Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

EdK

Forumguru
Op je kind wachten duurt nog langer met hormonen woorden......dus 24 weken is een lachertje.....
 

Beauri

Forumguru
Klopt. De 1.5 had 4 week meer levertijd volgens de dealer.

Heb ook een Velvet Red besteld, de kleur komt er op aandringen van mijn wederhelft, helemaal uitgekeken op al dat wit t/m zwart en al dat grijs/zilver er tussenin. Je voelt het vraagje al aankomen.... waarom jullie keus voor het fluweel rood? Rood is helaas niet een sterke kleur, en die van mij zal zijn leven buiten moeten slijten, dus daar had/heb ik wel een beetje angst voor.:nailbiting:

De Style Bisiness is al heel erg compleet, toch heeft hij ook nog een behoorlijke lijst met opties, hebben jullie daar ook nog iets uitgekozen, of was is hij in deze uitvoering al helemaal naar het zin?

Nog een vraagje, waarom de 1.0? De H6 kan ik begrijpen, heb proefgereden met de DSG en vond het echt geen, na 40 jaar met de hand geschakeld te hebben, uitnodiging om me daar aan over te geven.
 
Heb ook een Velvet Red besteld, de kleur komt er op aandringen van mijn wederhelft, helemaal uitgekeken op al dat wit t/m zwart en al dat grijs/zilver er tussenin. Je voelt het vraagje al aankomen.... waarom jullie keus voor het fluweel rood? Rood is helaas niet een sterke kleur, en die van mij zal zijn leven buiten moeten slijten, dus daar had/heb ik wel een beetje angst voor.:nailbiting:

De Style Bisiness is al heel erg compleet, toch heeft hij ook nog een behoorlijke lijst met opties, hebben jullie daar ook nog iets uitgekozen, of was is hij in deze uitvoering al helemaal naar het zin?

Nog een vraagje, waarom de 1.0? De H6 kan ik begrijpen, heb proefgereden met de DSG en vond het echt geen, na 40 jaar met de hand geschakeld te hebben, uitnodiging om me daar aan over te geven.

Als je slechts Velvet red hebt gekozen moet je wel de lak goed onderhouden. Ik heb de metallic versie. Jij ook geloof ik. Die is duurzamer vanwege de afwerkingslaag. Laat meteen een 9H ceramische laag aanbrengen. Ben je twee jaar beschermd en verzekerd van die mooie glans. Slechts afspoelen en klaar. Ik rijd al heel lang automaat (twee periodes Prius) vandaar dat ik koos voor de DSG7. En dat rijdt zeer comfortabel en in jouw geval zul je daar heel snel aan wennen. Het heeft in combinatie met adaptive cruise control (Is die standaard op de Style?) ook een heel mooie optie met filerijden. Qua prestatie lever je er niets op in. Gelet op de wachttijd kan je volgens mij nog veranderingen aanbrengen.
 

Beauri

Forumguru
@Pim Smit, ja ik kan nog wijzigingen aanbrengen, heb Crew Protect Assist laten vervallen omdat dat nu miv 2019 alleen nog maar leverbaar is icm achter zijairbags en daar zat ik nu net niet op te wachten. Denk er steeds meer over om er toch de electrische voorruitverwarming bij te nemen, al moet ik daar dan wel de verwarmbare stoelen bijnemen.

DSG, heeft mij tijdens de proefrit niet echt kunnen overtuigen, mag dan prettig in de file zijn, maar die hoop ik toch zoveel mogelijk te kunnen vermijden, schakel al 40 jaar en dat bevalt mij toch nog steeds, autorijden..... ja daar wil ik toch zelf ook een bijdragen aan leveren en daar hoort naar mijn gevoel het schakelen ook bij.

Velvet Red is in alle gevallen een extra dikke metallic lak, heb niet heel veel geloof in extra laagjes met allerlei beloften, gebruik dat geld wel om hem wat vaker door de wasstraat te trekken als dat nodig mocht blijken, daar komt ook de huidige altijd superglanzend uit.

