Karoq buitenkant opsmuksels

EdK

Forumguru
Tsja als ik 20 kasten ( elektra ) moet ombouwen dan zal de eerste het kwa tijd ook niet halen met wat er is gecalculeerd , maar de overige kasten gaan hierna zeker sneller en verdienen we er uiteindelijk gewoon aan.
En dan is het vaak bij ons dat geen kast hetzelfde is dus je bent continu oplossingen aan t bedenken met de spullen die je mee hebt in de wagen.

Daarom kan ik me niet goed voorstellen dat die tree planken zoveel tijd / werk zouden opleveren.
In theorie zijn de chassis van de karoq indentiek en zijn de treeplanken op dat chassis met bevestigingspunten gebasseerd.
Dus tsja als je een beetje tekening kunt lezen wat ik toch wel verwacht van opgeleid personeel bij een dealer dat dit dan redelijk makkelijk gemonteerd moet kunnen worden...
Heb nu verschillende malen oem producten van Skoda via superskoda gehad en het is dan echt een ABCeetje met montage...
En laten we eerlijk wezen 700 euro bij superskoda en zelf monteren en 1270 eurie bij Skoda met montage dat is bij mij dus 570,00 eurie voor montage !!???
Met een uurloon wat ze rekenen van 100 eurie is dat dan 5 1/2 uur montage ????
Ik wil gerust wel betalen voor montage, maar afgezet worden toch niet echt !!
Als je dan linkerhanden hebt , dan nog denk ik dat ik goedkoper uit ben als ik bij superskoda koop en bv door @Antera laat monteren !!??
 

064harry

Donateur
Ik denk dat je die vergelijking niet helemaal kunt maken ... Velgen zijn in CZ ook veel goedkoper dan hier. En daar zit ook geen montage bij. De treeplanken zijn gewoon duurder hier. En daar komt dan nog het uurloon bij. Da’s vast geen €570...
 

Beauri

Forumguru
Vandaag
Zitten standaard bij een Clever Edition icm DSG.
Owjah ... niet compatibel met mudflaps...

Vandaag weer een klusje gedaan, gisteren het pantserglas plaatje op het infotaimentscherm aangebracht en vandaag de ledlampjes in de achterlampunits aangebracht, wat omschreven werd als 10 minuten hier heeft mij toch zo'n 40 minuten gekost en ik heb daarbij de stekkertjes niet los gekregen, de eerste unit nam dan ook het grootste deel van de tijd inbeslag, hierna ging het een stuk sneller bij de 2e:) Oh.... heb er ook nog even een paar foto's van gemaakt en idd er zit een dag en een nacht verschil van lichtopbrengst tussen het ouderwetse bolletje en de leds. Moet nu in het donker wel de halvewereld verlichten en alles goed in de achteruitrijcamere kunnen zien:jaja: De foto's zijn genomen bij daglicht en een beetje zonnig weer en hier is toch de wereld van verschil te zien, als er liefhebbers voor zijn, dan wil ik de foto's wel plaatsen.

Ja, vind de treeplanken bij @Pendragon heel mooi staan, zijn autokleur was de iet wiet waait kleur met het rood, het waaide zoals gebleken is, naar rood bij ons, maar we vonden de groene wel errug mooi, we waren er op een donkere trieste dag en de groene stond buiten en daardoor miste hij net de eerste plaats, deze kleur doet het wel heel chic met chroom, lekker in balans:thumbsup: Ondanks dat ik de treeplank wel vind passen gaat het hem bij mij niet worden, 2 dingetjes houden hem tegen, prijs - wil toch wel de mudflaps plaatsen. Zag namelijk voordat ik met de ledlampjes ging stoeien al een hoop tegen de zijkant opgespetterd vuil van de banden zitten en dat terwijl ik er nog maar heel weinig mee heb gereden, ben dan ook bang dat er steenslagbeschadigingen op de zijkant kunnen komen.

De mudflaps met de rode Karoq tekst zijn al aanwezig, denk dat ik ze morgen even vakkundig door de dealer laat monteren, moet er morgen toch even naartoe omdat er nog een afwerkpuntje is.

Heb ook nog een wat duidelijker foto van de deurbescherming, daar was ook een vraag over op een ander plekje, die zal ik later ook nog even plaatsen, kan dan mooi met de mudflaps in 1 onderwerpje:)
 

Pendragon

Forumguru
Tsja als ik 20 kasten ( elektra ) moet ombouwen dan zal de eerste het kwa tijd ook niet halen met wat er is gecalculeerd , maar de overige kasten gaan hierna zeker sneller en verdienen we er uiteindelijk gewoon aan.
En dan is het vaak bij ons dat geen kast hetzelfde is dus je bent continu oplossingen aan t bedenken met de spullen die je mee hebt in de wagen.
@Antera laat monteren !!??
Als eerste zul je een brug moeten hebben anders kom je er niet goed bij. Zelf doen lijkt me dan ook lastig. Verder heb ik ze voor 900 euro gekocht inclusief montage. Verschil bij superskoda dus 200 euro, nou daarvoor ga ik niet zelf die planken monteren, zeker omdat ik het zelf nog nooit gedaan heb. Ik denk ook dat de meeste dealers weinig tot geen verzoeken krijgen om zoiets te installeren en dan wordt het niet zo snel een eenvoudige installatie.
 

EdK

Forumguru
k er wel onder kruipen om een paar fotootjes te maken van de bevestigingen.
JA ik heb geen Karoq en bij een fab staat t niet
Dus voor mij hoef je je rug niet naar de knoppen te brengen
Maar misschien doe je er wel andere Karoq rijders een plezier mee..
 

EdK

Forumguru
Als eerste zul je een brug moeten hebben anders kom je er niet goed bij.
Ach er zijn ook wel andere manieren om je wagen aan één zijde omhoog t krijgen...
Als ik bv me tante vraag om aan de zijde te gaan zitten waar ik niet moet monteren dan zakt hij daar voldoende in en komt hij dus aan de andere zijde voldoende omhoog....
Blij dat me tante hier niet meeleest....
 

CDK

Forumguru
Voor wat betreft de treeplanken...., ik heb voor de Kodiaq €1095,- incl btw betaald. De locale dealer deed z’n beklag dat er dik geld bij moest, ze kregen het niet af in 1 middag en heeft me gratis vervangend vervoer moeten aanbieden. Ze hebben er 6 volle uren aan geknutseld. Of dat iets zegt over de kundigheid van de monteur of het complexe montagewerk laat ik in het midden, want ben er niet bij aanwezig geweest. Alle aftermarket treeplanken verminderen de bodemvrijheid en zien er vanaf onder gezien allerverschrikkelijkst uit en de OEM treeplanken zijn door de nieuwe bodemplaten die bijgeleverd worden vanaf onder super strak en geen verminderde bodemvrijheid.
 
Bovenaan Onderaan