom....... op de achterbumper van de Sportline is dan weer de achterdeur uit. Ach..... er blijft altijd wel wat te wensen over en zodoende ben ik dan ook nog niet klaar met personaliseren, al loop ik momenteel wel tegen een paar probleempjes aan met de gewenste kleur van bijvoorbeeld de velgen, je kan alles krijgen zoals je het wil, maar daar hangt in sommige gevallen dan wel weer een fors prijskaartje aan.
 

Beauri

Forumguru
Ik denk van wel. Als je de Karoq in de configurator gooit dan kan ie tot 20” hebben.
Alleen weet ik niet of dat zo comfortabel rijdt.

Heb van de verkopers gehoord dat, omdat je steeds lagere wangen krijgt naarmate de velgdiameter stijgt, ook het geluid toeneemt, heb er zelf geen ervaring mee omdat ik zelf eigenlijk nooit gereden heb met grote velgen en lage banden. Zeker een band nodig met velgbescherming, anders sta je waarschijnlijk snel met tranen in je ogen bij je 20 inch velgen.
Ook krijg je nog te maken met het volgende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Onafgeveerd_gewicht
 

064harry

Forumguru
Waarom hebben ze toch besloten om de achterbumper zo zwart te laten???? Als de Sportline er niet zou zijn, zou de normale versie voor mij afvallen vanwege die grote zwarte bumper.. Zo jammer.

Volgens mij is dat een beetle het SUV -achtige.. Als je ‘echt’ off road gaat rijden dan is dat plastic beter tegen bescherming.
 

De Stip

Forumguru
Waarom hebben ze toch besloten om de achterbumper zo zwart te laten???? Als de Sportline er niet zou zijn, zou de normale versie voor mij afvallen vanwege die grote zwarte bumper.. Zo jammer.

Persoonlijk waren zowel de Kodiaq als de Karoq voor mij al geen optie, totdat de dealer mij attendeerde op de Sportline versies. Die hebben inderdaad net datgene, wat mij kon overtuigen. Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal toch? Ik ben bij dat ik voordat ik m'n krabbel onder het koop contract voor een Peugeot 3008 zou zetten, de eigen Skoda dealer nog even gesproken heb.
 

Beauri

Forumguru
Yep..... helaas zijn het allemaal.... Tiquan, Ateca en Karoq en ook hun grotere broertjes, een beetje van die vreselijk saaie hokken, als ze voorbijrijden gaan ze volledig op in de grijze massa en is er niemand die je kan zeggen wat er nu precies voorbij reed, saai maar netjes hok en toch is er bijna niet 1 gelijk met de ander. Ander velgje, ander kleurtje, meer en minder chroom om van binnen maar helemaal op te houden aan mogelijkheden en van buiten dan nog eens de verschillende verlichtingsmogelijkheden, je kan het haast niet zo gek bedenken of het is aan te passen en toch blijven het
onopvallende saaie kleurloze hokken, ook al maak je ze vuurrood, staalblauw, spierwit of gitzwart.

Op dit plekje kun je laten zien hoe je hem zelf graag zou willen hebben, wat je er aan aangepast hebt, of wilt aanpassen, anderen een idee van een mogelijkheid geven, eigenlijk wat je maar wilt en het zou je aan je r..t moeten roesten wat een ander daar nu weer van vind, smaken verschillen en ook in wansmaken zijn er heel veel smaken. Het is maar net wat je zelf leuk vind, of je wilt opvallen of juist weer helemaal niet. Als je niet wilt opvallen zit je eigenlijk met de standaard Karoq al een heel eind in de goede richting en de ontwerpers in de fabriek hebben ook weinig fantasie en durf, het wordt al snel een beetje truttig.

Hoop op veel plaatjes van mensen die wat aan durven passen aan hun Karoq, maakt mij niet uit van onopvallend naar super grijzemuis onopvallend tot superopvallend.... hier kijk je niet omheen.....

