Karoq buitenkant opsmuksels

Beauri

Forumguru
Vandaag een offerte gekregen voor 18" zwarte Mytikas.
Ik denk dat die wel mooi staan bij mijn Clever Edition.

Maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Kreeg gisteren bij het afhalen van de auto een compliment over mijn geslaagde project, zoals zij dat noemden(chroom eraf en diverse zwarte accenten plaatsen) en daarbij kwamen ook de velgen ter sprake. Niet dat alu/zilver kleur misstaat, maar of ik soms ook niet over zwarte velgen dacht, de velgen die erop zitten poedercoaten was het voorstel..... Nu zijn de banden al zwart en alles helemaal zwart maakt vaak dat het design ook helemaal wegvalt. Dan dwaalt er wel door mijn hoofd....... zou het niet heel erg mooi staan in de kleur van de auto zelf, dat is tegenwoordig ook heel goed mogelijk. Daar moet ik toch zelf nog wel een paar nachtjes over slapen, iets met snel vies worden etc etc en nog wat meer gedachten over wegvliegende biljetjes enzo;)
 

Okki

Donateur
Ik snap zelf de modetrend van de zwarte velgen niet. Maar ieder zijn ding....

Vroeger hadden bepaalde auto's of de velgen of de wieldoppen in de kleur van de auto (bijv. Mercedes)

f8437d87-05db-4a6c-bdb7-9dc9e9736c37.jpg


Je zou het eerst met plastidippen kunnen proberen hoe het er uit ziet. Poedercoaten kan dan altijd nog....
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Plasticdippen zal toch ook wel wat gaan kosten en het lijkt me niet goedkoop, het eraf halen zal denk ik wel makkelijk gaan, al zal denk ik degene die achter je zit in de wasstraat niet erg blij met je zijn:angry:

Nee, zwart gaan ze bij mij zeker niet worden, rode met een zwart accent zou ik in mijn geval denk ik niet afwijzen en geheel rode in de kleur van de auto zou denk ik ook niet misstaan, is alleen een kwestie of het me de moeite en de euro's waard is.

1 ding is zeker, als ik het al doe, zal ik niet de eerste zijn. Heb even gezocht op afbeeldingen met: Cars with red wheels en dan krijg je best wel een paar mooie voorbeelden, al zijn er ook voorbeelden bij die je het idee gelijk weer uit je hoofd halen:tongue: De mooie voorbeelden, ja...... ach even rustig over denken.....
 

Beauri

Forumguru
Nee, dat vermoed ik ook niet..... alleen weten we allemaal(dacht ik) dat er helaas kleuren zijn
waarbij het sneller opvalt dat het vies is, dan bij andere kleuren.

Sommigen moet je ook alles voorkauwen:D
 

Canon-Eye

Forumguru
Sommigen moet je inderdaad alles uitleggen... :pardon:

Ik schreef niet voor niets "of erger", daarmee doelend op de aanblik. Rood is nou net een kleur die wel wat kan hebben, is mijn ervaring na ooit 2x een Tornadorode Audi80 te hebben gereden.
 

Beauri

Forumguru
Een spuitbus plastidip zal het meeste niet kosten, en met 2 of 3 bussen heb je alle velgen wel gedaan....denk ik.

Heb me er een beetje in verdiept en bijvoorbeeld hier:

https://www.amazon.de/Stück-Full-Ki...dip+spray+rot&qid=1560010940&s=gateway&sr=8-2

een betrouwbaar leveradres gevonden, er staan ook wat plaatjes bij met resultaten, moet zeggen dat het er zo wel aanlokkelijk uitziet. Toch zijn er in mijn geval wel wat zaken die me tegenhouden om dit zelf als "proef" te doen, met name de hoeveelheid arbeid die er ingestoken moet worden en zelf geen plek hebben om dit te doen. Ook heb ik weinig vertrouwen in de degelijkheid van het resultaat. Remstof op velgen is ook niet altijd even makkelijk te verwijderen en ik denk dat ik al met al mezelf niet bezig zal zien gaan met een paar busjes plasti spray om te kijken hoe het eruit ziet.
Sommigen moet je inderdaad alles uitleggen... :pardon:

Ik schreef niet voor niets "of erger", daarmee doelend op de aanblik. Rood is nou net een kleur die wel wat kan hebben, is mijn ervaring na ooit 2x een Tornadorode Audi80 te hebben gereden.

Dank voor de toelichting..... had erger in je tekst begrepen als in meer en dat verbaasde me al een beetje, immers de kleur van een velg maakt niet dat er meer remstof of andere vervuiling opkomt.:bloos:

Heb ook 2 ervaringen met rode auto's voor deze gehad, de eerste is toch al weer meer dan 40 jaar geleden en de 2e rode al weer bijna 25 jaar geleden, besmettelijkheid.... meen me te herinneren dat ze tot de middenmoot gerekent werden, heb ergere kleuren gehad. Nr 1 was een witte, wel mooi, maar wat een draak, het kind leek wel altijd vies te willen zijn en de omgeving waar ik woon hielp niet mee, ook een gele was me op dat gebied niet altijd goed gezind. De beige/goud tinten waren ook goede middenmoters. De afgelopen 25 jaar in een paar mooie grijstinten rondgereden, chic en buiten een hoop vogelvreugd zagen ze eigenlijk altijd wel verzorgt en netjes uit, ook al waren ze dan nog te smerig om aan te pakken. Komen we weer bij rood...... ja..... een middenmoter en Velvet Red is niet bepaald bescheiden qua uitstraling, moet er zelf, om eerlijk te zijn, nog een beetje aan wennen, doch wederhelft wenste zeer beslist geen witte en al het grijs tot zwart meer te willen. Ben dus eigenlijk doende om hem minder opvallend rood te maken, vreemd genoeg lijkt chroom als een katalysator te werken bij rood en wordt het rood alleen maar roder, zwart lijkt de boel wat te kalmeren:) Maar zwarte velgen gaat me net weer wat te ver, zwart doet het rood goed en omdat autobanden ook zwart zijn moet dat met rode velgen eigenlijk best wel goed komen, denk niet dat ik er voor hoef te gaan dippen, zie het resultaat in mijn verbeelding al voor mij.....

