Karoq buitenkant opsmuksels

Canon-Eye

Forumguru
Niet zo eenkennig joh... en informatie over andere types geeft ook weer inspiratie voor een beetje creatieve geest!
 

Beauri

Forumguru
Vind 1 model om bij te houden meer dan genoeg en gezien mijn leeftijd is
dit denk ik misschien/helaas ook wel de laatste nieuwe auto die ik koop.

Wil al mijn creativiteit wel kwijt in de Karoq, dat kan ik nog wel behappen,
iets passend vinden voor de Karoq kost mij genoeg energie.

Maar ook als hij er is zal ik dit onderdeeltje onderhouden, wat er bij mij op
gaat kan er weer af en eventueel iets mooiers weer op.
 

Beauri

Forumguru
De kids hebben smaak:thumbsup:

Ziet er netjes uit, denk dat het een ander merk is dan de eerder getoonde, strak en goed
passend, maken gebruik van het chroom van je auto, de eerder getoonde hebben een
eigen chroomrandje. Omdat ik zelf geen chroom wil zou ik dan ook eerder die van jou nemen.
Zelf gemonteerd en ging dat dan makkelijk?

De spatlappen zien er ook goed uit, zelf zou ik ze dan zonder de modelnaam willen hebben,
zijn ze zonder boorwerk gemonteerd?
 

LdN

Forumguru
Het monteren is een fluitje van een cent, mijn zoon heeft het gedaan maar had ze er in een minuut of 20 alle 4 opzitten.
De spatlappen idem dito, ze zitten op bestaande bevestigingen vast en ook dat was max een half uurtje.

De raamschermen zijn van superskoda:
http://www.superskoda.com/Skoda/KAROQ/Karoq-wind-rain-deflector-set-FRONT-REAR

De spatlappen komen van aliexpress:
https://www.aliexpress.com/item/AOS...&terminal_id=2475573ce093442e963818cec127b98f

Zonder tekst:
https://www.aliexpress.com/item/Car...&terminal_id=2475573ce093442e963818cec127b98f

Overigens zijn mijn zoon en dochter resp. 27 & 31 jaar oud en beide autogek, helaas geen VAG maar oude Honda's.
 

Beauri

Forumguru
De kids zijn goed gerijpt:jaja:;)

Over die raamlijsten moet ik zelf nog even nadenken, maar ben wel een beetje
verliefd geworden op de spatlappen, ja die met tekst..... in het rood.... dat gaat
wel passen op mijn Red Velvet denk ik zo maar:jaja:

Denk ook dat het wel een nuttige uitbreiding is en ik moet zeggen dat ze bij
jouw plaatjes wel heel erg netjes staan, maar op de plaatjes van de leverancier
ziet het er echt NIET uit, op die plaatjes steekt het boven die rand uit en ik denk
ook dat ze bij de Sportline om die reden niet fraai zullen staan.

Voor die paar euro denk ik dat ik wel een setje ga bestellen......

Bedankt voor de mooie plaatjes en de toelichting:thumbsup:
 

Beauri

Forumguru
Nog steeds op zoek of ik die chroomen strip die tussen de reflectoren zit op de
de achterbumper misschien ook ergens in het rood of met reflectierood kan
bestellen, tijdens de zoektocht kwam ik wederom de "mudflaps" tegen, was
bij een andere aanbieder met iets betere afbeeldingen ook nog eens iets
goedkoper:

https://www.aliexpress.com/store/pr...l?spm=2114.12010612.8148356.23.de8b430doQRwjY

heb er maar een setje van besteld en als het bevalt zal ik later nog een
vervang setje bestellen, levensduur van de spatlappen zijn immers
maar een paar jaar en ze krijgen het toch aardig voor hun kiezen;)

Wie de bedoelde strip ergens tegenkomt...... gaarne een seintje:jaja:
 

Okki

Donateur
Zo te zien staat dat best aardig (beter dan zo'n chromen buis die je vroeger wel eens zag).
Ik hoop dat er rechts ook eentje zit....
 

Canon-Eye

Forumguru
Het praktisch nut van die dingen heb ik nooit helemaal doorgrond.
Nadelen hebben ze wel, vooral bij slecht weer: dikke kans dat je bij het uitstappen dan ongemerkt een streep bagger oploopt aan de achterkant van je broekspijp, precies op treeplankhoogte...
 

Japanese Power

Donateur
Helemaal mee eens @Canon-Eye . Afgelopen zaterdag wezen offroaden met een LandCruiser, de eerste keer met uitstappen hou je er nog rekening mee, daarna denk je er niet meer aan en einde dag ga je met een modderige broek naar huis. Nu is de uitstap bij een Karoq dan wel weer een stukje lager dan bij en LandCruiser, maar toch.
 