Karoq achterkantjes:

lichteachterkantbumperSKODA-KAROQ_00056.jpg
licht en ja....

lichteachterkantnietmooi2019-skoda-karoq-scout-side-high-resolution-images.jpg

Licht op een 4x4 van ..... nou als ie smerig wordt kun je het beter zien.....

nietlelekijkkont17skodakaroqroadtrip.jpg

subtiel

duidelijkerverschilkontSkoda_Karoq_autoholix.com_100-1024x683.jpg

beetje drukker

zilveralukontSkoda-Karoq_Scout-2019-1600-17.jpg

Opvallend, mooi in wansmaak

nettekontbijblauw.jpg

Ja.... je rijd niet voor l.l

zilvernepkontkaroq_sportline_04.jpg

Ik had wat chroom over en m'n rode spuitbus was nog niet leeg

Ach, zoveel mensen zoveel wensen, wat je met een beetje kleur al niet kunt doen:)
 

M@cer

Lid
Ik zit helemaal niet te wachten op een opvallend hok wat merken als Toyota of Honda je aan probeert te smeren en heb liever gewoon een auto die ik zelf mooi vind (maar ik ben ook al sinds dat ik klein ben overtuigd van VAG).

Van alle plaatjes is de onderste toch verreweg het beste naar mijn mening.. En wat betreft de nepuitlaten, ik zag gisteren op Autoblog een filmpje over een Range Rover van 180.000 euro en die had ook gewoon netjes nepuitlaten (4 stuks in enorm formaat ook nog) :-)

Range-Rover_Velar_SV_Autobiography_Dynamic_26.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Wat een onzin wordt er hier verteld zeg. Als jullie het allemaal saaie hokken vinden, wat doe je dan hier? Of ik snap het niet. Ik krijg haast dagelijks (vandaag nog van de chauffeur van een bestuurder die dagelijks in een Tesla rijdt) complimenten over de Karoq. Ze vinden hem erg mooie en de kleur vinden ze helemaal top. Niks saaie bak!
6244889b67e9c72d6ac6ea5b0113d4f3.jpg
 

De Stip

Forumguru
Vandaag weer op zoek geweest naar een mooie zomer velgen set. Ik ben erg gecharmeerd van de 19" GMP Atom in glossy black. Daar wil ik dan Continental Sportcontact 6 bij bestellen. Gewoon, omdat ik eigenlijk altijd Conti's heb gereden en ze mij best goed bevallen qua slijtage, afrolgeluid enz.
De standaard 18" Mytikas velgen ga ik dan voorzien van winterbanden.
Jammer genoeg kun je de GMP velgen niet van originele Skoda naafdoppen voorzien, dus daar moet ik dan een oplossing voor gaan zoeken. Voor de 18" heb ik reeds zwarte naafdoppen liggen, welke ik bij Superskoda had besteld.
 

064harry

Forumguru
Bij mijn velgenboer konden ze zo pasklare plaatjes erop plakken zei hij. Maar ik heb liever de BBS plaatjes.
 

Beauri

Forumguru
knip knip knip...complimenten over de Karoq. Ze vinden hem erg mooie en de kleur vinden ze helemaal top. Niks saaie bak!

Die van jou is minder saai dan de rest, en idd een hele mooie kleur, je hebt ook nog een paar fraaie en stoere treeplanken en net als de liefhebbers zoals mijzelf een paar randen om de wielkasten, ook heb je je ramen laten tinten en dat geeft ook weer een ander aanzicht. Die van mij gaat met een paar uurtjes ook een mooier(hoop ik) aanzicht krijgen, we gaan zo naar Hendrik Ido Ambacht en dan moet je al een idee krijgen wat er gaat gebeuren.

