Yeti 1.2 DSG: eerste indrukken

CaseyBasey

Actief lid
@Claude: reservewiel heeft maten 195/60/R16. Holle ruimte van velg aan onderzijde, waarin krik en wielsleutel passen.
@EdK: bovenstaande heb ik gecheckt, de spullen zijn aanwezig.

EdK

Forumguru
CASEYBASEY: bovenstaande heb ik gecheckt, de spullen zijn aanwezig.

Mooi dat scheelt ons weer een uitruk vanuit de kantine, kun je het helemaal zelf oplossen !:smirk:

Rosinfield

† In Memoriam
Kans is denk ik idd erg klein maar het is wel een prettig idee zo'n reserve-wiel. 1x gehad met vorige auto, handleiding erbij gepakt en verwisseld, ging goed. Kapotte band direct laten repareren en garage erop laten zetten.

corsaar

Senior Member
Ja ik heb er ook een bijgekocht dat kon bij de Yeti, trucker kan hem niet
eens bijbestellen bij zijn Fabia GL. Mocht niet kon niet ?

CaseyBasey

Actief lid
Jemig, zo maar vergeten dat ik vorig jaar in Italië een lekke band had. Maar niet verwisseld. Hij liep namelijk langzaam leeg maar snel genoeg om er eigenlijk niet goed mee te kunnen rijden. Gestopt bij een achenebbisjgarage in een buitenwijk van Lucca en gevraagd of ze een nieuwe band hadden zodat ik bij wielwissel in ieder geval ook weer een reservewiel zou hebben. Ze waren zo aardig om niet meteen een nieuwe band te willen verkopen maar eerst 's kijken of ie gerepareerd kon worden. En jawel hoor, er zat een schroef in het loopvlak. Deze werd verwijderd, een plakker op het gat en ik kon voor 15 euro weer de weg op!

corsaar

Senior Member
Oei Cb dat is het korte termijn geheugen !!!
Sorry voor deze offtopic opmerking, ik kon het niet laten !

CaseyBasey

Actief lid
Ja, je hebt een punt. Maar omdat ik "lekke band" associeer met "bandenwissel" was ik deze leeglopende band vergeten ;)

CaseyBasey

Actief lid
Boodschappen gedaan: niet rechtstreeks naar de winkel (2 km) maar met een omweg (20km). Ten eerste omdat ik vooral tijdens de inrijperiode echt korte ritten wil vermijden, ten tweede omdat het gewoon een genot is om een eind te rijden in deze Yeti!
Of moet ik deze redenen omdraaien!?

corsaar

Senior Member
Offtopic.
Hoe is het mogelijk ik heb ook boodschappen gedaan 2 km op de fiets.
Zwaar aan het stuur !

Rosinfield

† In Memoriam
Het rijden is idd een genot, ook nog na 1500 km. Net eens even de S-stand geprobeerd, maar dat is niet echt spectaculair, dus die zal ik verder niet veel gebruiken, denk ik.
Corsaar: Ik doe de boodschappen ook op de fiets, maar heb van die handige tassen achterop

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, fiets- of zij-tassen. Weer even on-topic:
Ik heb duidelijk de indruk dat de auto nu soepeler begint te rijden (1650 km). Kan natuurlijk zijn dat ik er meer aan gewend of op ingespeeld raak, of beide. Hebben meer van jullie deze ervaring (gehad)?

Bovenaan Onderaan