Beauri

Forumguru
Dit is rechts... :D

Mooie, niet te drukke plank, ziet er wel netjes uit:thumbsup:

Misschien kun je er een plaatje voor ons van maken met iets meer
auto erbij zodat we dan een beter idee krijgen van het geheel?

Wat vind je zelf van de bijgeleverde treeplank?

@Canon-Eye niet alle zaken in dit Topic hoeven een praktisch nut te hebben,
Topic gaat over opsmuksels, de opsmuksels hoeven zelfs niet in ieders ogen
even fraai te zijn, zoveel mensen zoveel wensen.

Je hebt iig wel een goede tip gegeven om op te passen bij het uitstappen:jaja:

Denk dat een treeplank het uiterlijk iets stoerder maakt, de gekozen uitvoering
en kleurcombinaties maken dan of het meer of minder bijdraagt aan het uiterlijk
schoon. Vind het zelf in een aantal gevallen wel stoer staan, bij mij schijnt het
straks, als de spatlappen erop zitten, niet meer mogelijk te zijn.

Het nut..... het kan je misschien net dat iets meer reikwijdte geven als je met
een spons wat vogelfratsen van je dak wilt verwijderen en je kwam een paar
centimeters te kort;)

@iedereen, deel gerust hier je opsmuksels met ons, het hoeft niet nuttig
te zijn en je bepaald echt helemaal zelf of je het wel of niet mooi vind:jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Het nut..... het kan je misschien net dat iets meer reikwijdte geven als je met
een spons wat vogelfratsen van je dak wilt verwijderen en je kwam een paar
centimeters te kort;)
Ik heb die extra reikwijdte af en toe nodig om de sjorbanden te fatsoeneren die mijn kajak netjes in de steunen moeten fixeren. Dan sta ik toch een stuk steviger met m'n voetholte op de dorpel van de geopende deur dan met alleen m'n schoenpunten op een toch tamelijk smalle treeplank...
Blijft het versieringsaspect over. OK, dat kan. Ben ik niet zo van, tenzij misschien als het om iets heel subtiels gaat. Da's een andere categorie...
 

Beauri

Forumguru
Treeplank staat keurig:thumbsup:, ziet er beschaafd uit en tijdens het verwijderen van vogelfratsels
houd je denk ik liever de deuren gesloten, niet fijn als de fratsel met een plons water het
interieur inzwemt:nono:
 

064harry

Forumguru
Vandaag een offerte gekregen voor 18" zwarte Mytikas.
Ik denk dat die wel mooi staan bij mijn Clever Edition.

Maar ik ben er nog niet helemaal uit.
 

Beauri

Forumguru
Taart..... van mijn dealer gekregen bij de aflevering, nu samen met een kop koffie aan het genieten en dan even berichten dat mijn spatlappen met rode Karoq tekst gisteren ook zijn bezorgt terwijl we onze nieuwe aanwinst in ontvangst mochten nemen.

In de doos zaten de 4 spatlappenen en 8 zwarte parkerschroeven. Dacht hier alles mee te hebben, maar er zat ook nog een sticker met een zogenaamd grappige tekst in het Chinees in de doos, 2 kleine tubetjes met lijm en een stukje hulpgereedschap in de vorm van een combi inbussleutel/kruisschroevendraaiertje.

Er zaten ook nog 2 zakjes met metalen voorwerpen in de doos, iets dat ik niet kon thuisbrengen en niet kon plaatsen hoe ik dat nu moest monteren in combinatie met de spatlappen. Nu verkoopt de leverancier van de spatlappen ook nog andere artikelen, dus maar weer even het grote web opgedoken en na een beetje zoeken vond ik de voor mij mysterieuze metalen voorwerpen:

https://www.aliexpress.com/store/pr...ml?spm=2114.12010612.8148356.5.77e15e5feLJhSt

Waren de zakjes gevuld geweest met de zwarte uitvoering....... dan had ik er misschien ;) nog aan gedacht om ze te monteren, maar ik had de chroomkleurige gekregen en aangezien mijn bolide helemaal ontchroomt is(op de dorpelversiering na, maar dat zie je enkel als je de deur opent) gaat het dus niet gemonteerd worden.

Ik heb ze gratis gekregen en wil er ook wel weer gratis vanaf, de montage lijkt mij simpel, er zit dubbelzijdige 3M tape op, dus je kan het zo op je auto plakken. Bij afhalen gratis en wil je het via de post, dan wordt het tegen postbustarief opgestuurd. Doe maar een PB als je serieuze belangstelling hebt.
 
Bovenaan Onderaan