Xenonverlichting achteraf

Antera

Donateur
Welke aanpassingen zouden daarvoor nodig kunnen zijn denk je antera?


Het zou kunnen zijn dat het vanwege de erg gevoelige weerstandwaarde die de auto moet zien de canbus ballasten niet helemaal de juiste waarde hebben waardoor de boardcomputer die als kapot kan gaan zien of de spanning naar de koplampen niet hoog genoeg is waardoor dit flikkerende lampen kan opleveren.

Ik zou zeggen probeer het. Zou mooi zijn zonder problemen maar houd er rekening mee
 

Wesly

Senior Member
Weet iemand hoe ik aan onderdeelnummers kom voor de nieuwe Octavia? Ik zou graag de nummers weten van de koplampunits zonder xenon. Als iemand deze zou kunnen opzoeken voor mij ;)
 

RayDelft

Forumguru
Same here. 16 euro in de maand extra voor Xenon was mij ook teveel. Was ook aan het nadenken over inbouw achteraf, maar als je alle voordelen van ASF niet hebt, nah dan laat ik het wel bij gewone lampen. Jammer maar helaas.

Ik snap wel dat je een grens trekt. Ergens ligt bij iedereen een grens. Maar bij de berekeningen die ik zie per maand voor xenon in de lease, in dit topic, moet natuurlijk wel de kosten eraf van de zelf in te bouwen xenon. Het verschil in meerprijs wordt dan aanzienlijk minder. Als je nuchter nadenkt is alle luxe relatief. Ik ben bere blij met mijn xenon, maar vroeger was ik net zo blij zonder. En dat geldt voor alle opties eigenlijk. Uiteindelijk is een auto bedoeld om van A naar B te komen. Daar moet je af en toe bij stil staan. Aan de andere kant, heb ik ook een dubbele moraal want ik vind toeters en bellen ook heel leuk.
 

Pendragon

Forumguru
Volgens mij moeten we een keer een zaterdag bij @Antera langs :) Gezellig kijken wat er kan. Wel gek trouwens dat de O3 met halogeen niet met projector lampen geleverd kan worden. Mijn Superb heeft dat ook. Ik dacht toen dat er xenon in zat, maar dat bleek niet zo te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Gieliovd

Forumguru
Projector is heel sjiek, had zeker gepast bij de auto. Net dat beetje extra. De front look wordt er heel erg door bepaald.

Wekt ook wat meer ontzag in het verkeer als je in de nacht op de linker baan aan komt blazen.
 

serum

Senior Member
Ik vind het toch een zielige vorm van bezuinigen. (geen lenzen meer op de nieuwe modellen) De O2 had destijds keurig voor alle lampen lenzen zitten (bij mijn weten) en zelfs de fabia had (heeft?) lenzen. Koop je een duurdere VAG broer (golf/passat) moest je het weer doen met de achterhaalde reflectorlampen. (valse zuinigheid). Ik heb dit nooit echt kunnen plaatsen.
 

Antera

Donateur
Weet iemand hoe ik aan onderdeelnummers kom voor de nieuwe Octavia? Ik zou graag de nummers weten van de koplampunits zonder xenon. Als iemand deze zou kunnen opzoeken voor mij ;)

a449.png
 
Bovenaan Onderaan