WIFI in de Superb III

coreza01

Forumguru
Ik dacht ook dat het gebruikt zal worden voor verkeersinfo maar dat is alleen maar TMC. Misschien dat er nog een software update zal komen waarbij dat alsnog mogelijk gemaakt gaat worden.
 

Schep

Forumguru
Mijn kids gebruiken het achterin met hun Ipads. Daar vind ik het ideaal voor.......
Mja, maar dan kan die simkaart nog minstens 9 maanden de kast in. En dat moet ik vanavond in één keer raak schieten ;)
Ik dacht ook dat het gebruikt zal worden voor verkeersinfo maar dat is alleen maar TMC. Misschien dat er nog een software update zal komen waarbij dat alsnog mogelijk gemaakt gaat worden.
Afwachten dan maar.
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb een Vodafone abo met 2 simkaarten ook bij mijn abonement is het zo dat ik geen limiet heb boven de 6Gb die ik in mijn bundel heb zitten dus iedereen blijft connected. De 2e SIM gaat dus de auto in ;)
 

MrEdge_

Forumguru
Ik schop ook nog maar een keer tegen dit topic aan. Ik heb ook zo'n mooi simslot in het dashboardkastje. Na wat topics te hebben gelezen ben ik tot de volgende conclusies gekomen:
  • In de NL versies is er geen smartgate hardware aanwezig, dus daar hoef je de moeite van het plaatsen van een simkaart niet voor te doen
  • Er zijn geen extra "connected" functies beschikbaar die dan ineens werken (zoals google maps, wat op Audi en VW wel werkt)
  • Het enige daadwerkelijke voordeel is een wifi hotspot in je auto die anderen in staat stelt jouw data bundel te gebruiken
Kloppen mijn bevindingen? Is er via VCDS niets te vinden waarmee zoiets handigs als verkeersinformatie via de dataverbinding kan worden binnengehaald, ipv de files van gisteren via TMC binnen te krijgen? Geen enkel bijkomend voordeel? (ja, ik ben een klein beetje teleurgesteld :arghh:)
 

Middag

Forumguru
Ik heb via xs4all een gratis mobiel internet 4g abonnement. Dit heeft een limiet van 200mb. Daarna lage snelheid, maar nog altijd genoeg om radio te streamen bv.
 

RB66

Nieuw lid
Ik heb inmiddels ook een vraag over dit thema:
Wil met de iPad app Skoda Media Command verbinding maken met de WiFi in de S3. WiFi aangezet op menu Columbus,maar iPad vind het netwerk nog niet.
Is de Sim kaart perse nodig voor de WiFi verbinding binnen de S3?
 

RefleCs

Forumguru
Rear seat entertainment moet wel aangevinkt zijn geweest inderdaad en nee je hebt niet SIM nodig voor WiFi
 

RB66

Nieuw lid
Ik was van mening dat dit als vervanging van de 220v aansluiting standaard geleverd zou worden. Ik zal dit nog eens nagaan. In de Columbus lijkt alles normaal aan te vinken te zijn. Sim slot is ook aanwezig (maar nog zonder kaartje momenteel).
 

RefleCs

Forumguru
Dat kan kloppen inderdaad. Je moet inderdaad de WiFi even instellen (dus niet verbinden met een hotspot maar een hotspot maken) en daar meldt je je met het device op aan. Bij mij werkt dat keurig.
 

Schep

Forumguru
Bij mij werkt dat keurig.
Android zeker? ;)

iOS werkt niet lekker met de WiFi in de Superb, is mijn ervaring.
Als je verbinding maakt met het netwerk, moet je daarna even op de 'i' drukken in je WiFi settings en vervolgens het zoekdomein verwijderen.
Daarna zou het moeten werken.
 

RefleCs

Forumguru
Android en Windows Mobile werken beide prima. Mijn laptop heb ik nog niet getest :tongue:

Hier in huis zijn geen Apple devices te vinden :)
 

RB66

Nieuw lid
image.png Gisterenavond idd de verbinding met iPad kunnen maken na de tip van RefleCs. De Skoda Media Comnnand App heeft gisteren een nieuwe versie (2.0) gekregen. Blijkbaar nog niet geheel stabiel, want na enkele seconden verbinding wordt deze automatisch weer verbroken. In de App kun je dan opnieuw verbinden, maar erg praktisch is dit natuurlijk niet.
Hopelijk na een update wat stabieler om er dan eens wat mee te gaan spelen.
 

superbia

Forumguru
Ik sprak van de week een collega die in zijn passat verkeersinfo via zijn mobiel binnen krijgt op zijn navigatie. TMC verspringt naar het wereldbolletje precies zo als in de foto's van @Bakkertje.
Weet iemand of dit ook naar de Superb komt? Als ik mijn telefoon op hotspot zet, blijft traffic op TMC staan. Doe ik iets verkeerd? :arghh:
 

Bakkertje

Forumguru
@superbia bij mijn VW moet ik daarvoor online diensten activeren in de setup. Ik weet niet of dat bij jou ook zo werkt? Bij moest ik daar voor een account aanmaken bij VW, mijn VIN nummer registreren en dan krijg je een activatie code waarmee je de diensten kun aanzetten in de auto.
 

lodevs

Lid
<< bump >>

Ik heb recent een tweedhands skoda super III 1.4 TFSI Sport line gekocht met een amundsen infotainment systeem (bouw mei 2018).
Tijdens het ontdekken van mijn voertuig heb ik de skoda connect app geinstalleerd en online de bijhorende diensten aangekocht voor mijn voertuig.

Nu stelde ik vast dat wanneer ik via de app skoda connect mijn voertuig wil beheren, dit geen gegevens kan ophalen.
Mijn conclusie door wat te lezen is dat je voertuig 24/7 online dient te zijn om van alle functies gebruik te maken.

Zo kwam ik op deze topic terecht en las ik dat in de superb III een sim-card slot was voorzien zoals aangegeven op de foto in een eerdere post in deze topic. Helaas is dit bij mij niet aanwezig. De oplossing is dus op een mobiele 4G wifi hotspot aan te kopen, deze te voorzien van een sim met only data om dan zo online te gaan met mijn voertuig.

Hebben mensen hier ervaring mee? Waar sluiten jullie dit aan? Blijft deze MIFI router dan 24/7 gevoed?
Kortom deel jullie ervaringen :)
 

Bakkertje

Forumguru
@lodevs De amundsen heeft (zover ik weet) geen sim slot inderdaad voor de VW modellen (heb zelf een Passat gehad met de VW variant) is er een zogenaamde wifi stick te koop, die prik je in een usb poort met daarin een sim kaart. DIt isw feitelijk gewoon een 4G dongle. Bij de Passat kon ik dan op die manier de auto verbinden aan Internet, maar biedt dezefde functionaliteit als eht verbinden via de hotspot op je telefoon. Het enige wat je dan extra zou kunnen doen is de amundsen als wifi hotspot gebruiken in plaats van je telefoon..

Bij VW is alles overigens gekoppeld aan een abonnement, bij mij destijds (2015) voor een jaar. Behalve online verkeersinformatie heeft het mij niet veel gebracht. Nu weet ik niet wat er allemaal beschikbaar is op een 2018 Superb, de systemen veranderen nogal regelmatig. Mijn advies als mirrorlink geactiveerd is gebruik die vooral..
 
Bovenaan Onderaan