Oh, adaptive cruise control is niet standaard, wel als optie verkrijgbaar, maar wil het niet hebben, de bediening lijkt mij waardeloos, 2 handeltjes bij het stuur en met de standaard cruise control gelukkig maar 1 handeltje, al had ik de cruise control liever op het stuur gehad zoals ik het nu ook heb op de Sportage. Gebruik de cruise control wel intensief, maar dat Adaptive hoeft nu net weer niet voor mij.
 

Canon-Eye

Forumguru
de bediening lijkt mij waardeloos, 2 handeltjes bij het stuur en met de standaard cruise control gelukkig maar 1 handeltje,
Na 14 jaar een VDO Tempostat in diverse auto's te hebben gebruikt heb ik van 2002 tot 2018 heel tevreden in diverse Skoda's - zowel handgeschakeld als dsg - rondgereden met de cruisecontrolbediening op het richtingwijzerhendeltje. Mijn huidige auto heeft geen adaptive cruisecontrol (dan had ik 'm simpelweg niet gekocht!), maar wel het afzonderlijke cc-hendeltje.

Dit was best even wennen, maar met een paar tips via het forum heb ik de extra mogelijkheden hiervan wel heel erg leren waarderen. Dit hendeltje maakt het namelijk mogelijk om de instelsnelheid tot op de km nauwkeurig in te stellen (zichtbaar op de met tussen de klokken) in stappen van 1 of 10 km/u. Dat is voor mij ideaal, zeker in combinatie met de dsg.
 
Heb ook een Velvet Red besteld, de kleur komt er op aandringen van mijn wederhelft, helemaal uitgekeken op al dat wit t/m zwart en al dat grijs/zilver er tussenin. Je voelt het vraagje al aankomen.... waarom jullie keus voor het fluweel rood? Rood is helaas niet een sterke kleur, en die van mij zal zijn leven buiten moeten slijten, dus daar had/heb ik wel een beetje angst voor.:nailbiting:

Mijn vouw had als eerste auto een rode peugeot 205. Dus moet er weer een rode komen.
De Style Bisiness is al heel erg compleet, toch heeft hij ook nog een behoorlijke lijst met opties, hebben jullie daar ook nog iets uitgekozen, of was is hij in deze uitvoering al helemaal naar het zin?

Nog een vraagje, waarom de 1.0? De H6 kan ik begrijpen, heb proefgereden met de DSG en vond het echt geen, na 40 jaar met de hand geschakeld te hebben, uitnodiging om me daar aan over te geven.

We hebben een paar extra's zoals de donkere achterramen, digitaal display, kofferbak met voetbediening en wegklapbare trekhaak en full-led. Maar verder is hij compleet genoeg.

De 1.0 is voor ons meer dan genoeg. Wordt voornamelijk op provinciale wegen gebruikt (we moeten 30 min. rijden tot we op een snelweg zitten). Af en toe een keer een dagje uit en 1x per jaar op vakantie met max 750kg erachter (vouwwagen).
 
Ik ben met je eens dat de metallic afwerking erg duurzaam is, @Beauri. Maar ik heb hem met 9H behandeld en nu glimt het wel erg mooi. In het begin zag ik de metallic niet bij bewolkt daglicht. Het is een geraffineerd effect. Niet de metallic finish die ik gewend was. Ik had tijdelijk een Mazda Sportbreak in afwachting van de Karoq. Daar zat een acc op die zelfs vanzelf stopt en vanuit stilstand weer aansloot in de file. Het gaf het idee dat je in de file koffie kon gaan zetten. En ja, ik rij regelmatig in de file. Dat wel. Ik weet niet of de Skoda acc ook vanuit stilstand werkt. Iemand? Tot dusver bevalt het prima. Heb wel het idee dat nu het rond het vriespunt is de motor toch wel even warm moet worden voordat het onderin icm de DSG soepel loopt. Eenmaal warm is het als een zonnetje. Verneem graag of straks jouw 1.0 aan de verwachting voldoet.
 

Rayzman

Actief lid
ACC met TJA kan wel zelf weer wegrijden, maar als je te lang stilstaat en deactiveerd is hoef je alleen maar het pookje naar je toe te halen en hij begint weer op de ACC.
 