Saai en mooi zijn echt geen slechte combinaties, maar komop mensen er is veel minder saais te koop:D

Oh..... men vind die van mij ook heel mooi en ik heb al veel complimenten gehad, ja ook over de kleur, maar ook daarbij nog enkele opmerkingen dat ze m'n vorige mooier vonden qua model, maakt niet uit, ik kan daar tegen:)

En we zitten in het Topic Opsmuksels, we maken ze gewoon nog fraaier...... en we weten allemaal wel.... als er gezegt wordt...... nou fraai hoor..... dat het aan de toon ligt, aan wat er mee bedoeld wordt;)

Hier maken we ze gewoon nog mooier:jaja:
 

Beauri

Forumguru
Ja..... de weg gevonden en gisteren bij LRS Voorruit-herstel in Hendrik Ido Ambacht de ruiten van een tint laten voorzien.

In het geval van ramen tinten pak je 2 vliegen in 1 klap, je doet iets aan zonnewering en je doet iets aan verfraaiing als je een passende tint kiest. Er stonden heel wat voorbeelden in het wild geparkeerd bij LRS, zouden we in eerste instantie een 20% doorlatende folie nemen(een gulden middenweg tussen tint en ook in het donker nog goed zicht naar buiten), de voorbeelden in het wild deden ons besluiten om toch nog 1 tintje donkerder te gaan en een 15% doorlatende folie te nemen. Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf:) Het resultaat:


Lee van LRS geeft goede adviezen, en voor het geld hoef je het denk ik ook niet te laten, op mijn rekening stond voor de Karog €235,95 en dat incl. BTW en levenslange garantie. Nu even een weekje de achterramen niet bedienen en niet per ongeluk de achterruitverwarming aanzetten en dan moet het resultaat blijven zoals het nu is, perfect:thumbsup: Oh.... schoonmaken alleen met een vochtige doek met water zonder reinigingsmiddelen, mocht je er toch een bende van gemaakt hebben in je auto rokertje.... dan kan je een beetje Ph neutraal schoonmaakmiddel zonder alkalische middelen of ander agressief spul gebruiken. Denk dat ik de hondensnuitafdrukken met een beetje vochtige doek wel wegkrijg, moet het dus heel lang mooi blijven:)
 

Beauri

Forumguru
Ben er ook blij mee, had onderweg zo te zien veel blikken, moeten haast wel bewonderend zijn geweest:D

Vandaag besloten om maar af te zien van Velvet rode velgen, ben bij een aantal bedrijven langs geweest, maar het werd een heel lang en lastig verhaal, zeker met de wens die ik had, rood met zwarte accenten. Om een lang verhaal kort te maken, het zou kunnen, maar lastig worden en 2x zoveel kosten als dat de velgen mij nieuw gekost hadden.

Nu mag mooi maken best een beetje pijn doen, maar het kan ook te gek, ging bijna op moord lijken en heb het idee dan ook maar aan de kant geschoven. Nu vind ik het wel jammer dat zwart een deel van het design teniet doet als de belichting niet optimaal is, maar het is niet anders, ben de zilverkleur van velgen helemaal zat het zit onder bijna alle auto's en het past vind ik zelf niet echt lekker bij rood. De nieuw aangekochte velgen gaan dan ook zwart worden, hoogglans zwart, heb ze vandaag bij Velgencoating.nl gebracht in Asten. Was een ritje van 170km heen en weer 170km terug, maar daar had ik wel zin in. Ken het bedrijf helemaal niet, maar de internet site kwam goed over en wilde niet terecht bij de bedrijven die ik al had bezocht/gesproken, teveel wel en niet kunnen en ontlakken moesten ze ook allen uitbesteden.( @EdK ook Purmerend niet alles onder 1 dak)

Ben benieuwd wat het gaat worden, houd jullie vanzelfsprekend op de hoogte en hoop uiteindelijk ons te kunnen verrassen met een mooi eindresultaat.

Het te doen lijst wordt al korter:

1 Velgen waren gehaald, gaan niet naar de spuiter, maar liggen wel reeds bij het coatingsbedrijf in Asten. LOOPT
2 Auto is getint GEREED:)
3 Tzt rode reflecterende bies in de achterbumper... ga ik me morgen in verdiepen STARTEN
4 Dakspoilertje van Superskoda, vind hem ...... ja, helaas nog steeds niet op voorraad/leverbaar.....
 
Bovenaan Onderaan