Bijzondere ervaring met een verkoper

Hakar

Donateur
Alle Nissan rijders opgepast!
Skoda_embleem_1.jpg

In aantocht!
 

SuperBeeb

Forumguru
.. maar je hebt wel duidelijk gemaakt tegen de verkoper wat je van de situatie vond...
Dat heet feedback, en daar zou je als verkoper blij mee moeten zijn. Kan je nl. wat van leren.
Gelet op de rest van jouw ‘weergave’ van de feiten is dat aan jou niet besteed. Je verdraait en interpreteert het zo dat t je goed uitkomt. Prima, maar houd dat dan verder voor jezelf.
 

0ri0n88

Forumguru
Prima, maar houd dat dan verder voor jezelf.
Merkwaardig dat iemand op een forum er geen andere mening op na mag houden behalve die van jou.

TS begint met een onsamenhangend verhaal over een verkoper die een zakelijke editie niet privé aan hem mag verkopen. Dat de situatie op stront uit zou lopen was te verwachten omdat beide partijen niet kunnen of willen afwijken (dagelijkse kost bij dealers en veel andere bedrijven)

Als men niet wilt dat daar eventueel ook anders op gereageert wordt dan met alleen maar het grootste begrip moet je dat soort zaken maar lekker voor jezelf houden.

Op een forum zijn wel vaker meningsverschillen en dat is maar prima ook.
Wordt pas vervelend als een ieder zoals in deze discussie waar ook nog eens veel feiten ontbreken zijn gelijk persé moet hebben.
 
Laatst bewerkt:

peterhuppertz

Forumguru
Des duivels oorkussen? Pfblrt. Niet als je zulk verslavend werk hebt als ik. Ik doe de hele dag wat ik leuk vind en ik krijg er nog voor betaald ook.
Ik zou me moeten schamen. Maar dat doe ik niet.
 

leon-cupra

Forumguru
Schandelijk is het! Hij zou zich moeten schamen! Waar moet dat heen met deze wereld, als iedereen die teleurgesteld wordt door een Nissan-dealer, maar gelijk een Kodiaq gaat kopen!

"When the revolution comes, you'll be the first against the wall!"
je mist duidelijk mijn punt. :pieker:
Join the rest
 

leon-cupra

Forumguru
Dat heet feedback, en daar zou je als verkoper blij mee moeten zijn. Kan je nl. wat van leren.
Gelet op de rest van jouw ‘weergave’ van de feiten is dat aan jou niet besteed. Je verdraait en interpreteert het zo dat t je goed uitkomt. Prima, maar houd dat dan verder voor jezelf.
je hebt feedback en "feedback".
Het feit dat TS zijn mening geeft over het niet kunnen aankopen van een business edition, wat heeft dat te maken met relevante feedback?
Het feit dat TS dreigt op te stappen als verkoper hem niet de business edition wilt verkopen, wat heeft dit te maken met relevante feedback krijgen? Volgens TS is er buiten de aanleiding en deze twee feiten niets anders gezegd.

Waar zit ik dan de feiten te verdraaien en verkeerd te interpreteren?

En op dat laatste zal ik maar niet reageren zeker.
 

leon-cupra

Forumguru
Goed idee en wat mij betreft hoeft het zeker niet beperkt te blijven tot dat laatste ;). Het onderwerp is dunkt me nu wel uitputtend behandeld en dat we het hierover ooit eens worden is een illusie.
we zijn het ergens wel eens: de verkoper had het idd anders kunnen aanpakken (heb ik ook meermaals aangehaald) maar zou het eindresultaat anders geweest zijn? Nee.
Waarom "nee" ga ik niet meer uitleggen maar collega-verkopers zullen mij wel snappen.(wat ook in het topic is gebleken)
 

hemi24

Forumguru
we zijn het ergens wel eens: de verkoper had het idd anders kunnen aanpakken (heb ik ook meermaals aangehaald) maar zou het eindresultaat anders geweest zijn? Nee.
Waarom "nee" ga ik niet meer uitleggen maar collega-verkopers zullen mij wel snappen.(wat ook in het topic is gebleken)

Ja, om de simpele reden dat het verkopersgilde dan met de billen bloot moet, en de ballen moet hebben om een particulier uit te leggen dat de occasionmarkt één grote zeepbel is, waarbij de klant zal moeten accepteren dat hij een reële inruilprijs krijgt die vér beneden z'n verwachtinswaarde ligt...

'the inconvenient truth' zeg maar ;)

We verwachten toch echt niet allemaal dat de extra's van een businessmodel zó goedkoop zijn, t.o.v. de standaard versies + overeenkomstige opties..?!?
 
Bovenaan Onderaan