K&N filter

hemi24

Forumguru
Alleen het idee al: een luchtfilter invetten..?!?

Probeer maar eens Bertolli op te zuigen met een Dyson en bedenk dan: daar zit nog niet eens een papieren filter in...

What's next: vuur blussen met benzine?!?
 

Spierings

Forumguru
Dat ben ik met je eens, voor standaard wagens onzin.

Voor race en de tuning is het een ander verhaal.

K&N is ook niet altijd goed, op mijn motorfiets maar weer terug naar origineel gegaan nadat mijn k&n op de rubber rand gescheurd was na een paar 1000 km. (Origineel is dat gewoon van plastic) Natuurlijk hebben ze wel goede service, kreeg gewoon een nieuwe, maar heb deze meteen verkocht omdat het vertrouwen weg was.
 

CDK

Forumguru
@hemi24, ieder z'n ding. Ik merkte zelfs verschil met een een inlegfilter toen mijn auto nog origineel was, niet dat er meer vermogen was maar wel dat hij soepeler oppakte, daarbij was ook het geluid meteen iets volwassener ;)
 

Kogamyata

Senior Member
@Corné de Kluijver Dan ben jij toch 'n gelukkig man, maar er zijn er bij die willen wat dat betreft iets minder gelukkig zijn, nietwaar? Maar niettemin interessant thema, maar voor mij (nog) 'n brug te ver.
Groeten ,
Joop.
 

Schippersss

Forumguru
Alleen het idee al: een luchtfilter invetten..?!?

Probeer maar eens Bertolli op te zuigen met een Dyson en bedenk dan: daar zit nog niet eens een papieren filter in...

What's next: vuur blussen met benzine?!?
Kijk is bij Dakar truck en bouwmachines in het stof. Die gebruiken een oliebad filters, daar gaat de lucht echt langs een bad met olie.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Kijk is bij Dakar truck en bouwmachines in het stof. Die gebruiken een oliebad filters, daar gaat de lucht echt langs een bad met olie.

Je zegt het zelf, maar je snapt het blijkbaar niet: doel van het oliebad is om het vuil te binden!

Maak je het filter zelf vettig, zal het dicht gaan zitten...
 

Schippersss

Forumguru
Je zegt het zelf, maar je snapt het blijkbaar niet: doel van het oliebad is om het vuil te binden!

Maak je het filter zelf vettig, zal het dicht gaan zitten...
Volgens mij snap zelf het niet. Daarom zit er juist olie op, anders zou het erdoor heem gaan en daarom moet hem ook schoonmaken om de zoveel km. Maar als dat allemaal te veel werk is moet het gewoon houden bij een papieren filter. En die gaan ook dicht zitten en dan kan je hem weg pleuren.
 

hemi24

Forumguru
Goed als je het inloopproces wilt versnellen, want eigenlijk zuig je meer fijne rotzooi aan...
 

Antera

Donateur
Wat een onzin allemaal weer. Fijne rotzooi das erg knap. De filter met de olie houd dat gewoon tegen. Zou niet goed zijn dan zouden er al heel vel Turbo motoren kapot gegaan zijn aangezien de Turbo absoluut geen vuil kan hebben omdat dan de schoepen beschadigen
 

frits183

Forumguru
Menigeen is begonnen met een open carburateur, of beter nog met kelken.
Om steentjes te voorkomen een gaasje ervoor.
Op brommers en motoren vaak nog steeds enkel een inlaat geluid demper.
Ikzelf ken eigenlijk nog geen buitenboordmotor met een filter.
Vele scheeps motoren vaak enkel ( pannespons ) al dan wel of niet met olie.
Alle bedrijfs motoren, bij ons in de haven en ja zeer zeker alle turbo's olie filters.

Filters zouden anders niet aan te slepen zijn geweest vele hef/truck/vancarier/kraan draaiden immers 24 x7.

Zelf denk ik dat je eerder een steentje op je raam hebt.
Als last van zand in je motor.

;)
 
Laatst bewerkt:

Adoks

Senior Member
K&N zuigt meer 'rommel' naarbinnen dan een standaard papierfilter. Daar is genoeg info over te vinden. Heb het ook al eens voor m'n motor uitgezocht. Het is alleen nog maar de vraag of het ook van invloed is op de levensduur van de motor. Die conclusie kun je niet zondermeer trekken. Mijn motor motor draait nog steeds als nieuw. Na 140.000 km ;)
 

Adoks

Senior Member
Rond de 40.000 papier en de rest K&N. Maak hem om de 12.000 km schoon en spuit hem daarna in.
 

Antera

Donateur
K&N zuigt meer 'rommel' naarbinnen dan een standaard papierfilter. Daar is genoeg info over te vinden. Heb het ook al eens voor m'n motor uitgezocht. Het is alleen nog maar de vraag of het ook van invloed is op de levensduur van de motor. Die conclusie kun je niet zondermeer trekken. Mijn motor motor draait nog steeds als nieuw. Na 140.000 km ;)


Niet meer rommel. Het is meer de Olie als die er te gek word op gedaan dat dit de LMM kan aantasten maar verder moet ik de motor nog zien die in puin is gedraait omdat er een open filter op zit. Maar goed wie ben ik :pieker:
 

Ridley

Forumguru
Op mijn Suzuki Baleno (jawel!!!) heb ik drie jaar lang een open luchtfilter van Pipercross gehad. Heb er nooit naar omgekeken. Liep na drie jaar nog als een zonnetje toen ik hem bij de Skoda dealer inruilde op een Fabia.
 

Joske

Forumguru
Zijn er merken die fabrieksaf een geoliede filter gebruiken? Waarom niet, waarom wel?

Ik blijf alleszins interesse behouden voor mijn TSItje
 
Bovenaan Onderaan