Xenonverlichting achteraf

Berry1912

Forumguru
Toch kun je in de mistlampen beter 3000k xenon zetten. Heb je een beetje gelig licht en dat werkt echt perfekt met mist. 16 februari 's avonds ineens dichte mist op de afsluitdijk, minder dan 50 meter zicht. Met de 5000k xenon in de koplampen was ik mezelf aan het verblinden. Koplampen uit en mistlampen aan met 3000k pitten en ik had ineens zo'n 300 meter zicht.

Ik had ook mijn xenon aan maar ik dacht het trekt wel optimist
 

Skoda-MAN

Forumguru
Hebben die xenon lampen geen problemen met start/stop systemen? Ik heb er iets over gehoord maar weet er het fijne niet van. Pilot Xenon verkoopt die setjes.:pieker:
Xenon ombouwset speciaal voor start/stop systeem (xenonlamp.nl)
 

ErnstH

Actief lid
Zo weer 45min van mijn leven kwijt.. maar heb het hele topic gelezen.. en tussen de regels door handige tips tricks en ervaringen.. ik wil graag van die h15 gele achtige lampen af alleen deze hebben meerdere lichtsterkte functies.. uit - drl - grootlicht vooral drl stand vind ik echt heel lelijk.. maar ik lees niet dat iemand deze vervangen heeft voor andere.. of ik heb iets gemist. welke kan ik het beste gebruiken voor h15 mag xenon maar mag ook halogeen als het in de drl stand maar niet te geel/bruin zijn
 

Canon-Eye

Forumguru
Koplampen uit en mistlampen aan met 3000k pitten
Ongeacht de kleur geldt dat je met alleen de mistlampen aan meestal beter zicht hebt dan met dimlicht erbij (om van grootlicht maar te zwijgen). Dat komt door de veel betere afscherming van het strooilicht omhoog - dit geeft veel minder zelfverblinding op ooghoogte en daarboven.
 

peterbaarlo

Senior Member
Zo weer 45min van mijn leven kwijt.. maar heb het hele topic gelezen.. en tussen de regels door handige tips tricks en ervaringen.. ik wil graag van die h15 gele achtige lampen af alleen deze hebben meerdere lichtsterkte functies.. uit - drl - grootlicht vooral drl stand vind ik echt heel lelijk.. maar ik lees niet dat iemand deze vervangen heeft voor andere.. of ik heb iets gemist. welke kan ik het beste gebruiken voor h15 mag xenon maar mag ook halogeen als het in de drl stand maar niet te geel/bruin zijn

stuur me even een PM en ik vertel je waar je witte (halogeen) H15 lampen kunt bestellen. als ik dat hier doe dan gaan ze lopen miepen dat ik reclame maak.

ook kun je net als ik de DRL functie naar je mistlampen zetten en daar dan High power LED H8 lampen in zetten.
 

peterbaarlo

Senior Member
Zo weer 45min van mijn leven kwijt.. maar heb het hele topic gelezen.. en tussen de regels door handige tips tricks en ervaringen.. ik wil graag van die h15 gele achtige lampen af alleen deze hebben meerdere lichtsterkte functies.. uit - drl - grootlicht vooral drl stand vind ik echt heel lelijk.. maar ik lees niet dat iemand deze vervangen heeft voor andere.. of ik heb iets gemist. welke kan ik het beste gebruiken voor h15 mag xenon maar mag ook halogeen als het in de drl stand maar niet te geel/bruin zijn

ok dan.

natuurlijk kun je ze vinden op ebay maar kan ook bij xenonlamp.nl
 
Bovenaan Onderaan