Zomerbanden Yeti - Overzicht

Tallguy

Forumguru
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt de zomerbanden waarmee jullie Yeti is geleverd.
De maat 225/50 voor 17" is niet een maat die je op bijv de Duitse ADAC testsite tegenkomt.

Toch wil ik wel eens weten waarop jullie Yeti is geleverd (zowel 16" als 17" zodat we hier op het forum een goed overzicht voor anderen kunnen produceren) en wat jullie van de band vinden qua comfort, grip, gedrag op nat wegdek en afrolgeluid.

Tabelletje:
Merk band: ..... (bijv Michelin)
Type band: ....... (bijv Pilot Sport SP3)
Velgenmaat: 16" of 17"
Comfort: .... goed, middel, slecht (comfort is of het harde banden zijn J/N)
Grip op droog wegdek: .... (goed, slecht, matig)
Grip op nat wegdek: .... (goed, slecht of matig)
Afrolgeluiden: .... (veel, weinig, gemiddeld)

En als iemand toevallig een site kent die de 225/50 R17 banden voor 2010 heeft getest, dan zie ik dat graag.

---------------------------------------------

Overzicht tot nu toe:

16"
- Goodyear Excellence - goede ervaringen
- Continental ContiPremiumContact 2 - goede ervaringen

17"
- Dunlop Sport S1 - goede ervaringen
 

YeMii

Senior Member
Hallo Kensei,

Hier mijn ervaringen na 2300 km.

Merk band: Goodyear
Type band: Excellence (215/60)
Velgenmaat: 16"
Comfort: goed
Grip op droog wegdek: goed
Grip op nat wegdek: goed
Afrolgeluiden: weinig

Groet Mctreb
 

Erkens

Lid
Na een ruime 1700km, kan ik niet echt goed de kwaliteit beoordelen. Sowieso is het (voor mij dan) lastig om dat te bepalen aangezien ik er nog niks anders onder gehad heb en kan dus niks vergelijken.

Merk band: Continental
Type band: ContiPremiumContact 2 (215/60 R 16)
Velgenmaat: 16"
Comfort: goed
Grip op droog wegdek: goed
Grip op nat wegdek: goed
Afrolgeluiden: weinig
 

Melis

Lid
Wat ik wel apart vindt dat de Yeti met verschillende type banden wordt afgeleverd. Want dan krijg je vaak een ander beeld van de rij eigenschappen. Yeti Ambition mato brown deze banden zitten er standaard op uit Fabriek.

Merk: Goodyear
Type: Excellence
Velgenmaat: 16"
Comfort: Goed
Grip droog: Goed
Grip nat: Goed
Afrolgeluiden: Weinig
 

pen

Lid
Was mij ook al opgevallen, onder mijn Yeti in ambition uitvoering met (optie) Spitzberg velg:

Merk: Dunlop
Type: Sport S1
Velgmaat: 17" (Spitzberg)
Comfort: Goed
Grip droog:Goed
Grip nat : Goed
Afrolgeluiden: gering
 

OuweHippie

Senior Member
Af fabriek:

Merk band: Continental
Type band: ContiPremiumContact 2 (215/60 R 16)
Velgenmaat: 16"

Wat moet ik zeggen na krap 200 km?
Comfort: goed
Grip op droog wegdek: goed
Grip op nat wegdek: goed
Afrolgeluiden: weinig
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb zelf dit topic gestart en niet eens zelf gereageerd...foei :)

Na iets meer als 3000km te hebben gereden ga ik mijn ervaringen maar eens posten

Merk: Dunlop
Type: Sport S1
Velgenmaat: 17"
Comfort: Goed
Grip droog: matig
Grip nat: nog geen goede indruk hiervan
Afrolgeluiden: Erg afhankelijk van het asfalt

