Yeti 1.2 DSG: eerste indrukken

CaseyBasey

Actief lid
Gezien de geringe respons een eerder gestelde vraag maar even herhalen:

Het interieur kraakt totaal niet, vering/schokbrekers evenmin. Toch hoor ik telkens een kort kraakje en wel op de momenten dat de aandrijving kracht uitoefent op de wielen en als de kracht weggenomen wordt.
Dit is waarneembaar bij wegrijden, ook als dat heel voorzichtig/langzaam gebeurt en wanneer bij heel langzaam rijden het gas eraf gaat.
Het lijkt of door de opkomende resp. wegvallende kracht het motorblok een beetje gaat kantelen resp. terugvalt waarbij rubbers een beetje kraken, althans zo stel ik me dat voor.

Herkenbaar?
Snijdt mijn analyse hout?
Kan het de koppeling zijn?
 

corsaar

Senior Member
Wakker Worden slaapkoppen

Cb hoe kunnen we de slapende Yeti rijders wakker schudden om je vraag te beantwoorden ?
Ik herken dat probleem van je niet
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ook niet, maar je weet maar nooit, misschien heeft CB betere oren! Die gaan in de loop der jaren behoorlijk achteruit hoor. Al was mijn nationale gehoortest wel ok.
 

wimv

Actief lid
@CB: ik had graag voor jou de oplossing gehad. Vandaar sorry, ik kan je niet verder helpen.
 

CaseyBasey

Actief lid
@mctreb: ik beschouw het niet als een probleem. Het is beslist geen oorverdovend gekraak, het is een licht knarsje dat een halve seconde aanhoudt en dat je niet hoort als je in gesprek bent of de radio aan hebt. Maar het valt mij op omdat het in de verder stille Yeti het enige geluidje is...
 

EdK

Forumguru
Oplossing is een andere antenne kopen zodat je overal ontvangst in nederland en daar buiten zal hebben.
Want radio aan is niets horen zoals je al zelf aangeeft !

Leven kan zo simpel zijn af en toe
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vandaag iets "ontdekt". N.l. dat je wat soepeler kunt rijden door op bepaalde momenten eerst even gas los te laten alvorens weer in te trappen. Alsof je dan het "aangrijpingsmoment" (weet het niet anders te omschrijven, maar jullie begrijpen hoop ik wat ik bedoel) in positieve zin beinvloedt. Als je dat n.l. niet doet en het gaspedaal gewoon ingedrukt houdt, merk je soms dat er even een soort pauze is alvorens er wordt gereageerd. Herkenbaar?
 

RobPG

Lid
Klopt ja, door wat te spelen met je gaspedaal gaat t allemaal wat soepeler. Bij t optrekken geef ik gas om daarna gelijk het gaspedaal een heel klein beetje te lossen, beetje pulserend gasgeven noem ik t maar. Daarmee hou je t tempo van versnellen wat in toom.
 

Tallguy

Forumguru
Eens met Rosinfiled....je moet idd af en toe een beetje gas geven zodat ie vlotter pakt.
Komt waarschijnlijk omdat de turbo (uiteraard) op de uitlaatgassen werkt en misschien net iets meer toeren moet blijven draaien voordat ie 'pakt' ?
Of het technisch klopt wat ik mompel weet ik niet, maar ik ervaar het nl wel zo.
 
Bovenaan Onderaan