Bijzondere ervaring met een verkoper

leon-cupra

Forumguru
Ik quote maar één ding en dat is het openingsstatement van de verkoper. Omdat dat bepalend is voor het verdere (negatieve) verloop. Dat is op zichzelf verder dan niet relevant.
je zit je in alle mogelijke bochten te wringen om er toch maar uit te geraken.
1. Je basseert je op het eerste bericht van TOPICSTARTER, niet van de VERKOPER of beide. Duidelijk een éénzijdig verhaal. De TS formuleert zijn eerste bericht zo dat je als niet objectieve lezer de verkoper idd een lul vindt.
2. Zoals reeds in vorige bericht vermeld, geeft TS wel aan IN EEN OPVOLGENDE REACTIE in dit topic dat verkoper de "niet mogelijk privé-aankoop" argumentatie aanhaalt.
Je weigert dus pertinent het tweede puntje in jouw mening op te nemen. Tja, dan kunnen we nog 100 jaar bezig blijven.
 

EdZ

Donateur
Niet dat ik het topic onnodig wil rekken (stiekem wel natuurlijk)...maar als je een 2e hands business uitvoering ziet, zouden daar dan ook andere regeltjes gelden?
 

leon-cupra

Forumguru
Niet dat ik het topic onnodig wil rekken (stiekem wel natuurlijk)...maar als je een 2e hands business uitvoering ziet, zouden daar dan ook andere regeltjes gelden?
dan bepaalt de eigenaar van de tweedehandse wagen de spelregels. Bij een nieuwe is het uiteraard de invoerder die de grootste vinger in de pap te brokken heeft.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Kijk, nu komt de aap uit de mouw. Ik ga er idd van uit dat ts een authentieke weergave geeft van zijn ervaring. En ook al was dat niet zo, dan nog zouden we er hier vanuit moeten gaan en het gepresenteerde verhaal beschouwen als een case welke ons wordt voorgelegd. Nu plots wordt uitgegaan van mogelijk andere scenario's, waarbij wordt gesuggereerd dat ts de zaak niet waarheidsgetrouw weergeeft maar bewust een bepaald beeld wil doen postvatten, lijkt me verdere discussie dan ook niet zinvol.
Overigens ook omdat ik merk dat de toon van @leoncupra naarmate de discussie vordert, steeds onaangenamer en persoonlijker wordt. Iets wat helaas al eerder kon worden geconstateerd.
Op deze manier hoeft het voor mij verder niet. Volgende keer hopelijk niet 3 x is scheepsrecht.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Kijk, nu komt de aap uit de mouw. Ik ga er idd van uit dat ts een authentieke weergave geeft van zijn ervaring. En ook al was dat niet zo, dan nog zouden we er hier vanuit moeten gaan en het gepresenteerde verhaal beschouwen als een case welke ons wordt voorgelegd. Nu plots wordt uitgegaan van mogelijk andere scenario's, lijkt me verdere discussie dan ook niet zinvol.
ik verzin geen andere mogelijke scenario's. Ik basseer mijn mening op het openingsbericht en de VERDERE REACTIES van de TOPICSTARTER. De latere berichten van de TOPICSTARTER ZELF geven sowieso een al iets ander beeld van de situatie. Eerste bericht was duidelijk een gefrustreerde houding waarbij BEPALENDE DETAILS voor een correcte meningsvorming zijn weggelaten.

Als jij dergelijke zaken niet wilt opnemen in je meningsvorming , tja :sterretjes::sterretjes::sterretjes:
 

leon-cupra

Forumguru
Stoppen jullie nog voor 24.00 uur heden avond ??
Want wil wel op tijd slapen...
ipad gaat hier bijna uitvallen met een platte batterij, maar niet getreurd, de tweede ipad is al enkele uren aan het opladen. Kan er nog een tijdje tegenaan :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Als we hier maar lief blijven naar elkaar. Had die verkoper ook moeten doen misschien.....
en de klant dan ook maar? "Klant is koning" is sommige klanten te hoog in hun kopke geschoten.
Respect voor de verkoper is soms ook ver te zoeken. Maar dat is een andere discussie.

Voor de goede orde, voor ik weer heel het forum over mij krijg: ik heb het NIET over de TS.
 

EdK

Forumguru
Een verkoper behoort nederig naar zijn klant te zijn.
Een klant blijft altijd koning, hij is degenen met het geld dat de verkoper uit de klant zijn zakken moet praten.

Denk je als verkoper dat je JEZUS bent , tsja dan heb je een vak waar je het niet in gaat redden.
En als jezus denkt dat het de klant in hun kop is geschoten...... tsja :shutup::shutup::shutup::shutup::shutup::shutup::shutup:
 

leon-cupra

Forumguru
Een verkoper behoort nederig naar zijn klant te zijn.
Een klant blijft altijd koning, hij is degenen met het geld dat de verkoper uit de klant zijn zakken moet praten.
Een verkoper dient respectvol te zijn naar zijn klant toe. Heeft niets te maken met nederig te zijn.
Maar anderzijds mag je als mens-zijnde ook verwachten van de klant dat hij respectvol zal zijn naar de verkoper toe. En dat vergeten nogal eens veel klanten. Hoeveel keer dat men al tegen mij op een zeer onvriendelijke manier gereageerd hebben, deze zijn niet meer bij te houden. En neen dit is geen inkoppertje voor bepaalde forumleden, ik draag respect voor anderen hoog in het vaandel.
Het wil niet zeggen omdat jij het geld hebt dat de verkoper wilt, dat je je daarom schofterig moet opstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Bakboord1

Forumguru
Een verkoper behoort nederig naar zijn klant te zijn.
Een klant blijft altijd koning, hij is degenen met het geld dat de verkoper uit de klant zijn zakken moet praten.

Denk je als verkoper dat je JEZUS bent , tsja dan heb je een vak waar je het niet in gaat redden.
En als jezus denkt dat het de klant in hun kop is geschoten...... tsja :shutup::shutup::shutup::shutup::shutup::shutup::shutup:

Er zijn ook klanten die zich God voelen en op die wijze de verkoper benaderen (TS neigt hier bij mij wel naar). Beide gaat niet goed.
Gouden stelregel voor mij is dat ik iedereen behandel zoals ik zelf behandeld wil worden. Zowel in mijn rol als klant als die van verkoper.
 

leon-cupra

Forumguru
Het hele topic gaat volgens mij over gelijk hebben, gelijk willen hebben, gelijk krijgen, en of geen gelijk willen geven.
Oh ja en over een auto.

Heb ik een tip voor U, wanneer u er na een aantal dagen nog niet uit bent.
https://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/
daarmee dat men eigenlijk dergelijke topics eigenlijk onmiddellijk dient te schrappen/verwijderen: 1zijdig verhaal, mogelijke manupilatie van het verhaal door een TS, veel foutieve interpretaties, veel foute informatie, mensen die zich niet kunnen inleven in situaties, bepaalde waarheden niet willen zien, .... en de enige persoon die zich zou moeten kunnen verdedigen en een tweede beeld van de situatie kan geven, heeft wss geen weet van wat over hem wordt gezegd/gedacht.
 
Bovenaan Onderaan