Bijzondere ervaring met een verkoper

Cordoba

Forumguru
hoe is TS dan behandeld geweest? Grof? Bot? Beledigend? ....

Zoals ik het lees, en ik denk hier meerderen met mij, had er in plaats van een verkoper ook een robot kunnen staan, met een keuze menu: die heeft ook weinig inlevingsvermogen in de klant, sommigen noemen dat ook wel autistisch. Als je een folder verspreid, of een advertentie plaatst die huis-aan-huis in de bus gestopt worden, dan is het toch op zijn zachtst gezegd eigenaardig als dat alleen voor zakelijke klanten is. Daar zijn volgens mij meer geschikte kanalen voor te bedenken. Als je dan ook naar aanleiding van een folder of advertentie éérst uitgebreid de website moet gaan bekijken, is de communicatie naar de potentiële klant van een bedroevend niveau.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Zoals ik het lees, en ik denk hier meerderen met mij, had er in plaats van een verkoper ook een robot kunnen staan, met een keuze menu: die heeft ook weinig inlevingsvermogen in de klant, sommigen noemen dat ook wel autistisch. Als je een folder verspreid, of een advertentie plaatst die huis-aan-huis in de bus gestopt worden, dan is het toch op zijn zachtst gezegd eigenaardig als dat alleen voor zakelijke klanten is. Daar zijn volgens mij meer geschikte kanalen voor te bedenken. Als je dan ook naar aanleiding van een folder of advertentie éérst uitgebreid de website moet gaan bekijken, is de communicatie naar de potentiële klant van een bedroevend niveau.
TS heeft aangegeven dat hij de business edition had opgemerkt via internet. Vooraleer ik mij ook heb uitgelaten over dit topic heb ik de website van Nissan nagekeken en in de online folder staat duidelijk "enkel voor de zakelijke klant". Bij de dealer heeft hij dan een prijslijst gekregen van de verkoper en is dan de "bijzondere ervaring" begonnen. Dus geen folder aan huis of dergelijke.

Blijft ook voor velen blijkbaar moeilijk om alles te lezen. Lees hier meermaals dat de verkoper dan maar een alternatief moest aanbieden. In de teksten van TS kan je duidelijk lezen dat de verkoper nog gezegd heeft dat hij nog wel een vergelijkbare uitvoering kon kopen met de bepaalde opties maar dat deze wel duurder was. Daarop is de TS dan weer begonnen over de business edition (en dan nog dreigen met op te stappen). De verkoper zal op dat moment al lang beseft hebben welk vlees hij de kuip had en als verkoper weet je dan ook dat je dit "gevecht" nooit gaat winnen.
En men blijft maar gretig ingegaan op de (negatieve tot zelf autistisch :sterretjes:)toon van de verkoper (terwijl niemand, buiten TS, aanwezig was) maar hoe was de toon van TS zelf? Communiceren gebeurt ALTIJD met twee of meerdere personen.dit is gewoon weer 1 van de vele "bash maar op de verkoper"-topics, hij kan hem toch nog verdedigen. Moesten we de verkoper kunnen uitnodigen om deel te nemen aan deze discussie, zouden velen een ander beeld krijgen van deze "bijzondere ervaring".
 

SuperBeeb

Forumguru
Voor jou als verkoper is t misschien allemaal heel logisch en bekend, maar als ik een auto op internet bekijk voor de opties, en deze dan bij de dealer te koop zie staan met een verwijzing naar “consumentenprijs”, kan je als verkoper hoog en laag springen, maar moet je gewoon erkennen dat je de klant verkeerd voorlicht. En een beetje verkoper/vent erkent dan z’n fout en probeert het op een vriendelijke wijze op te lossen.
En het aanbieden van hetzelfde product voor meer geld zie ik niet als oplossing, tenzij t voor de klant overduidelijk was dat hij niet voor deze aanbieding in aanmerking kwam. Maar goed, jij bekijkt t vanuit jouw perspectief; prima. Laten we dan concluderen dat we het erover eens zijn dat we t niet eens zijn. :pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

0ri0n88

Forumguru
Heb in eerste instantie op de site van nissan moeten zoeken naar deze uitvoering. Kostte even tijd, maar eenmaal gevonden kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er duidelijk (en dus niet echt klein) bij staat dat het enkelt zakelijk gekocht kan worden.
Best helder eerlijk gezegd :facepalm:
Verder heb ik er geen mening over.

