WIFI in de Superb III

RogerS

Forumguru
Op mijn oude Samsung S3 met originele software en nu de LG G3, ook met originele software, geen problemen met de SIMkaart pincode...
 
Dat is gek, want dat probleem heb ik met rsap in mijn S2 niet. Misschien ligt dat aan de rsap software van je telefoon? De mijn draait rsap van www.android-rsap.com op Cyanogenmod.

Ik heb een One M8 en gebruikte deze altijd als GPE, maar die Bluetooth stack daarvan is heel beperkt en ondersteunt geen RSAP en geavanceerde contacten synchronisatie. Daarom terug gegaan naar de standaard software van de M8 die dit allemaal wel ondersteunt. Vraagt helaas dus wel elke keer om de PIN code. Ga proberen dit op te lossen als het blijkbaar wel kan werken.

Rooten is helaas geen optie vanwege security vereisten van mijn werk.
 

Tuulster

Forumguru
Doe ik wat fout????

Ik heb vandaag de Simkaart binnen gekregen en meteen even in de module in het dashboardkastje geplaatst, dacht dat dat goed moest komen, als je de instructie op de eerste pagina leest.....

Niet dus, volgens het boekje zou er automatisch een keuzescherm moeten verschijnen wanneer je de Sim voor het eerst plaatst, maar er gebeurt niets!

Iemand hier ervaring mee??
 
Doe ik wat fout????

Ik heb vandaag de Simkaart binnen gekregen en meteen even in de module in het dashboardkastje geplaatst, dacht dat dat goed moest komen, als je de instructie op de eerste pagina leest.....

Niet dus, volgens het boekje zou er automatisch een keuzescherm moeten verschijnen wanneer je de Sim voor het eerst plaatst, maar er gebeurt niets!

Iemand hier ervaring mee??

In het menu van de telefoon heb ik gekozen voor alleen data voor de sim en moet je volgens mij aangeven dat je de verbinding wil activeren. Ik gebruik dezelfde sim en bij mij werkt het prima. De PIN opslaan zodat deze een volgende keer niet meer ingevoerd hoeft te worden.
 

coreza01

Forumguru
In het menu van de telefoon heb ik gekozen voor alleen data voor de sim en moet je volgens mij aangeven dat je de verbinding wil activeren. Ik gebruik dezelfde sim en bij mij werkt het prima. De PIN opslaan zodat deze een volgende keer niet meer ingevoerd hoeft te worden.
Tip. Je kan de sim eerst ook ff in een telefoon doen. Dan kan je daarna in het menu van de telefoon de pin uitzetten! Als je de sim dan in elke andere willekeurige telefoon doet of in jou geval in de auto, wordt er niet meer om een pincode gevraagd ;);)
 

EHS

Actief lid
Ik heb er ook een simkaart inzitten.
Werkt perfect maar buiten die wifi hotspot om doet de auto volgensmij weinig met de verbinding.
Geen apps ofzo. Heb ook niet kunnen vinden dat hij de verkeersinfo zo zou ophalen (dacht ik ergens gelezen te hebben).

Wat wel heel mooi is dat er 2 telefoons same time aan het systeem kunnen hangen (prive en werk tel).
 
Laatst bewerkt:

coreza01

Forumguru
Ik heb er ook een simkaart inzitten.
Werkt perfect maar buiten die wifi hotspot om doet de auto volgensmij weinig met de verbinding.
Geen apps ofzo. Heb ook niet kunnen vinden dat hij de verkeerinfo zo zou ophalen (dacht ik ergens gelezen te hebben).

Wat wel heel mooi is dat er 2 telefoons same time aan het systeem kunnen hangen (prive en werk tel).
Dat is volgens mij alleen zo als er geen sim in de module zit. Zo heb ik dat in ieder geval in het instructieboekje gelezen.
 

EHS

Actief lid
Dat van die 2 telefoons erop werkt zeker weten samen met een simkaart die op alleen data staat. Zodra je die simkaart ook voice laat doen kan dit misschien niet.
Het er twee iPhone op iOS 9. BT carplay werkt niet en zodra je 1 telefoon via carplay met kabel laat lopen werkt de andere telefoon niet meer via bt.
 

Bakkertje

Forumguru
Heb ook niet kunnen vinden dat hij de verkeersinfo zo zou ophalen (dacht ik ergens gelezen te hebben).

Bij mijn auto (Passat) werkt het als volgt:
Zonder Internet verbinding zie ik als ik op de traffic knop druk bovenin het scherm TMC staan.
Als ie wel Internet verbinding heeft zie ik bovenin het scherm een wereldbolletje.