Beauri

Forumguru
Wees blij dat er dan geen roze in kleur assortiment staat van Skoda (NL )

Blij? :nono:

Heel eerlijk,....... tussen al die saaie kleuren die ze bij Skoda hebben zou er best eens zoiets als uit een mix van roze, paars en lila een mooie kleur gemaakt kunnen worden, lijkt me, mits in de juiste tint, een hele mooie kleur voor een auto.

Maar ja, het wat zullen de buren wel niet zeggen klootjesvolk, zal er wel niet in durven rondrijden, te angstig om een eigen mening te hebben.

Mooi roze is niet lelijk:jaja:
 

Beauri

Forumguru
Mijn vouw had als eerste auto een rode peugeot 205. Dus moet er weer een rode komen.


We hebben een paar extra's zoals de donkere achterramen, digitaal display, kofferbak met voetbediening en wegklapbare trekhaak en full-led. Maar verder is hij compleet genoeg.

De 1.0 is voor ons meer dan genoeg. Wordt voornamelijk op provinciale wegen gebruikt (we moeten 30 min. rijden tot we op een snelweg zitten). Af en toe een keer een dagje uit en 1x per jaar op vakantie met max 750kg erachter (vouwwagen).

Niets om je voor te schamen:thumbsup:

Vind het echt leuk om te zien hoe compleet verschillend we zijn, ieder met zo zijn eigen behoeften en wensen. Vind de keuze en de mogelijkheden bij de Karoq echt lekker uitgebreid, je kan hem (bijna) krijgen zoals je hem hebben wil.

De getinte achterramen vond ik zelf niet heel mooi passen bij Velvet Red, maar dat kan ook aan het licht in de showroom hebben gelegen, gelukkig ben je niet verplicht om het te nemen, er zijn merken waar je die keuze helaas niet hebt. Op de een of andere manier heb ik bij die wat donkerder getinte achterramen zoiets van wat is dat nu weer voor maffia bak, je mag zeker niet zien wie er achterin zit, of is het de afwerkplek in een knoeibak:laugh:

Het digitale display is een leuke optie, je kan je klokkenwinkel en de info zelf naar eigen inzicht indelen, maar ben nogal ouderwets(niet echt) en denk dat je over een paar jaar moet bijbetalen voor de klokkenwinkels die we nu nog hebben, zo'n digitaal display is goedkoper te maken dan wat nu gangbaar is en in die franse hokken hebben ze zelfs de kachelbediening in het infodisplay gezet, echt waardeloos, maar het scheelt de heren een hoop knopjes, hoop dan ook dat het in de toekomst niet al te ver zal doorschieten, al zijn het mijn tijd wel uitdienen.

De automatische achterklep leek mij ook wel wat en had ik ook wel willen hebben, maar ben bang dat ons wilde hondenkind er met zijn pootjes tussen kan komen, een wegklapbare trekhaak is ook mooi. Heb zelf jarenlang met een 3 cilinder van 65pk gereden, en daar had ik toen voldoende aan, al was het bij inhalen op 2 baans wegen wel even goed uitkijken. Wil nu gewoon wat meer power voor tussensprintjes en denk dat het bij eventuele verkoop/inruil wat gunstiger is, het schijnt dat de 1.0 voldoende vermogen heeft en meer dan de 115pk die ze opgeven als ik de berichten zo hier en daar goed gelezen heb.

Ben ook benieuwd naar je rijervaringen als je hem eenmaal hebt, en natuurlijk wanneer je hem krijgt, moet ongeveer in hetzelfde tijdvak liggen als mijn aflevering.
 

