Xenonverlichting achteraf

goromo

Nieuw lid
Ook ik zou graag een aftermarket xenon verlichting willen monteren, echter na het lezen van de berichten dat er al een aantal besturingssystemen zijn gesneuveld stond ik op het punt het uit mijn hoofd te zetten.
Echter na het bekijken van de pilot site ben ik weer aan het twijfelen geslagen.
Hier pretenderen ze nl. Dat de pilot digital line speciaal ontworpen is voor auto's gebouwd na 2012.
Het zou vooral bij auto's vanaf dit bouwjaar mis gaan i.v.m. Een gevoeliger canbus systeem.
Iemand hier al ervaring mee ?
 

mkmons

Actief lid
Ik heb Pilot in mijn O2 van 2013 en daarin bevalt het prima. Enig nadeel: bij lagere temperaturen weigert de linker koplamp wel eens. Contact uit en aan lost het op; mijn Skoda servicepunt heeft de ballast al vervangen maar het probleem treedt nog steeds op, helaas.
 

piair1982

Forumguru
Ik heb een canbus setje van Einzelmann en die werkt al bijna twee jaar feilloos. De ballasten zijn wel rechtstreeks op de accu geaard. Wellicht dat dit meehelpt?
 

peterbaarlo

Senior Member
ik heb afgelopen weekend mijn 6000k aftermarket xenon lampen verwisseld met een 4300k H7R+ set van Lince.
4300k ziet er iets minder Sjonnie uit icm met reflector koplampen.
tevens is het verschil met andere H7R setjes en de H7R+ set van lince dat de kop van de lamp ook voorzien is van blinderende coating, dit maakt best wel verschil, vanavond nog even de afstelling fine tunen. ik vind het een aanrader als je toch voor aftermarket xenon wil gaan.
 

peterbaarlo

Senior Member
het valt zeker niet tegen! mooie rechte lijn tegen de muur, auto op 5 meter afstand van de muur met de 2 x 15 graden hoeken omhoog lijnrecht tov. de koplampen.
hoogte lamp 70 cm vanaf de grond, nagenoeg geen licht boven rode lijn op 65 cm vanaf de grond

lichtbeeld is goed, op de foto zie je wel iets reflectie hoger tegen de muur maar dat komt omdat het hoogglans lak is die wat spiegelt.

kleur is ook prima, xenon is witter dan de halogeen lampen die mee branden maar warmer van kleur tov. de 6000k LED mistlampen.



Grotefoto-OSDGVVWH.jpg
 

peterbaarlo

Senior Member
mij lijkt dit echt wel OK @peterbaarlo :thumbsup:

het enige dat ik niet zo goed snap is het "geel" rondom? mistlampen?

de muur waar de auto 5 meter vanaf staat is zelf maar 3,9 meter breed, lichtbeeld is breder dan dat.
vooral aan de linkerkant lijkt het licht hoger tegen de muur te komen maar dit is een vertekend beeld omdat ik de foto vanaf een veel hoger punt dan 65-70cm genomen heb.
als je de stenen telt (5,2 cm per steen + 1,2 cm voeg) x 10 stenen = 64 cm vanaf de grond waar de licht / donker scheiding is.
 

peterbaarlo

Senior Member
onderstaand 2 plaatjes om een indruk te krijgen van de 4300K kleur. ik denk dat dit echter in werkelijk wat geler is gaat meer naar de 4000-3800K (halogeen +/- 2200 - 2400K)

maar het is lastig op de foto te krijgen. op de bovenste foto: in de mistlamp 6000K LED, 4300K xenon H7R+ en H15 halogeen.
op de onderste foto is het kleurverschil tussen halogeen en xenon 4300K iets beter te zien.

Ik ben er blij mee. geen knipperende tegenliggers, geen blauwe sjonnie kleur, WEL een bak licht meer op de weg dan met Halogeen

Grotefoto-ULAEEXBQ.jpg


Grotefoto-JP73Y8NG.jpg
 

Gieliovd

Forumguru
Ziet er goed uit! €75 is best te doen he als het mooi licht geeft.

Die + uitvoering met grijs topje is best goed bedacht. Ik wil ook wel!
 

Chatslet

Forumguru
Toch kun je in de mistlampen beter 3000k xenon zetten. Heb je een beetje gelig licht en dat werkt echt perfekt met mist. 16 februari 's avonds ineens dichte mist op de afsluitdijk, minder dan 50 meter zicht. Met de 5000k xenon in de koplampen was ik mezelf aan het verblinden. Koplampen uit en mistlampen aan met 3000k pitten en ik had ineens zo'n 300 meter zicht.
 

dirkkroneman

Forumguru
Toch kun je in de mistlampen beter 3000k xenon zetten. Heb je een beetje gelig licht en dat werkt echt perfekt met mist. 16 februari 's avonds ineens dichte mist op de afsluitdijk, minder dan 50 meter zicht. Met de 5000k xenon in de koplampen was ik mezelf aan het verblinden. Koplampen uit en mistlampen aan met 3000k pitten en ik had ineens zo'n 300 meter zicht.
Echt wel! :)
 

peterbaarlo

Senior Member
Toch kun je in de mistlampen beter 3000k xenon zetten. Heb je een beetje gelig licht en dat werkt echt perfekt met mist. 16 februari 's avonds ineens dichte mist op de afsluitdijk, minder dan 50 meter zicht. Met de 5000k xenon in de koplampen was ik mezelf aan het verblinden. Koplampen uit en mistlampen aan met 3000k pitten en ik had ineens zo'n 300 meter zicht.

broodje-aap.jpg
 
Bovenaan Onderaan