Mij is in ieder geval opgevallen dat de Internet informatie meer up to date is en ook meer informatie heeft over secundaire wegen.
Andere grappige optie is om bij de weergave het vinkje verkeersstroom aan te vinken, dan kun je van de wegen in de buurt zien in hoeverre het daar doorstroomt (ook hiervoor is Internet nodig). Maar dat werkt heel prettig op het moment dat je om een file heen wilt proberen te rijden. Die weergave geeft dan inzicht in het nut ervan.
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb de Simkaart nu zo ver dat hij operationeel is op alleen een dataverbinding. De instelling van de telefoon moesten op premium worden gezet, toen herkende hij de Sim. Die heb ik er voor de telefoon weer vanaf gehaald.

Als ik nu echter een Ipad wil verbinden met de auto vraag hij om een wachtwoord voor Skoda_WLAN_c1842d ??
Heeft iemand enig idee????
 

Bakkertje

Forumguru
Toen ik mijn auto net had (in maart) heb ik een tijdje moeten wachten en heb ik de moeite genomen om de handleiding eens door te nemen van het navigatie systeem. Het zal je verbazen hoeveel daarin staat over voorgaande vragen en opmerkingen :deuk::D:deuk::D

Natuurlijk is het leuker en leerzamer om je vragen en ervaringen te delen op een forum, maar het staat echt allemaal in je boekje. Je weet wel dat ding van papier wat ergens in je auto ligt ;)
 

Tuulster

Forumguru
Toen ik mijn auto net had (in maart) heb ik een tijdje moeten wachten en heb ik de moeite genomen om de handleiding eens door te nemen van het navigatie systeem. Het zal je verbazen hoeveel daarin staat over voorgaande vragen en opmerkingen :deuk::D:deuk::D

Natuurlijk is het leuker en leerzamer om je vragen en ervaringen te delen op een forum, maar het staat echt allemaal in je boekje. Je weet wel dat ding van papier wat ergens in je auto ligt ;)

Dat doe ik ook joh :deuk::jaja:, dat boekje is al bijna versleten:maakmegek: ik zoek me de knetter en irriteer me groen en geel dat ik het niet kan vinden:mad:
 

EHS

Actief lid
Ik heb de Simkaart nu zo ver dat hij operationeel is op alleen een dataverbinding. De instelling van de telefoon moesten op premium worden gezet, toen herkende hij de Sim. Die heb ik er voor de telefoon weer vanaf gehaald.

Als ik nu echter een Ipad wil verbinden met de auto vraag hij om een wachtwoord voor Skoda_WLAN_c1842d ??
Heeft iemand enig idee????
Als je op de knop phone drukt - Opties - Wifi dan vindt je als het goed is wat je zoekt.
Die naam kan je nog aanpassen en het wachtwoord ook.
 
Dat doe ik ook joh :deuk::jaja:, dat boekje is al bijna versleten:maakmegek: ik zoek me de knetter en irriteer me groen en geel dat ik het niet kan vinden:mad:

In het Car menu vind je de instellingen voor Wi-Fi. Daar (tweede optie in het menu) kun je ook een eigen SID en wachtwoord instellen. Die wat makkelijker te onthouden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

Tuulster

Forumguru
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Ik heb het even aan de kant gegooid!

Verbinding is tot stand gebracht, hartelijk dank voor de hulp! Alles gevonden.
Wifi staat ook in beeld als actief in Columbus en geeft zelfs in de vorm van een getal aan hoeveel apparaten er mee verbonden zijn maar ........ Op het scherm van de Ipads staat wel dat ze verbonden zijn met het netwerk maar ze kunnen niet op internet. Er wordt aangegeven dat het een onstabiele omgeving is en ik het netwerk en de verbinding moet controleren.:tegek::tegek::sterretjes::sterretjes:

Ik word er gestoord van. Zal wel aan mijn kennis liggen...... Ben er even klaar mee!
 

EHS

Actief lid
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Ik heb het even aan de kant gegooid!

Verbinding is tot stand gebracht, hartelijk dank voor de hulp! Alles gevonden.
Wifi staat ook in beeld als actief in Columbus en geeft zelfs in de vorm van een getal aan hoeveel apparaten er mee verbonden zijn maar ........ Op het scherm van de Ipads staat wel dat ze verbonden zijn met het netwerk maar ze kunnen niet op internet. Er wordt aangegeven dat het een onstabiele omgeving is en ik het netwerk en de verbinding moet controleren.:tegek::tegek::sterretjes::sterretjes:

Ik word er gestoord van. Zal wel aan mijn kennis liggen...... Ben er even klaar mee!
Staat er op het scherm naast het aantal verbonden devices ook een 3G/4G logo. Als dat er niets staat --- haal sim er eens uit en druk hem terug. Hij zal dan vragen om pincode (mits niet opgeslagen) en vragen of die mag verbinden. Dan zie je boven ook een 3G/4G logo en het aantal verbonden devices. Daarna zou je moeten kunnen internetten.

Suc7 :)
 
Bovenaan Onderaan