Bij mij zou van tevoren al duidelijk zijn dat deze uitvoering privé onhaalbaar zou zijn en ik zou het niet eens proberen.

Bij de "consumentenprijs" wordt zeer duidelijk aangegeven dat er een uitzondering is op deze uitvoering.
Of het chique is laat ik in het midden en wellicht kan je beter een aparte zakelijke folder maken, maar dat terzijde.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Allemaal compleet irrelevant. De negatieve toon is gezet met het eerste wat de verkoper zegt. Dat had anders gemoeten.
de verkoper heeft geantwoord dat hij die uitvoering niet kan verkopen wanneer hij een particuliere klant was. Uiteraard is hier de negatieve toon gezet maar wat had hij dan moeten zeggen? " ja, ik kan deze versie aan u verkopen maar dan gaan we vanuit een andere versie moeten beginnen rekenen waarbij we onder de lijn nog steeds duurder gaan uitkomen?"
Feit is: TS ging ALTIJD met een negatief gevoel buiten stappen bij deze dealer en wss bij elke Nissan dealer. Hij ging onder de lijn steeds meer betalen dan de business edition. TS wilt dan ook niet antwoorden op mijn vraag of hij bereid was tot het duurder betalen van dezelfde X-trail. Aangezien hij daarop niet wilt antwoorden is het voor mij heel duidelijk.
 

leon-cupra

Forumguru
En het aanbieden van hetzelfde product voor meer geld zie ik niet als oplossing, tenzij t voor de klant overduidelijk was dat hij niet voor deze aanbieding in aanmerking kwam.
daar zit het hem juist. De hele negatieve is net ontstaan doordat TS de wagen niet kon kopen aan de zakelijke GOEDKOPERE voorwaarden. En als een verkoper hem erop attent maakt wordt het plots een "bijzondere ervaring".

Al diegene die beweren dat verkoper grof in de fout gegaan is, die wil ik graag eens uitdagen om de x-trail te proberen te verkopen aan TS, uiteraard volgens de voorwaarden van Nissan. Moest ik voor iedere poging 1euro krijgen, ben ik morgen miljonair.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat hij volgens ts zei was "deze auto verkoop ik u niet". En dat maakt het direct persoonlijk en komt negatief over. Hij had moeten zeggen dat hij deze auto niet kon of mocht verkopen aan ts. En dan idd een kopje koffie aanbieden om alternatieven te bespreken. Die weg sloot hij direct af en bovendien leidde hij met zijn foute opening het gesprek in een negatieve spiraal.
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , je quote enkel uit de berichten van de TS die jouw argumentatie ten goede uit komen. TS formuleert in een andere bericht dat verkoper zei dat hij deze wagen niet mocht verkopen als privé-klant. Uit een ander bericht blijkt ook dat het alternatief ook aangehaald geweest is.
Dus volgens jouw "how-to-do" heeft de verkoper wel correct gehandeld, verkoper heeft mss wel niet de koffie aangeboden.daar is het mss verkeerd gelopen:pardon:
 

Frazajunior

Actief lid
Ik mag u deze wagen niet verkopen met een auto met daarop een consumentenprijs klopt ook niet.
Als je mag aannemen dat de prijs niet zon dergelijk hoog verschil heeft sat het om een fout kan gaan is de prijs op de auto bindend. Dit als er verder op het blad van de prijskaart geen verdere vermelding staat over zakelijke koop etc. Wanneer je blanco naar binnen loopt zonder enige voorkennis kan je niet weten dat het om een fout zou kunnen gaan.
Waarom zou ik bvb een folder pakken als de auto voor me neus staat met een consumentenprijs hier op geschreven?
 

