K&N filter

Topic in 'Fabia III' gestart door Mogas, 14-06-2015.

  1. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Alleen het idee al: een luchtfilter invetten..?!?

    Probeer maar eens Bertolli op te zuigen met een Dyson en bedenk dan: daar zit nog niet eens een papieren filter in...

    What's next: vuur blussen met benzine?!?
     

  2. peterrapid

    peterrapid Forumguru

    @hemi24 is toch raar dan dat K&N al decennia lang dit toepast en by far de grootste is in luchtfilters en door alle tuners wordt gebruikt en in alle racewagens als standaard wordt gebruikt :pieker: Ja die mannen weten echt niet met wat ze bezig zijn :fool:
     
    Peter-036, Der Einser, ertromp en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Ja, als je 2 uur rondjes rijdt, maar voor goed dagelijks gebruik pure onzin...
     
    Spierings vindt dit leuk.
  4. Spierings

    Spierings Forumguru

    Dat ben ik met je eens, voor standaard wagens onzin.

    Voor race en de tuning is het een ander verhaal.

    K&N is ook niet altijd goed, op mijn motorfiets maar weer terug naar origineel gegaan nadat mijn k&n op de rubber rand gescheurd was na een paar 1000 km. (Origineel is dat gewoon van plastic) Natuurlijk hebben ze wel goede service, kreeg gewoon een nieuwe, maar heb deze meteen verkocht omdat het vertrouwen weg was.
     
  5. CDK

    CDK Forumguru

    @hemi24, ieder z'n ding. Ik merkte zelfs verschil met een een inlegfilter toen mijn auto nog origineel was, niet dat er meer vermogen was maar wel dat hij soepeler oppakte, daarbij was ook het geluid meteen iets volwassener ;)
     
    frits183, ertromp en nisuthai vinden dit leuk.
  6. Kogamyata

    Kogamyata Senior Member

    @Corné de Kluijver Dan ben jij toch 'n gelukkig man, maar er zijn er bij die willen wat dat betreft iets minder gelukkig zijn, nietwaar? Maar niettemin interessant thema, maar voor mij (nog) 'n brug te ver.
    Groeten ,
    Joop.
     
  7. Schippersss

    Schippersss Forumguru

    Kijk is bij Dakar truck en bouwmachines in het stof. Die gebruiken een oliebad filters, daar gaat de lucht echt langs een bad met olie.
     
    CDK vindt dit leuk.
  8. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Je zegt het zelf, maar je snapt het blijkbaar niet: doel van het oliebad is om het vuil te binden!

    Maak je het filter zelf vettig, zal het dicht gaan zitten...
     
  9. Schippersss

    Schippersss Forumguru

    Volgens mij snap zelf het niet. Daarom zit er juist olie op, anders zou het erdoor heem gaan en daarom moet hem ook schoonmaken om de zoveel km. Maar als dat allemaal te veel werk is moet het gewoon houden bij een papieren filter. En die gaan ook dicht zitten en dan kan je hem weg pleuren.
     
    Peter-036, ertromp, CDK en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Antera

    Antera Forumguru Donateur

    zoals schippers het zegt niet meer en niet minder je kan het filter schoon maken en weer invetten en dat een autoleven lang zon beetje. werkt nog beter ook en omdat het nog makkelijker de lucht aanzuigt loopt de auto soepeler wel of niet getuned
     
    Angel4141, CDK, Racebluetje en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Goed als je het inloopproces wilt versnellen, want eigenlijk zuig je meer fijne rotzooi aan...
     
  12. Antera

    Antera Forumguru Donateur

    Wat een onzin allemaal weer. Fijne rotzooi das erg knap. De filter met de olie houd dat gewoon tegen. Zou niet goed zijn dan zouden er al heel vel Turbo motoren kapot gegaan zijn aangezien de Turbo absoluut geen vuil kan hebben omdat dan de schoepen beschadigen
     
    frits183, CDK en Mogas vinden dit leuk.
  13. CDK

    CDK Forumguru

    @hemi24 je laatste opmerking raakt helaas kant nog wal :nono: dan zou namelijk elke getunede auto in puin draaien :jaja:
     
    Mogas en frits183 vinden dit leuk.
  14. frits183

    frits183 Forumguru

    Menigeen is begonnen met een open carburateur, of beter nog met kelken.
    Om steentjes te voorkomen een gaasje ervoor.
    Op brommers en motoren vaak nog steeds enkel een inlaat geluid demper.
    Ikzelf ken eigenlijk nog geen buitenboordmotor met een filter.
    Vele scheeps motoren vaak enkel ( pannespons ) al dan wel of niet met olie.
    Alle bedrijfs motoren, bij ons in de haven en ja zeer zeker alle turbo's olie filters.

    Filters zouden anders niet aan te slepen zijn geweest vele hef/truck/vancarier/kraan draaiden immers 24 x7.

    Zelf denk ik dat je eerder een steentje op je raam hebt.
    Als last van zand in je motor.

    ;)
     
    Laatst aangepast: 22-07-2015
  15. Adoks

    Adoks Senior Member

    K&N zuigt meer 'rommel' naarbinnen dan een standaard papierfilter. Daar is genoeg info over te vinden. Heb het ook al eens voor m'n motor uitgezocht. Het is alleen nog maar de vraag of het ook van invloed is op de levensduur van de motor. Die conclusie kun je niet zondermeer trekken. Mijn motor motor draait nog steeds als nieuw. Na 140.000 km ;)
     
  16. Der Einser

    Der Einser Forumguru

    Maar de vraag is: waarmee? K&N of papier
     
  17. Adoks

    Adoks Senior Member

    Rond de 40.000 papier en de rest K&N. Maak hem om de 12.000 km schoon en spuit hem daarna in.
     
  18. Antera

    Antera Forumguru Donateur


    Niet meer rommel. Het is meer de Olie als die er te gek word op gedaan dat dit de LMM kan aantasten maar verder moet ik de motor nog zien die in puin is gedraait omdat er een open filter op zit. Maar goed wie ben ik :pieker:
     
    CDK, Schippersss en peterrapid vinden dit leuk.
  19. Ridley

    Ridley Forumguru

    Op mijn Suzuki Baleno (jawel!!!) heb ik drie jaar lang een open luchtfilter van Pipercross gehad. Heb er nooit naar omgekeken. Liep na drie jaar nog als een zonnetje toen ik hem bij de Skoda dealer inruilde op een Fabia.
     
  20. Joske

    Joske Forumguru

    Zijn er merken die fabrieksaf een geoliede filter gebruiken? Waarom niet, waarom wel?

    Ik blijf alleszins interesse behouden voor mijn TSItje
     

Deel deze pagina