Kijk is bij Dakar truck en bouwmachines in het stof. Die gebruiken een oliebad filters, daar gaat de lucht echt langs een bad met olie.Alleen het idee al: een luchtfilter invetten..?!?
Probeer maar eens Bertolli op te zuigen met een Dyson en bedenk dan: daar zit nog niet eens een papieren filter in...
What's next: vuur blussen met benzine?!?
Kijk is bij Dakar truck en bouwmachines in het stof. Die gebruiken een oliebad filters, daar gaat de lucht echt langs een bad met olie.
Volgens mij snap zelf het niet. Daarom zit er juist olie op, anders zou het erdoor heem gaan en daarom moet hem ook schoonmaken om de zoveel km. Maar als dat allemaal te veel werk is moet het gewoon houden bij een papieren filter. En die gaan ook dicht zitten en dan kan je hem weg pleuren.Je zegt het zelf, maar je snapt het blijkbaar niet: doel van het oliebad is om het vuil te binden!
Maak je het filter zelf vettig, zal het dicht gaan zitten...
Mijn motor motor draait nog steeds als nieuw. Na 140.000 km![]()
K&N zuigt meer 'rommel' naarbinnen dan een standaard papierfilter. Daar is genoeg info over te vinden. Heb het ook al eens voor m'n motor uitgezocht. Het is alleen nog maar de vraag of het ook van invloed is op de levensduur van de motor. Die conclusie kun je niet zondermeer trekken. Mijn motor motor draait nog steeds als nieuw. Na 140.000 km![]()