Frazajunior

Actief lid
Daarmee zeggende, laat niet meteen het achterste van je tong zien. Wanneer je vermeld dat op internet deze auto met deze prijs stond dan kan het ook wezen dat er een vermelding staat dat het om een speciale prijs voor de zakelijke rijder zou gaan. Dan heb je dus voorkennis en kon je weten dat het om een foutieve prijsaanduiding ging op de auto
 

peterhuppertz

Forumguru
Ja, en vaak al meerdere malen ook.
Ik zie de loopgraven steeds dieper worden, maar verder leidt dit volgens mij helemaal nergens toe...

Ik was er zelf ook allang weg van, en heb geprobeerd het topic te ontvolgen, maar elke keer als iemand besluit één van mijn eerdere bijdragen leuk te vinden, volg ik het kennelijk weer.
 

leon-cupra

Forumguru
Daarmee zeggende, laat niet meteen het achterste van je tong zien. Wanneer je vermeld dat op internet deze auto met deze prijs stond dan kan het ook wezen dat er een vermelding staat dat het om een speciale prijs voor de zakelijke rijder zou gaan. Dan heb je dus voorkennis en kon je weten dat het om een foutieve prijsaanduiding ging op de auto
er is geen enkele sprake van een consumentenprijs vermeld op een wagen. TS heeft een nissan-prijsfolder van de verkoper gekregen en van dergelijke folders opgemaakt door de invoerder, die een batterij aan advocaten op de payroll staan hebben, zal je wel voor 99% ervan mogen uitgaan dat het allemaal juridisch correct in elkaar zit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik quote maar één ding en dat is het openingsstatement van de verkoper. Omdat dat bepalend is voor het verdere (negatieve) verloop. Dat is op zichzelf verder dan niet relevant.
 

0ri0n88

Forumguru
Ik mag u deze wagen niet verkopen met een auto met daarop een consumentenprijs klopt ook niet.
Als je mag aannemen dat de prijs niet zon dergelijk hoog verschil heeft sat het om een fout kan gaan is de prijs op de auto bindend. Dit als er verder op het blad van de prijskaart geen verdere vermelding staat over zakelijke koop etc. Wanneer je blanco naar binnen loopt zonder enige voorkennis kan je niet weten dat het om een fout zou kunnen gaan.
Waarom zou ik bvb een folder pakken als de auto voor me neus staat met een consumentenprijs hier op geschreven?
Als je de berichten doorleest zul je zien dat TS gevraagd heeft naar de nieuwste xtrail die dus niet in de showroom stond.
Hij heeft in de folder de business edition gezien waarin deze uitvoering stond. Als dit dezelfde folder is als op internet (wat aannemelijk is) staat er duidelijk bij dat deze uitvoering enkelt zakelijk gekocht kan worden
Er stond dus geen auto met een prijskaart erop en ik ga ervan uit dat ze zich wat dat betreft voldoende ingedekt hebben.
Al dan niet netjes gevonden vind de TS de hele behandeling van de verkoper laakbaar en dat is zijn goed recht, maar of nissan iets te verwijten valt....
Ik vind van niet.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ik zie de loopgraven steeds dieper worden, maar verder leidt dit volgens mij helemaal nergens toe...
Eens stopt he , want dan is die schep versleten om verder te graven......
hips ... nog een biertje graag! :sterretjes:
Hou dit nou nooit op? Volgens mij is alles er wel over gezegd ... toch?
In welke PUB zit je ?? Ik kan u nog op me knieën er naar toe kruipen...hips :cheers:
 
Bovenaan Onderaan