K&N filter

Antera

Donateur
Die vraag is ene goede @Joske dat antwoord moet ik je ook schuldig blijven of word het speculeren.

1. Word er nog wat aan verdiend omdat die vervangen moet worden elke keer ( ondanks dat het wel op de rekening staat maar het niet gebeurd ) ?
2. goedkoper in productie ?
 

Mogas

Forumguru
Die vraag is ene goede @Joske dat antwoord moet ik je ook schuldig blijven of word het speculeren.

1. Word er nog wat aan verdiend omdat die vervangen moet worden elke keer ( ondanks dat het wel op de rekening staat maar het niet gebeurd ) ?
2. goedkoper in productie ?

Ik ken mensen die hun garage niet vertrouwen en de gewisselde onderdelen terug willen hebben
M'n schoonzusje brengt haar Corsa van 11 jaar oud nog steeds naar de dealer en de onzin dingen die ze bij haar vervangen en iedere keer honderden euries kwijt voor een beurt !.. ,Die vertrouw ik ook niet meer
Laatst bij een beurt de handremkabels vervangen ? Ze zet hem altijd weg in z'n versnelling ?
Maar wel 600 euro voor een klein beurtje...
De marge op nieuwe wagens zijn zo laag dat ze ergens anders geld mee moeten verdienen.

Die filters van K&N zijn steviger dan de standaards ,Er zit nog een soort versteviging in.
Heb toendertijd in Eindhoven het materiaal in m'n handen gehad.
Daardoor blijft de vorm er beter in en vervuilt ie minder snel
De klacht van de LMM kapot hebben ze meerdere malen gehoord maar als ze dan het filter in handen kregen konden ze gelijk constateren dat het filter aan de uitstroom kant ook baggervet was..
Ik heb zelf een keer erbij gestaan in de garage dat die gast een luchtspuit wilde pakken om hem schoon te blazen ...
Hem maar effe duidelijk gemaakt dat hem dat een nieuw filter zou kosten als ie dat deed :-)
 

frits183

Forumguru
@Chatslet
* Je kunt overwegen om je luchtfilter te vervangen met een katoenen exemplaar van K&N. Deze hebben een beter luchtdoorlaat en raken minder snel verstopt. Verder zijn ze uitwasbaar en opnieuw te gebruiken. Het is ook nog zo dat een motor met turbo met zo'n filter wat sneller op het gaspedaal reageerd maar of dat bij een 1.2 TDI heel erg merkbaar is weet ik niet.

Bekijk bijlage 16506

Dit vond ik in een oud bericht over onderhoudt.

Ik heb zelf wel het gevoel dat het merkbaar is.
Niet echt vanuit stilstand, dat blijft Flut.
Maar verder wel.
 

s-line

Forumguru
Ik zelf persoonlijk was eerst de olie er grotendeels uit/ verschillende mensen die ik ken kregen toch last van een vette luchtmassa meter. Dus vandaar dat ik het meeste vet er uithaal en dat gaat prima bij mij. Ik vind ze van fabriek uit ook best vet.
 

Rob

Forumguru
Kan iemand technisch onderbouwen waarom je beter niet de deksel van het luchtfilterhuis kan wegnemen voor een ander geluid? Een kennis van mij met een 1.4tsi heeft dit gedaan (origineel luchtfilter laten zitten) maar het lijkt me niet verstandig. Of functioneert het filter in zo'n situatie nog prima?
 

Spierings

Forumguru
Als je alleen de deksel los haalt. Is het filter niet meer beschermt tegen vuil en water vanuit de motor ruimte. Origineel zit hier een papieren filter in wat hier niet echt voor geschikt is.

Er bestaat bovendien kans dat de vuiligheid in de bak ophoopt.
 

Joske

Forumguru
maar het lijkt me niet verstandig.
je geeft zelf het antwoord al ;)

logisch toch dat er een afdekking is? plus je moet de lucht toch "geleiden" naar en waar door ie moet? Juist, door dat papieren filter. En dan wil je geen troep/vocht uit de motorruimte mee aanzuigen.

Zeg maar tegen je maat dat hij alvast een pallet luchtfilters besteld om wekelijks te kunnen vervangen...
 

Groen13

Forumguru
Iemand enig idee of uitleg hoe behuizing luchtfilter te openen ?
Heb getracht de vier plastic borgingen in te drukken maar krijg vervolgens geen beweging in bovenkant van de behuizing.
Hoor graag.
 

nisuthai

Forumguru
Zoals ik het heb gezien op de tekening moet je eerst de beide slangen van de deksel afhalen, dan het compleet huis rechtstandig naar boven uit de rubbers trekken en aan de onderkant van het luchtfilterhuis zitten er een paar schroeven die losmaken en dan kan de deksel verwijderd worden.
 

Groen13

Forumguru
dank je wel
Dat is makkelijk zo !!

Iemand al ervaring mee om dit bij de Fab3 zelf te doen ???
 

Joske

Forumguru


keep-calm-and-let-the-others-do-the-work.png


:deuk: :deuk: :deuk:
 
Bovenaan Onderaan