WIFI in de Superb III

De kaart wordt niet alleen voor de wifi gebruikt maar ook voor de online info van de Columbus. Ik weet niet hoeveel je op de weg zit, maar (even ter referentie) op een ritje van Nijmegen naar Apeldoorn verbruikt mijn toestel 2,3 MB.

Zelf gebruik ik mijn mobiele telefoon als wifi hotspot en de navigatie als wifi client. Dat werkt net zo goed. Heb je ook geen gedoe met een extra abonnement.
Welke online info krijgt de columbus dan binnen ? File info sneller?
 

Bakkertje

Forumguru
Meer accurate verkeersinfo (met name b wegen) , verkeersstromen, volgens mij heb je het ook nodig voor 3d gebouwen
 
Meer accurate verkeersinfo (met name b wegen) , verkeersstromen, volgens mij heb je het ook nodig voor 3d gebouwen
Aha ga ik dan straks gelijk mijn mobiel als hotspot koppelen, ik vroeg mij al af want ik zag die 3d gebouwen wel in youtube demo's, belangrijker vind ik uiteraard verkeersstromen etc.
 
Meer accurate verkeersinfo (met name b wegen) , verkeersstromen, volgens mij heb je het ook nodig voor 3d gebouwen

Maar er blijft bij traffic gewoon tmc staan, Is dat in de passat ook zo? Ik Had mijn mobiel als hotspot gedaan vanochtend alleen kwam geen file tegen volgens het systeem, heb er wel genoeg gehad...
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij veranderd tmc dan in iets anders. Ik moest wel eerst de diensten activeren bij mijn auto. Bij vw heb je een abonnement nodig voor de online diensten. Ik weet niet of dat bij Skoda ook zo is?
 
Maar er blijft bij traffic gewoon tmc staan, Is dat in de passat ook zo? Ik Had mijn mobiel als hotspot gedaan vanochtend alleen kwam geen file tegen volgens het systeem, heb er wel genoeg gehad...
Ik moet toegeven, bij mijn Amundsen in SII had ik zelfde probleem, echter vandaag bij de SIII werden via TMC alle files weergegeven en ook tijdig weergegeven, viel me deze keer niet tegen. Normaal stond ik al half uur in file toen kwam nog eens melding erachteraan
 
Houd ie dan bij beide ook rekening met de vertraging onderweg? Ik heb dat niet kunnen ervaren vanochtend namelijk, de tijd liep op en de vertraging werd niet verwerkt in de aankomsttijd. Heb ik wat verkeerd ingesteld?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb gemerkt dat de informatie van Internet zowel uitgebreider is als meer accuraat.

Of het systeem de aankomsttijd aanpast? Volgens mij niet..

Vergelijken met Google maps is lastig als je het mij vraagt, het systeem geeft wegen en lengtes van files aan, in Google maps zie ik alleen een rode of groene weg (of kijk ik verkeerd?). Hoe dan ook bij mij houd de dienst er in februari mee op, dan loopt m'n abonnement af. Het is leuk als gimmick, maar omrijden loont in Nederland meestal toch al niet. Voor mij is het geen extra geld waard.
 

Bakkertje

Forumguru
Graag gedaan hoor, er zijn mensen die er een simkaart voor de achterbank in hebben gedaan. Zelf vind ik dat niet nodig voor de ene keer dat we wat langer onderweg zijn. Dan gaan ze maar bomen tellen ofzo, ze kunnen best even zonder Internet.
Ik zou dan eerder iets zien in een media harde schijf ofzo. Of natuurlijk even bij @Antera langs om video in motion te activeren ;)
 
Ik heb gisteren android auto en mirrorlink geactiveerd, ik ben meer fan van mirrorlink ook omdat je dan via rockscout app ook Spotify op scherm krijgt, zou eigenlijk nog flitsmeister dan op scherm willen hebben via mirrorlink kijken of dat ook lukt. Mede ook omdat die tegenwoordig ook een navigatie gebruikt en dat in combi met files en flitsers zou ideaal zijn. Iemand al ervaring met flitsmeister via Mirrorlink ?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb gisteren android auto en mirrorlink geactiveerd

Hoe heb je dat gedaan? Bij mijn VW heb ik daarvoor een activatiecode nodig die gekoppeld is aan mijn VIN
Ik heb het idee dat dit bij Skoda anders werkt (zonder licentiecodes). Als dat zo is ben ik weer benieuwd of mijn VW MIB2 om te programmeren is tot Skoda Amundsen ;)
 
Hoe heb je dat gedaan? Bij mijn VW heb ik daarvoor een activatiecode nodig die gekoppeld is aan mijn VIN
Ik heb het idee dat dit bij Skoda anders werkt (zonder licentiecodes). Als dat zo is ben ik weer benieuwd of mijn VW MIB2 om te programmeren is tot Skoda Amundsen ;)
Nou ik heb bij collega ontdekt dat menu in VW anders is dan in de Skoda, onder de knop Menu heb je dat zgn. rolmenu en daar was dus ook een keuze bij Smartlink weet niet of de Passat die ook heeft. Ik heb trouwens geen Amundsen maar een Columbus
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij staat er geen smartlink maar mirrorlink. Maar als ik die wil kiezen krijg ik een boodschap dat je daarvoor een licentie nodig hebt.
 

Schep

Forumguru
Even een klein schopje van dit topic.
Ik heb een simmetje in mijn Superb gestopt en krijg keurig WiFi verbinding met mijn telefoon, maar wat is de toegevoegde waarde hier van?

De A6 van mijn vader (uit 2012 ...) had Google Earth kaarten en verkeersinformatie via het internet dankzij dat simmetje, maar in de Skoda heb ik tot noch toe geen enkele nuttige toepassing kunnen vinden. Klopt dat?
Zo ja, dan gaat dat WiFi netwerk weer uit ;)
 
Bovenaan Onderaan