Yeti 1.2 DSG: eerste indrukken

E

Ex-lid 2926

Ik ben het met @CaseyBasey eens dat het schakelpatroon onlogisch is. Ik kijk graag naar autoraces en rally's op TV. Als de beelden met de indoorcamera bekijkt zie dat dat de coureur bij de bediening van de sequentiële bak de hendel naar achteren trekt bij het opschakelen en naar voren duwt bij het terugschakelen. Heel logisch, gezien de bewegingen die de auto maakt bij de optrekken en afremmen.
In straatauto's zie je vaak dat het schema weer net andersom is. Snap de logica daar niet helemaal van. Misschien weet een forumlid het juiste antwoord.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk dat het evt probleem er in zit dat je er een logica in zoekt en die is er niet.
Als je dat als uitgangspunt neemt, kan het volgens mij nooit een punt zijn. Voor mij was het geen enkel punt en ook niet als het andersom zou zijn.
 

CaseyBasey

Actief lid
Het voelt, in ieder geval tot nu toe, intuïtief gewoon verkeerd. Als ik er al logica in zou zoeken is dat een onbewuste logica (intuïtie?).
Misschien wel te vergelijken met het toenemen van de snelheid door je voet van het gaspedaal te nemen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ha, ha, dat is een goede analogie. Dat zou ik idd wel lastig vinden. Toch gek dat dit dan per persoon zo kan verschillen. Gelukkig doe je er verder weinig mee. Hooguit in de bergen als je daalt een tandje terug zetten, denk ik.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ja, ik heb het alleen gebruikt om ook eens hoog in de toeren te zitten. Na de inrijperiode zal ik het vrijwel nooit meer gebruiken. Net als de S-stand.
 

CaseyBasey

Actief lid
Een kraakje

Het interieur kraakt totaal niet, vering/schokbrekers evenmin. Toch hoor ik telkens een kort kraakje en wel op de momenten dat de aandrijving kracht uitoefent op de wielen en als de kracht weggenomen wordt.
Dit is waarneembaar bij wegrijden, ook als dat heel voorzichtig/langzaam gebeurt en wanneer bij heel langzaam rijden het gas eraf gaat.
Het lijkt of door de opkomende resp. wegvallende kracht het motorblok een beetje gaat kantelen resp. terugvalt waarbij rubbers een beetje kraken.

Vraag 1: herkenbaar?
Vraag 2: snijdt mijn analyse hout?
 

wimv

Actief lid
@CB: is me (nog) niet opgevallen. Ik hou het in de gaten voor je. Wel merk ik af en toe een heel licht schokje bij het wegrijden in de eerste versnelling. Net of de versnelling wordt ingeschakeld. Herkenbaar ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zal daar ook eens op letten. In elk geval zijn het geen zaken die zo ernstig zijn dat ik ze als storend heb ervaren tot nog toe
 

CaseyBasey

Actief lid
@wimv: schokken of schokjes heb ik niet. Wel, als je een beetje onzorgvuldig wegrijdt, dat ie tamelijk plotseling fel aangrijpt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, klopt. In sommige gevallen is dat ook wat je (ik) wil. Nog een beetje zoeken naar het "omslagpunt". Heeft in elk geval direct te maken met de mate waarin en snelheid waarmee het gaspedaal wordt ingedrukt, lijkt me.
 

wimv

Actief lid
@CB: ik voel het juist als ik heel rustig wegrij. Ik realiseer me nu ineens dat het ook wel eens het loslaten van de rem (hill hold control) zou kunnen zijn.
 

corsaar

Senior Member
Van de zomer melde ik hier gekraak bij de linker voordeur, waarschijnlijk portierrubbers.
Dit is nu helemaal weg. Warmte ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, de rubbers natuurlijk!
Trouwens, Henk kan niet wachten en vraagt regelmatig wanneer we Babs eens in het echt gaan ontmoeten. Heb gezegd in elk geval niet voor half november, als Ed z'n Yeti krijgt.
 
Bovenaan Onderaan