Alles leuk, maar heb al een paar honderd euro uitgegeven aan zwarte accenten en binnenkort een afspraak bij de tinter voor de ramen, ja ook zwart, kost ook weer een paar honderd.

Ja en dan de velgen nog..... heb best wel een meegaande wederhelft, met een beetje tact en geduld gaat het allemaal wel lukken, maar haastige spoed is zelden goed.;)

Vies worden zal wel meevallen, maar wel zien geen rood waas voor de ogen te veroorzaken ;)

Rode waas in het voorbijrijden, hij komt denk ik pas in de ogen als er over de tenen wordt gereden, beetje afstand houden tot de wandelaar en al helemaal als er zoals nu veel grote plassen liggen:D

Wens u allen heel fijne Pinksteren:)
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb door een bizarre speling van het lot ooit 4 witte auto's na elkaar gehad en toen gezworen dat ik dát echt NOOIT meer wilde. Begin deze eeuw 5 jaar in een zwarte Fabia1 combi gereden - en zwart komt er dus ook never meer in...

Prettige kleuren qua vuilonopvallendheid bleken donkergroen metallic (2x gehad), cappuccinobeige (ook 2x), goudbeige. Met rood was dus ook niet veel mis, buiten de 2 Audi's heb ik ok nog een rode NSU en Golf1 gehad.
Vandaag de dag een Pirineosgrijze SEAT - niet op die kleur gekozen eerlijk gezegd, als ik deze nieuw had geconfigureerd had ik dit niet uitgezocht. Is wat saai m.i. maar, eenmaal eraan gewend, verder wel OK.
 

wakkie

Senior Member
Voor wie nog velgen zoekt:

https://www.wheelpoint.nl

Ruime keuze en inruil mogelijk. Heb zelf geen ervaring met dit bedrijf, echter ga zelf in het najaar nieuwe velgen aanschaffen incl. winterbanden. Gedachten gaan uit naar de 18” Oxxo Decimus Black Polished met Vredestein Wintrac Pro winterbanden voor in mijn ogen schappelijke prijs. Heb deze ook op mijn vorige auto gehad. Denk dat ze op mijn witte Karoq niet onaardig staan.

Het plastidippen of hoe het ook allemaal mag heten lijkt mij helemaal niks.
 

Pendragon

Forumguru
Nu maar hopen dat @Pendragon hier een plaatje(s) wil plaatsen waarop de treeplanken
in volle glorie te bewonderen zijn, en misschien een toelichting van het waarom.....

Sorry, helemaal gemist dit. Bij deze alsnog. Ik heb er ook voor gekozen omdat ik vanaf de zijkant de onderkant er slordig uit zag zien zonder de planken. Nu is het allemaal 1 mooi geheel. Ik krijg er veel complimenten over :)

1 tip, koop ajb de originele, want de 'neppers' zien er echt niet uit. Te breed, sluiten niet mooi aan op de achter en voorkant. De oem zijn er echt prachtig voor gemaakt.

IMG_20190525_122609.jpg
 

064harry

Forumguru
Ik wilde in eerste instantie 19" Craters onder mijn machientje. Maar ben bang dat ik teveel moet inleveren op comfort en brandstofverbruik. Dus dan maar 18". Alleen vind ik de zwarte Mytikas een beetje....
Nu heb ik mister costumize (Corné) om raad gevraagd. En die kwam met een geweldig idee.
18" BBS SR velgen!
Ik heb al een prijsopgave gevraagd. Effe afwachten dus.

Owjah ... Ik krijg ook veel complimenten over de treeplanken.
 

Beauri

Forumguru
@EdK Was kortgeleden nog bij de dealer en dacht dat het 1100 a 1200 euro was, maar dan wel inclusief montage. Denk dat je zoiets als treeplanken niet zelf moet doen als daarvoor niet de kennis en spullen hebt.
 

EdK

Forumguru
dacht dat het 1100 a 1200 euro was, maar dan wel inclusief montage.
400 euro voor montage ??
Denk dat er wel een paar handige harrie's in je straat zijn die de gereedschappen en de kennis hebben om het voor de helft te doen....:pieker::jaja:
 

Pendragon

Forumguru
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Ik wil je wel geloven @Pendragon maar wat maakt het dan niet zo eenvoudig ?
Want daar ben ik dan wel benieuwd naar ?

Weet ik veel. Ik was er niet bij :) Misschien weet Corné het wel. Zal denk ik vooral zijn omdat de handleiding ingewikkeld is en je het nog nooit eerder gedaan hebt. Hetzelfde zal zo zijn voor dealers. Die krijgen zo'n klus niet elke dag. De meeste mensen bestellen zoiets af fabriek en niet achteraf. Toen ik mijn O3 had en ik de MySkoda unit (ja, nutteloos) in de aanbieding bestelde voor 99 euro inclusief inbouw kan ik je vertellen dat mijn dealer daar heel veel geld op verloren is, want ze hadden die unit nog nooit geplaatst en ze zijn al met al een hele dag bezig geweest om het goed te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan