Zomerbanden Yeti - Overzicht

Luca

Nieuw lid
na 1500Km:
Merk band: Continental
Type band: ContiPremiumContact 2 (215/60 R 16)
Velgenmaat: 16"
Comfort: heel goed
Grip op droog wegdek: heel goed
Grip op nat wegdek: heel goed
Afrolgeluiden: bijna niets
vroeger altijd een Michelin-fanaat geweest maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat deze Continental's dat ietsje meer bieden
 

hemi24

Forumguru
Mijn laatste setje zomerbanden was de Sportrac 5 van Vredestein en ik moet toegeven dat ik ze eigenlijk beter/aangenamer vind dan de Primacy HP van Michelin...

Dus ik sluit me aan bij EdK!
 

Jasper-RS

Forumguru
Vredestein maakt best goede zomerbanden tegenwoordig. Sporttrac 5 en ultrac Vorti rijden erg goed en stil. De Quatrac serie staat bekend als goed maar lawaaierig
 
Contipremiumcontact 2E op Yeti 70kW TD greenline.

Banden maken veel meer lawaai dan de banden op mijn vroegere Citroen Xsara
 
B

bijbeuner

Ik heb ook de conti's 215/60-16 er op en ook hier merk ik dat ze een hoger afrolgeluid hebben,zelfs luider dan mijn pirelli winterbanden.
Zelfde fenomeen had ik op mijn Superb ook,ook hier waren de conti's 225/45-17 luider dan de firestone winterbanden 205/55-16
 

Muug

Senior Member
Ik ben wat aan het inlezen over zomerbanden (225/50 R17) voor mijn Yeti 4x4, want de mijne zijn aan vervanging toe. Maar eigenlijk vind ik geen duidelijke test. Hebben jullie een suggestie? Liefst een band die goed remt, goede grip in het nat en droog, lekker stil en lekker lang meegaan. :D
 

Antera

Donateur
Testen daar komen diegene die het meeste betalen als beste uit. Daar heb je weinig aan

Helaas kan ik banden voor een 4x4 helaas niet aanraden. Personen wagen wel. Een ding weet ik wel bezuinig er niet op
 

M289

Lid
Op mijn vandaag uitgeleverde occasion Yeti zitten:
V: Continental SportContact 2 225/50 R17 94Y
A: Continental ContiSportContact 5 225/50 R17 98Y XL

Ik vraag me af of de snelheidsindex van Y (max 300km/h) wel nodig is en niet onnodig duur.
Daarnaast of de laadindex juist is. (94 = 670kg en 98 = 750kg).

Als iemand hier meer over kan vertellen dan ben hoor ik het graag :jaja:
Zijn er adviezen vanuit Škoda voor de Yeti?
 

Muug

Senior Member
Ik heb nu vier keer Continental ContiSportContact 5 225/50 R17 94W. 98Y lijkt mij zeker niet nodig. Die 94W was ook de aanduiding van de Dunlop Sport 1's, die er dus na 70.000km nog steeds 2mm boven de slijtlimiet uitstaken. Productiedatum was 0410. De bandjes zaten vol barstjes, dus toch maar vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: M289

M289

Lid
Ik heb nu vier keer Continental ContiSportContact 5 225/50 R17 94W. 98Y lijkt mij zeker niet nodig. Die 94W was ook de aanduiding van de Dunlop Sport 1's, die er dus na 70.000km nog steeds 2mm boven de slijtlimiet uitstaken. Productiedatum was 0410. De bandjes zaten vol barstjes, dus toch maar vervangen.

Bevallen de ContiSportContact 5 banden?
En, kan het kwaad om op 98 Y XL te rollen in plaats van 94 W? Of kost dat enkel meer geld dan nodig? (Kan afhankelijk van het moment en locatie soms toch de moeite waard zijn...)
 

Muug

Senior Member
Kost enkel meer geld dan nodig hoor.
Verder heb ik nog geen commentaar op deze bandjes. Liggen er nog maar 2000km op, waarvan 1600km autostrade.
 

M289

Lid
Oké, bedankt.
Ik kijk naar de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 en Continental ContiSportContact 5 als mogelijke vervanging als de huidige set er af mag. Zodoende zijn ervaringen altijd welkom :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Muug

Senior Member
Ik heb nu vier keer Continental ContiSportContact 5 225/50 R17 94W.
Ondertussen zo'n 11000 km mee gereden. Megagoei banden! ZEER veel grip en veel gevoel bij droog en nat, uitgebreid getest hier te lande en op reis in de Dolomieten. Ik heb ze bij het betere bochtenwerk ginder nog niet aan het piepen gekregen, en rapper durf ik eigenlijk niet meer te gaan.... :bloos: Erg stil ook!
Volgende week laat ik de voorste banden achteraan leggen en omgekeerd, zodat ze gelijkmatig kunnen slijten, want de Yeti - hoewel 4x4 - trekt toch vooral op de achterwielen.
 

Muug

Senior Member
Die Continentals zijn mijn eerste eigen set, en volgens diverse tests en bronnen op internet zouden die zo'n 25000 meegaan. Dat is niet zo erg lang, dus ik ga de volgende keer een andere set bestellen.
 
Bovenaan Onderaan