Zomerbanden Yeti - Overzicht

Wimus

Actief lid
Dat is juist het probleem, kun je er niet aan zien als leek. Een kenner zal het wel kunnen zien aan de productiecode ofzo.
Een vriend van mij heeft Good Years onder zijn Golf plus gehad, binnen 7000 km 3 klapbanden...
De bandenboer waar ik altijd ga verkoopt zelfs helemaal geen Good year meer daarom, heeft er teveel problemen mee gehad en vertelde dan de chinese en duitse gewoon door elkaar worden uitgeleverd en hij kon niet bepalen dat hij alleen duitse wilde. daarom is ie met de verkoop ervan helemaal gestopt.
 

ovan

Nieuw lid
Yeti Ambition GL, na 900km:

Merk band: Continental
Type band: ContiPremiumContact 2E (215/60 R 16)
Velgenmaat: 16"
Comfort: goed
Grip op droog wegdek: goed
Grip op nat wegdek: (nog niet getest)
Afrolgeluiden: matig (weinig op goede baan, veel geluid op betonbaan)
 

rupo

Lid
Na lekrijden vd standaard Dunlop met 16.400 km (voorband) Bridgestone Porotenza Re050A gemonteerd. Dit overkwam me in Frankrijk, de Dunlopps zouden niet meer gemaakt worden, men wilde alleen twee gelijke banden monteren. Dit geintje kosten me eur 417,-.
g,Ruud

ps Wat was ik blij met mijn onlangs aangeschafte thuiskomer, in de band zat nl. een fors gat, dit had ik niet kunnen herstellen met de lekdicht-kit!
 

Erkens

Lid
Merk band: Continental
Type band: ContiPremiumContact 2 (215/60 R 16)
Velgenmaat: 16"
Comfort: goed
Grip op droog wegdek: goed
Grip op nat wegdek: goed
Afrolgeluiden: weinig

Na 24k gereden te hebben met de wagen (waarvan ik deze banden gedurende de winter niet gebruikt heb tegen +/- 500km per week) moet ik zeggen dat de banden goed rijden, alleen slijten ze bijzonder snel. Zo snel dat ik ze nu al moet vervangen, de voorbanden hebben nog maar 2mm ...

Dus dat wordt snel op zoek naar andere banden.
 

Toon

Nieuw lid
Over een paar maanden is het weer tijd voor de winterbanden, ik moet nog nieuwe kopen voor mijn Yeti Tour 1.4.
De banden handelaar komt met meerdere merken, hebben jullie nog tips.
 

EdK

Forumguru
ja de TIP is om het in het winterbanden topic aan te kaarten en niet hier in het zomerbanden topic !
 

hemi24

Forumguru
Rustig maar Ed, Toon heeft al in 2 draadjes gepost, hij is gewoon overenthousiast als nieuweling hier... ;)
 

OuweHippie

Senior Member
Af fabriek:
Merk band: Continental
Type band: ContiPremiumContact 2 (215/60 R 16)
Velgenmaat: 16"
Wat moet ik zeggen na krap 200 km?
Comfort: goed
Grip op droog wegdek: goed
Grip op nat wegdek: goed
Afrolgeluiden: weinig
Levensduur: Matig tot slecht, 26.000 km en de voorbanden moeten worden vervangen (al had ik misschien nog 2/3000 km kunnen rijden zonder strafbaar te zijn).

(Waar zijn de tijden gebleven dat je met Michelin XZX onder de auto je jezelf bij 60.000 km afvroeg wanneer je eens naar de bandenhandelaar toe moest?)
 

Erkens

Lid
Levensduur: Matig tot slecht, 26.000 km en de voorbanden moeten worden vervangen (al had ik misschien nog 2/3000 km kunnen rijden zonder strafbaar te zijn).
Ik ken het, ik moest ook mijn voorbanden na een dergelijke stand ook al vervangen. Gelukkig zijn die banden niet al te duur :X
 
Onlangs een 2e hands Yeti gekocht en vastgesteld dat de gemonteerde ContiPremiumContact 2 205/55 R16 een goede 10% snelheidsafwijking hebben van de satnav. Ondanks dat er nog veel profiel opzit beginnen ze al te cuppen. Ik ga dus nog wat extra geld uitgeven voor een set 215/65 R16 banden. De auto komt wat hoger te staan en de berekende tellersnelheid zal nogmaar 1,5% afwijken van de navigatie. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
 

veld94

Lid
Ik heb inmiddels ook 215/65r16 van Michelin Latitude Tour (voorheen Contipremiumcontact 215/60R16), en de navigatie geeft nu dezelfde snelheid aan de klok achter het stuur. Je moet dus wel opletten dat je geen marge meer hebt, 8 km te snel op je klok is bij een meting ook 8 km te hard.
Let wel goed op want in bepaalde posities tikt het voorwiel het kunststof spatscherm net aan, en jij hebt ook een nog bredere band dan de originele band dus wellicht moet de stuuruitslag ook worden bijgesteld om schade aan je band te voorkomen.
Succes met je keuze.
 
Nu 30.000 Km gereden, nog steeds 5 mm voor en 5.5 achter.

Merk: Goodyear
Type: Excellence
Velgenmaat: 16"
Comfort: Goed
Grip droog: Goed
Grip nat: Goed
Afrolgeluiden: gemiddeld
 

turboturbo

Forumguru
@car44; misschien wel handig om je type motor erbij te vermelden, bij jouw ervaring. Bij een 1.4TSI of een 2.0TDI heb je meestal een andere slijtage dan bij de atmosferische 1.2... correct me if I'm wrong..
 

hemi24

Forumguru
@car44; misschien wel handig om je type motor erbij te vermelden, bij jouw ervaring. Bij een 1.4TSI of een 2.0TDI heb je meestal een andere slijtage dan bij de atmosferische 1.2... correct me if I'm wrong..

nou hierbij de correctie: Yeti's zijn er niet met een ongeblazen 1.2...
 

Tom Thumper

Nieuw lid
Ik heb net een bestelbon getekend voor een Yeti 2.0 TDI 140pk 4x4 met Matterhorn velgen. Iemand een idee met welke banden die wordt afgeleverd in België?
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij komt het zoals het komt, en kan niemand met enige zekerheid zeggen wat er af-fabriek gemonteerd is of wordt.
 

EdK

Forumguru
wel Hemi 1 ding is zeker het zijn 100% zwarte banden hoor.

Maar voor de rest is er hier in holland geen peil op te trekken met welk merk ze worden afgeleverd
 
Bovenaan Onderaan