Zomerbanden Yeti - Overzicht

richard1966

Nieuw lid
Ik heb er Michelin Premacy HP onder gekregen, perfecte banden.Auto is van eind april .Misschien ligt het wel aan wat voor motor je hebt? Ik heb de 1.8
 

TamRex

Actief lid
Ik heb de: Continental ContiPremiumContact 2 (215/60 R 16) er onder liggen.
Heb m'n Yeti net voor 't eerst bij de garage zien staan en kan hem/haar a.s. woensdagochtend ophalen.
 

Pekel

Nieuw lid
Banden Yeti

Ik heb 2 augustus een Yeti 1.2 ambition + DSG bestelt. Ik laat er 4 seizoenen banden vredestein quatarac 3 banden onder monteren. Is er iemand die ervaring heeft met deze banden.
 

Captain Hook

Forumguru
maar dat het afhangt van welk lucratief contract ze net op het moment van fabricage hebben.
Volgens mij is het idd afwachten.
De laatste paar weken diverse Skoda showrooms van binnen gezien. :grin: En alle Roomsters b.v. hadden Bridgestone banden er onder zitten...
 

corsaar

Senior Member
Ik rij nu 2,5 maand met Dunlop banden en ze bevallen
me zeer goed. Ik zou niet weten warom ik moet wisselen.
 

Wimus

Actief lid
Bij mij ligt er ook standaard Dunlop onder. Ik zal eens kijken hoe ze zich gedragen, tot nu toe (400 km gereden) geen merkbare verschillen met Conti.
Ik heb de laatste 15 jaar alleen Conti gehad, wat zomerbanden betreft dan.
 
Ik heb 2 augustus een Yeti 1.2 ambition + DSG bestelt. Ik laat er 4 seizoenen banden vredestein quatarac 3 banden onder monteren. Is er iemand die ervaring heeft met deze banden.

Ik heb eerder 4 seizoenen banden onder mijn VW bus gehad, en eigenlijk is het van alles niks. Als winterband presteren ze amper beter dan zomerbanden, ze slijten sneller en maken meer lawaai. Bij nat wegdek presteren ze iets beter dan zomerbanden.
 

hemi24

Forumguru
Ook ik heb een set Quatrac (2) versleten en ben eveneens van mening dat dit het net niet is zeker niet met een winter zoals we die het afgelopen jaar hebben mogen meemaken. Verder is het qua grip op een nat wegdek maar middelmatig.

Een goed compromisband voor de rustige rijder die weinig km's maakt en geen sportieve prestaties verwacht van een band...
 
Beetje off topic,

Maar betreft die 4 seizoen banden, ken ik eigenlijk alleen die Quatrac's. Ik geloof dat er ook niet veel andere merken zijn die zoiets nog hebben...
Mijn mening erover is dat het absoluut geen alternatief is, het is inderdaad zoals al eerder beschreven, dat deze snel slijten, en snel herrie gaan maken (cuppen van vooral de achterbanden). Als het echt gesneeuwd heeft, kom je met een echte winterband een stuk verder (Yeti 4x4 zal hier wat minder last van hebben). In de zomer, is het een redelijke band, maar denk dat de standaard Dunlops het beter doen!
 

Captain Hook

Forumguru
Dat weet je pas na minimaal een jaartje ofzo rijden, of 10-20.000km. ff Afwachten of ze gaan cuppen (of niet).
Mijn ervaringen met Conti's zijn dat het op zich goede banden zijn, maar dat cuppen... :biggthumpdown: Zowel onder een Golf alsmede onder m'n O2. Uiteindelijk gingen ze zo heerlijk zoemen/brommen.

De laatste paar duizend kilometer met m'n O2 met Gooyear Optigrips gereden. Daar werd ik blijer van. :xyxthumbs:
 

EdK

Forumguru
weer zo'n handige link die eigenlijk in het speciale topic van handige links thuishoort.
 

Wimus

Actief lid
dan hoop ik voor je dat je duitse Good Years hebt
Die hebben blijkbaar ook productie in China, en daar zijn problemen mee
 
Bovenaan Onderaan