WIFI in de Superb III

lodevs

Lid
@lodevs De amundsen heeft (zover ik weet) geen sim slot inderdaad voor de VW modellen (heb zelf een Passat gehad met de VW variant) is er een zogenaamde wifi stick te koop, die prik je in een usb poort met daarin een sim kaart. DIt isw feitelijk gewoon een 4G dongle. Bij de Passat kon ik dan op die manier de auto verbinden aan Internet, maar biedt dezefde functionaliteit als eht verbinden via de hotspot op je telefoon. Het enige wat je dan extra zou kunnen doen is de amundsen als wifi hotspot gebruiken in plaats van je telefoon..

Bij VW is alles overigens gekoppeld aan een abonnement, bij mij destijds (2015) voor een jaar. Behalve online verkeersinformatie heeft het mij niet veel gebracht. Nu weet ik niet wat er allemaal beschikbaar is op een 2018 Superb, de systemen veranderen nogal regelmatig. Mijn advies als mirrorlink geactiveerd is gebruik die vooral..


Ik heb inmiddels een huawei 4g dongle e3372 aangeschaft met daarin een simkaart en data op.
Nu wanneer ik deze in mijn macbook prik, kan ik onmiddellijk online (te merken aan de statuslampjes op de stick, lampje blijft branden). Als ik deze in de voorste USB van mijn skoda prik zie ik dat hij blijft verbinden met het netwerk (lampje knippert om de 2 seconden).

Worden andere dongles dan de eigen skoda dongles geblokkeert? Iemand enige ervaring mee?
 

Bakkertje

Forumguru
Worden andere dongles dan de eigen skoda dongles geblokkeert? Iemand enige ervaring mee?

Er zijn inderdaad een beperkt aantal UMTS sticks die ondersteund worden..
Het onderdeel nummer (van VW): 000 051 409 B

Ik kan zo 1, 2, 3 het topic niet meer vinden (er is een duits forum waar mensen een aantal sticks geprobeerd hebben)
 
Bovenaan Onderaan