Beauri

Forumguru
Ik ben met je eens dat de metallic afwerking erg duurzaam is, @Beauri. Maar ik heb hem met 9H behandeld en nu glimt het wel erg mooi. In het begin zag ik de metallic niet bij bewolkt daglicht. Het is een geraffineerd effect. Niet de metallic finish die ik gewend was. Ik had tijdelijk een Mazda Sportbreak in afwachting van de Karoq. Daar zat een acc op die zelfs vanzelf stopt en vanuit stilstand weer aansloot in de file. Het gaf het idee dat je in de file koffie kon gaan zetten. En ja, ik rij regelmatig in de file. Dat wel. Ik weet niet of de Skoda acc ook vanuit stilstand werkt. Iemand? Tot dusver bevalt het prima. Heb wel het idee dat nu het rond het vriespunt is de motor toch wel even warm moet worden voordat het onderin icm de DSG soepel loopt. Eenmaal warm is het als een zonnetje. Verneem graag of straks jouw 1.0 aan de verwachting voldoet.

Vind een schone auto op de 1 of andere manier lekkerder rijden dan een vieze auto, als ik een lange rit ga maken, dan ga ik meestal eerst even door de wasstraat, geeft gewoon een fijn gevoel om met een mooie schone auto onderweg te zijn, rijd immers voor mijn plezier en niet voor mijn beroep. De huidige glimt ook nog als een spiegel, nu al weer ruim 7 jaar en zonder ooit behandeld te zijn door extra middeltjes, na een paar dagen is dat weer weg, stof en ander vuil buiten maken je auto snel weer een beetje dof, maar dat stoort me niet echt, het enige dat ik wel weghaal is vogelshit, dat is gewoon niet goed voor de lak.

Leuk om te lezen dat je de DSG wel weet te waarderen, gelukkig zit ik zelf niet vaak in de file, anders zou ik er misschien ook over gaan nadenken, maar nu staat zo'n automaat me gewoon tegen, vind het eigenwijze dingen die gewoon altijd achter de feiten aanlopen, ook al was het verkooppraatje dat het systeem zich naar je gaat aanpassen... ja ja, niets veranderlijker dan ikke:shocked:, dat gaat dan ook nooit wat worden, zou het ding verrot schelden:jaja:

Een paar rooie rakkers hier en ik kan begrijpen dat de verwarring kan gaan toeslaan, maar ik heb de 1.5 met H6 besteld. laat natuurlijk ook weten hoe me dat bevalt, huidige is ook een H6, alleen heeft die 135pk en veel minder koppel, dus moet er op dat gebied stevig op voorruit gaan:)


Na 14 jaar een VDO Tempostat in diverse auto's te hebben gebruikt heb ik van 2002 tot 2018 heel tevreden in diverse Skoda's - zowel handgeschakeld als dsg - rondgereden met de cruisecontrolbediening op het richtingwijzerhendeltje. Mijn huidige auto heeft geen adaptive cruisecontrol (dan had ik 'm simpelweg niet gekocht!), maar wel het afzonderlijke cc-hendeltje.

Dit was best even wennen, maar met een paar tips via het forum heb ik de extra mogelijkheden hiervan wel heel erg leren waarderen. Dit hendeltje maakt het namelijk mogelijk om de instelsnelheid tot op de km nauwkeurig in te stellen (zichtbaar op de met tussen de klokken) in stappen van 1 of 10 km/u. Dat is voor mij ideaal, zeker in combinatie met de dsg.

Mijn Fabia had ook CC, zal dan ook wel met een handeltje geweest zijn..... vreemd dat je dat gewoon niet even meer voor de geest haalt, maar ja, het is dan ook al weer ruim 7 jaar geleden en heb nu de CC bediening in het stuur zitten en moet zeggen dat dat uitstekent bevalt, kan het ook op elke gewenste stand zetten en ermee vertragen en versnellen om me aan de mede weggebruikers hun tempo aan te passen, al ga ik er meestal voorbij, zeker aan die gasten die blijkbaar geen CC hebben en zeer wisselvallige snelheden hebben, al heb ik dan het idee dan ze aan het ouweh..ren zijn door de telefoon. Denk dat het gewoon een soort van automatische is, net de achteruitversnelling, die zit ook heel verschillend bij de diverse merken, denk je niet bij na, je trapt hem er gewoon in:jaja:

Weet nog wel dat ik de CC uit de Fabia heel goed kon waarderen en er geen problemen mee had, ook dat de volgende auto ook zeker CC moest hebben(en dat heeft ie ook), rijd dan nu ook ruim 15 jaar met CC en denk dat me dat hier en daar wel een bekeuring heeft bespaard, je gaat immers heel snel te hard, mezelf kennende al helemaal, houd wel van een beetje opschieten, maar de limiet is de limiet.