Toelichting: Ik had op mijn O2 de Michelin Pilot Sport PS2 banden. Die waren super, tonnen grip, geen gezwalk, stevige wang, goede grip in regen en reageerden prima met stevig remmen.
De Dunlops zijn dat...niet. Natuurlijk is dit geen O2 en zijn er diverse factoren die meespelen (dat was een 2.0 TDI met sportonderstel op 225/45 R17, dit is een 1.2TSI op 225/50 R17 met een auto die hoger op zijn pootjes staat)

* Als ik stevig rem, dan gaan de banden een hoop extra geluid maken; het is een geluid dat ik ken van vrachtwagens (alsof je het profiel hoort)
* Bij het maken van bochtjes is te merken dat de banden over de wangen willen neigen.
* De banden geven heel duidelijk door welk soort asfalt je onder je wielen hebt....het allernieuwste ZOAB is echt stil, maar het normale asfalt op bijv de A15 maakt een hoop herrie. Laat ik het zo zeggen: de banden 'filelteren' niets uit. Dat was bij de Michelins anders.
* Nog weinig ervaring met echt nat wegdek. Dat zal ik tzt bijwerken.

Mijn Yeti werd geleverd met dit rubber. Nu is Dunlop echt geen slechte band (zij zijn de uitvinder van de opblaasbare autoband), maar ik zou best graag een alternatief van Michelin voor deze Dunlops willen hebben als deze aan vervanging toe zijn (mits de leasemij niet moeilijk doet).
 

nomad

Senior Member
Het valt me op dat (ook de op rest van het forum) weinig mensen met Vredestein rijden. Ik heb de Ultrac Cento eronder liggen en vind het superbanden. Niemand met Vredestein onder de Yeti ?
 

bluskabouter

Forumguru
wel vredestein onder mijn bolide, maar dan onder de fabia II combi.
er liggen Quatrac`s 3 onder in de maat 195-55-R15.
deels gesponsord door de werkgever{bedrijfskorting}.
 
Pirelli Phiri rosso onder de Yeti

Yeti 4x4
17inch Velgen / McGain Slotbouten

Stadsverkeer:
Bij droog/nat wegdek : Goed – weinig geluid
Snel door de bocht : Goed - iets meer geluid

Snelweg rond 120km : Goed – weinig geluid
 

Tallguy

Forumguru
@ JvdZwet: wil je ook je ervaringen posten zoals anderen hierboven ook hebben gedaan?

We willen nl een zo goed mogelijk beeld geven van wat er onder de Yeti geleverd wordt en wat wel of geen fijne band is (Yeti only dus)
 

TamRex

Actief lid
Ik begrijp uit het hele bandenverhaal op dit forum dat het een verassing is welke banden Skoda bij aflevering onder de Yeti monteert, dus voor mij is het gewoon afwachten maar!
Kheb de standaard velg 16" ('moon').
 

CaseyBasey

Actief lid
Toen ik mijn Yeti vorige week bestelde vertelde de dealer mij dat er met ingang van dit jaar standaard Continental banden onder worden gedaan!
 

Tallguy

Forumguru
Dat verhaal klopt dus niet. Er zijn diverse mensen die jaar hun Yeti hebben opgehaald en er zaten diverse merken banden onder.

Voorts heeft PON ons gezegd (bijna verzekerd) bij de meeting dat zij niets doen aan bandenwissel op Skoda's.

Ik vermoed dat de dealer dus een dikke duim heeft(?)
 

corsaar

Senior Member
Casey B@
Wat bedoel je precies met ingang van dit jaar ?
1 januari of het produktie jaar.
Op mijn Yeti afgeleverd 27 mei zitten gewoon Dunlop banden.
En bij mijn weten zitten we bij dezelfde dealer !!
 
Ik heb mij auto eind mei 2010 besteld en mijn dealer wist te melden dat er wel altijd 1e klas banden worden gemonteerd, maar dat het afhangt van welk lucratief contract ze net op het moment van fabricage hebben. Ik wacht wel af wat er onder mijn auto komt.
 
Bovenaan Onderaan