WIFI in de Superb III

Tuulster

Forumguru
Ook de kids kunnen via de hotspot op je smartphone hun ipad gebruiken natuurlijk ;)

Klopt, alleen zoals ik hierboven al schreef is mijn smartphone van de zaak en vind ik het niet oké om mijn kids zakelijke Mb's te laten vreten :D
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ook zitten zoeken en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de kids het in de auto maar effe zonder wifi moeten doen ;)
In mijn geval is het 500 mb wat ik zakelijk per maand heb en dat is echt niet genoeg voor de achterbank. Uiteindelijk nog gekeken naar een extra toestel op gsmweb.nl is volgens mij nog voordeliger ook, maar dat is dan niet via de columbus uiteraard..

Nou ja ik vond het een luxe probleem en gebruik Internet alleen voor de verkeersinfo en voor mij gaat dat prima via m'n mobiel.

Laatst trouwens een a4 mee gehad die rsap ondersteund (mijn zakelijke toestel doet dat ook) en dat vond ik niet prettig. Je mobiel zelf ontvangt dan geen data meer (misschien wel via de hotsppt functie, maar dat heb ik niet getest). Een gesprek op bestemming op de hand meenemen gaat dan ook niet..
 

Tuulster

Forumguru
Laatst trouwens een a4 mee gehad die rsap ondersteund (mijn zakelijke toestel doet dat ook) en dat vond ik niet prettig. Je mobiel zelf ontvangt dan geen data meer (misschien wel via de hotsppt functie, maar dat heb ik niet getest). Een gesprek op bestemming op de hand meenemen gaat dan ook niet..

Klopt, dat vind ik ook helemaal niks!

Hiermee haal je een ander voordeel aan van een aparte prepaid Sim voor WIFI in de auto. Alles loopt om je eigen telefooninstellingen heen. Die blijven gewoon staan zoals ze altijd ingesteld staan. Wel zo handig.:D
 

Bakkertje

Forumguru
Nieuwsgierig als ik ben, toch nog even gesnuffeld naar Sim only abonnementen. Mijn wederhelft heeft een tele2 abonnement waarmee je binnen de bundel hoge snelheid hebt en daarbuiten een verbinding van 64 kbit/sec, maar geen extra kosten. In feite dus onbeperkt data. Een sim only heb je vanaf 8 euro per maand (100 MB data).
 

maartenv84

Senior Member
Een rode provider in Nederland biedt Mobiel Internet 3Gb voor € 19,50 per maand. Is een 4G abo voor 2 jaar. Moet je even laten weten via PM of je daar gebruik van wilt maken. Krijg je van mij een kortingscode via e-mail. Meer info via PM :)
1Gb of 8 Gb data op 4G netwerk is ook mogelijk. Prijs is alleen anders...
 

ElScorpione

Forumguru
Waarom wil je ze laten klooien met WiFi? Als ze beiden films gaan streamen via bijvoorbeeld Netflix of Youtube, dan kost dat enorm veel data. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Je zou ook zoiets kunnen overwegen (als het vooral om films kijken gaat): http://www.hardeschijfstore.nl/product/562579/seagate-wireless-mobile-500-gb-zwart.html

Zo'n harde schijf zet een eigen WiFi netwerk op en je kunt dan met 3 apparaten tegelijk films streamen.
 

Tuulster

Forumguru
@Bakkertje en @maartenv84 : Tnx voor het meedenken maar toch denk ik dat wanneer je gaat gebruiken zoals hierboven beschreven je het goedkoopst en makkelijkst uit bent met het genoemde aanbod van T-Mobile.
Dit is geen abonnement en Data is onbeperkt houdbaar....
 

Tuulster

Forumguru
Waarom wil je ze laten klooien met WiFi? Als ze beiden films gaan streamen via bijvoorbeeld Netflix of Youtube, dan kost dat enorm veel data. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Je zou ook zoiets kunnen overwegen (als het vooral om films kijken gaat): http://www.hardeschijfstore.nl/product/562579/seagate-wireless-mobile-500-gb-zwart.html

Zo'n harde schijf zet een eigen WiFi netwerk op en je kunt dan met 3 apparaten tegelijk films streamen.

Zeker een top idee, alleen willen de inmiddels wat oudere kids actuele filmjes, flogs, blogs en weet ik veel wat kijken op Youtube en daar werkt dit niet mee.
Voor vakantie is dit overigens een top ding!:D
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zit even te kijken op de site van t-mobile naar de genoemde pre paid data sim. Wat ik zo 1, 2, 3 niet uit de gegevens kan halen is of je nadat je voor 4,56 (is 91 MB) aan data hebt verbruikt, je verbinding dan nog blijft werken?

Maar goed, Youtube e.d. kijken dat vergt sowieso nogal wat MB's weet ik uit ervaring. Afgelopen vakantie op de camping een filmpje opgezocht van attractie park slagharen (om te kijken of we daar naartoe wilde) daarna krijg ik de melding dat ik mijn data op gemaakt had, wat bleek 1 filmpje trok 178 MB naar binnen :fool::wavecry:

De rest van de vakantie dus geen Internet meer hehehehe..
 

Tuulster

Forumguru
Net maar eens even een Chat met de klantenservice van T-Mobile gedaan om na te vragen of die € 4,56 de maximale kosten per dag zijn en of je gewoon door kunt internetten.

upload_2015-9-15_10-39-46.png
Dit is volgens mij dus de goedkoopste oplossing voor af en toe intensief streamen op het internet op Ipads in de auto!:jaja:
 

RogerS

Forumguru
Laatst trouwens een a4 mee gehad die rsap ondersteund (mijn zakelijke toestel doet dat ook) en dat vond ik niet prettig. Je mobiel zelf ontvangt dan geen data meer (misschien wel via de hotsppt functie, maar dat heb ik niet getest). Een gesprek op bestemming op de hand meenemen gaat dan ook niet..
Als de Premium carkit ook een WiFi access point heeft dan kan de telefoon een data sessie opzetten via die WiFi access point. Dat werkt prima maar je moet wel in de telefoon aangeven dat de data van het betreffende WiFi netwerk via een gemeterde verbinding gaat (in ieder geval bij Android). Anders gaan allerlei applicaties op de achtergrond een hele hoop data gebruiken zoals het syncen van cloud omgeving, photos, update van applicaties etc.
Ik wil het niet meer missen!
 

CDK

Forumguru
Bij T-mobile blijft je internet altijd werken als je bundel op is, zowel met een binnenland als met een buitenland bundel, je krijgt melding bij 80 en 100% verbruik, daarna wordt de snelheid gereduceerd.
 
Ik vraag me alleen af hoe je het tegoed kunt opwaarderen als die simkaart in je auto zit... Moet je die kaart er dan uithalen en via een telefoon doen of kan dat online?
 
Ik gebruik zo'n T-Mobile prepaid kaartje al een weekje en dat werkt prima. Zit nu in Spanje en ook de roaming werkt als je daarvoor een extra pas activeert, ook prepaid met 500mb voor twee weken.

Heb er in NL er nog niet veel mee kunnen doen, maar zal vast prima bevallen. Heb ook even gespeeld met sim kaart delen vanaf de telefoon, maar vond dat een hoop gedoe. Geen internet op de mobiel tenzij je Wi-Fi contact maakt met de hotspot. Meest irritante vond ik nog wel dat ik na verbreken van Bluetooth op de telefoon de pincode van de simkaart opnieuw moest invoeren. Als je dat vergeet ben je dus gewoon niet bereikbaar. Geen fijne oplossing dus.
 
Bovenaan Onderaan