Zal bij de Karoq dan ook wel goedkomen, laat wel even mijn ervaringen ermee weten als het zover is.
 

EdK

Forumguru
Zodra je in die Karoq stapt en je de CC weer hebt gevonden ben je ondanks die 7 jaar er binnen een half uur weer aan gewend en verafschuw je de CC op een stuur...:D
 

Beauri

Forumguru
Ach er zijn genoeg bedrijven die jou wagen straks in elke gewenste kleur willen spuiten hoor.....

Mmmm, nu breng je me toch wel aan het twijfelen Ed, ten eerste zou ik dan de Velvet Red laten vervallen en de "gratis" standaard kleur nemen, goede grondlakkleur(blauw) denk ik voor het mengsel van paars, roze en lila die ik in gedachte heb.:thinking:

https://watkosteenauto.nl/wat-kost-een-auto-overspuiten/

Zelfde prijs als wat ik nu moet betalen voor Velvet Red of misschien toch wel wat meer, maar dan heb je natuurlijk wel een unieke auto met een stevige dubbele laklaag.:D:thumbsup:

Ga zo door:bloemen:
 

Beauri

Forumguru
Zodra je in die Karoq stapt en je de CC weer hebt gevonden ben je ondanks die 7 jaar er binnen een half uur weer aan gewend en verafschuw je de CC op een stuur...:D

Bij de Karoq zit ook heel wat rommel op het stuur, denk dat ik toch wel iets langer nodig heb dan een halfuurtje. CC op het stuur zal ik niet gaan verafschuwen, de Sportage heeft mij altijd goed gediend.

Zolang ze geen schietstoel bediening op het stuur monteren zal het wel goed blijven gaan denk ik, heb geen pana dak en dan zou het wel eens pijnlijk kunnen worden bij een vergissing:geek:

Als het net zo fijn werkt als bij mijn oude Fabia zal het wel goed komen, maar een mens is een gewoonte dier, ach wat kan er gebeuren, de radio kan wat harder gaan spelen en de snelheid blijft gelijk..... denk dat je wel gelijk gaat krijgen, maar bij niet meer zo piep duurt alles wel iets langer;)
 

Rallye

Forumguru
Ha, dat herken ik. Heb ooit een paar honderd kilometer met een Renault 4 gereden. Die hebben de bediening voor de ruitenwissers en de richtingaanwijzers “verwisseld”. Tijdens het rijden in de R4 geen last van gehad. Maar daarna terug in de Opel van mijn pa nog een half jaar lang af en toe de ruitenwissers bediend bij het richting aangeven....

ACC bevalt mij overigens prima, zeker nu je de CC bij Skoda’s niet meer met de koppeling uit kunt zetten. Bij een handgeschakelde auto werkt de ACC boven de 20km per uur. Op provinciale wegen erg fijn, ACC op 110 en je stroomt mee met het verkeer. Je kunt zelfs terug en opschakelen. Ik neem rotondes op de ACC.
 

Pendragon

Forumguru
Wat :ot: hier, maar een vergelijkbaar 'probleem': ik heb nu ruim 3 ton met m'n Clio gereden, en inmiddels ruim 60 duizend met de Fabia, maar de bediening van de ruitenwissers werkt bij de Fabia "verkeerd om".
Je zou denken dat ik eraan gewend zou raken, en dat zal vast nog wel gebeuren, maar voorlopig nog niet.
Komt waarschijnlijk doordat ik nog vrij veel in de Clio rij.
Nee, bij de Clio is het verkeerd om. Typisch Franse auto. Heb bij een werkgever wel eens een Clio gereden en daar zaten geen automatische ramen in. Draairichting raam omhoog en naar beneden ook precies andersom dan normaal. Gekke fransosen.
 
Bovenaan Onderaan