Xenonverlichting achteraf

Gieliovd

Forumguru
Dat is wel tof. Tjoh, nooit geweten dat dat kon.

Het verhaal is me ook niet helemaal scherp. Je steekt die lens in je reflector en je draait hem vast. Maar die lens behuizing is toch al gauw 15 cm lang zo te zien. Dat steekt toch zowat door je koplamp glas heen?
 

Antera

Donateur
Werkt super en ziet er heel erg netjes uit. Het is maar net wat je wilt. Originele units plaatsen is ook ene optie alleen kost dat een stuk meer
 

Wesly

Senior Member
Ik denk dat ik het ook ga (laten) doen.
Ik ben alleen niet uit de configuratie welke ik ga toepassen. Misschien hebben jullie een idee hierover welke jullie met mij willen delen.

De H15 lampen op de binnenste positie kan ik niks mee omdat dit gecombineerd DRL en groot licht is maar om DRL te blijven voeren via deze lampen zie ik ook niet zitten, wellicht dat het DRL vanaf een andere plek moet komen, via de mistlampen als dit mogelijk is bij de Buisiness Line en icm bochtverlichting ingeschakeld (Antera?). En dan is de vraag of ik het grote licht via lenzen zal laten lopen of gewoon met het bestaande reflectorhuis? Ik wil bij groot licht wel graag Xenon. Dan zijn er nog de H7 lampen die aan de buitenkant gesitueerd zijn voor het gewone licht, hier moeten zowiezo lenzen voor komen. En dan nog de mistlampen, hierin zullen dan power Led's moeten komen oid in de kleur van de Xenon om het 1 geheel te laten lijken (ook met lenzen misschien?)
 

Skodafan1

Nieuw lid
Ziet er idd supermooi uit. Ik vraag me alleen af of je het koplampglas er fatsoenlijk af krijgt. Bij mijn superb was de.bochtenverlichting kapot en volgens de garage.kon die koplamp niet uit elkaar. Dan wordt zelf lenzen monteren wel lastig volgens mij.
 

Michelv.

Forumguru
Koplampen uit elkaar halen gebeurd met warmte, vaak worden ze in een oven op 60 Graden gelegd om de kit zacht te maken om het openen makkelijker te maken.

Zal evengoed een K-klus blijven.
 

Wesly

Senior Member
Het glas kan ook gelijmd zijn met permaseal, dit schijnt lastiger te zijn maar niet onmogelijk
 

Gieliovd

Forumguru
Super, ik ben enthousiast!

@dealer: garages zijn prutsers. Die kunnen niks.

Genuanceerd: dit laten doen duurt te lang.
 

Wesly

Senior Member
Net besteld:

Koplamp unit links 5E1941017
Koplamp unit rechts 5E1941018

Nu maar afwachten tot ze binnen zijn en dan langzaamaan openwerken :)

Ik wil hier echte ass kickers van maken, dus liefst nog een betere lichtopbrengst dan ori. en natuurlijk een eigen look
 

peterbaarlo

Senior Member
ik ben wel benieuwd of iemand een onderdelen nummer van onderstaande koplampen kan vinden. geen led, geen xenon maar halogeen met lenzen. (zo wordt het ook in de folder genoemd)

nova-octavia-greenline-prehled-6-02-detail_201311271526.jpg
 

cali05

Forumguru
Zojuist een bi-xenonsetje 4300k besteld bij kingco. Niet voor de Octavia maar voor de Citigo van mevr. Cali05:D . Na inbouw beoordeel ik of het ook wat is voor de Octavia, eerst maar eens uitproberen in de Citigo. De Citigo heeft H4- lampen vandaar Bi-Xenon.
 
Bovenaan Onderaan