Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

Beauri

Forumguru
Komt dat even goed uit:

kreeg net een Email:

Goedemiddag Beauri,


Vanuit de importeur heb ik een melding gekregen dat per 2019 de Crew Protect Assist alleen mogelijk is in combinatie met zij-airbags achter á € 300,00.


Graag wil van jou horen of jij de zij-airbags toe wilt voegen of de Crew Protect Assist wilt laten vervallen.


Met vriendelijke groet,


Naam Niet

Verkoopadviseur


Drie keer raden wat mijn antwoord gaat worden, heb al vermeld dat er zelden tot nooit
met 4 of meer mensen wordt gereden. nou nou nou nou.
 
Nee het is wel de 1.5 tsi. Heb overigens menige collega of familielid die "geitenwollensokken" aanhaalde overtuigd van de kwaliteiten van de Prius. Vooral de complete uitrusting en de 14% bijtelling die alles interessant maakte. Alleen... die cvt... Je ging er wel rustig van rijden. Anders gierde het zo. Maar voor 35.000 een 14% auto met alles erop en eraan én dan ook een gigantische JBL er in. €89 bijtelling. Nu €166.... En in Italië gewoon moeiteloos de bergen over. 10/12 procent was geen enkel probleem. Volgend jaar kijken hoe de dsg het doet. Het verbruik? Heb ergens anders al beschreven. ik kom niet zuiniger dan 1 op 12.
 

Beauri

Forumguru
@Pim Smit , Ik weet niet wat je precies met standaard bedoelde, maar je uitvoering lijkt mij dat toch niet, de Ambition Business is zeker niet het instapmodel en voor Style zal je waarschijnlijk niet willen gaan met een rode, chromen randjes rondom de ramen:tongue: staan nu eenmaal niet echt smaakvol bij rood, over het rood, het is met afstand ook nog eens de duurste lak, dan heb je een pana dak, achteruitrijcamera, DSG en de 1.5 motor ipv de 1.0 instapmotor, niet echt standaard in mijn ogen, of bedoel je dat je er niet over denkt om bijvoorbeeld de chromen grille lijst te vervangen voor een zwarte? Spiegelkappen zwart, zwarte deurgrepen, zwarte emblemen, zwarte dakspoiler en je hebt er nog Skoda Karoq achterop staan?
Wat niet erg standaard is...... je verbruik..... bedoel je dat je vreselijk moet scheuren, in zijn 3 op de snelweg 130KM/pu om 1 op 12 te halen, of dat je echt je best doet om op langere afstanden met een aangepaste rijstijl zo zuinig mogelijk te rijden? :shocked: Rijd zelf bijna 1 op 11, maar dat is met heel veel korte stukjes en altijd de airco gaan en niet wegrijden als een geitenwollensokkenrijder;) bij het stoplicht om het record zuinig rijden te verbeteren, bij de langere afstanden met pittig doorhalen kom ik met gemak op 1op 13....... nou volgens de verkoper zou ik wel 1 op 17 kunnen halen:sterretjes:, dat lijk ik nu wel te kunnen vergeten als ik jouw goed heb begrepen?

Oh, rijd prive, dus al die % bijtellingen en de belastingen zeggen mij helemaal niets, krijg mijn salaris en daar is alles al van ingehouden en dan stuurt de belastingdiens nog een brief om te kijken of ze nog meer van je kunnen stelen, die....

Het belangrijkste is dat ie lekker rijd en daar mankeert het volgens jou niet aan, BTW...... er ligt geen plas benzine onder de auto na een tijdje geparkeert te hebben en de electrische handrem komt wel goed vrij????? 1 op 12 en ik had testen gezien waar ze zelfs riepen dat je geen diesel nodig hebt omdat ie zo zuinig is??????
 

EdK

Forumguru
Waarom ze het overigens sleutelloos noemen is me toch een beetje een raadsel, want als
je de sleutel(code) niet bij je hebt kun je op je kop gaan staan, openen en starten zal ie toch niet.
Verkoop praatje, net als groene stroom die niet door aparte kabel komt...:pardon:
 

Bopper

Lid
@Pim Smit en @Beauri , 1:11 en 1:12 ? Het is echt onzin dat 1:17 niet haalbaar terwijl je gewoon doorrijd. Zie bijgaande foto. Gemiddelde snelheid is normaal terwijl mijn verbruik toch 1:17 is.
Uiteraard is alles wat dat betreft relatief. Ga je tegen de storm in of rij je met de wind mee, heb je de auto volgeladen met personen of rij je leeg. Ik kan zeggen dat dit bij elke auto geld, dus ook een Prius of een diesel!
 

Bijlagen

  • 05F6B15C-AFB6-4D5E-913D-0EB36A05B613.jpeg
    05F6B15C-AFB6-4D5E-913D-0EB36A05B613.jpeg
    789,7 KB · Weergaven: 40

EdK

Forumguru
Tsja dat is de foto met verbruik sinds start.
Je had de foto moeten maken van sinds tanken of sinds langere tijd
En dan nog zijn deze getoonde waarden discutabel , verbruik bijhouden over langere tijd dmv spritmonitor oid geeft pas een echt reeël beeld van je werkelijke verbruik..

Maar het grootste gedeelte van je verbruik word geregeld door die grijze massa die tussen de mens zijn oren zit en die de rest van de lichaamsfunctie's aanstuurt.
Als je die onder controle hebt dan kun je leuke verbruikscijfers behalen....:pieker::koffie::pardon:
 

Bopper

Lid
Tsja dat is de foto met verbruik sinds start.
Je had de foto moeten maken van sinds tanken of sinds langere tijd
En dan nog zijn deze getoonde waarden discutabel , verbruik bijhouden over langere tijd dmv spritmonitor oid geeft pas een echt reeël beeld van je werkelijke verbruik..

Maar het grootste gedeelte van je verbruik word geregeld door die grijze massa die tussen de mens zijn oren zit en die de rest van de lichaamsfunctie's aanstuurt.
Als je die onder controle hebt dan kun je leuke verbruikscijfers behalen....:pieker::koffie::pardon:

Ben ik absoluut met je eens hoor.
Het beleid om zuinig te rijden bepaal je helemaal zelf achter het stuur.
Denk ook dat daarin meeweegt wie de factuur betaald, de zaak of jij privé.
1:17 of minder, ik denk wel dat ik wel heb aangetoond dat het niet persee 1:11 of 1:12 hoeft te zijn en dat zuinig rijden bestaat bij een normaal rijgedrag.
 

EdK

Forumguru
Denk ook dat daarin meeweegt wie de factuur betaald, de zaak of jij privé.
Triest dat dat zo is, zou geen donder verschil mogen uitmaken.
Geeft derhalve ook aan hoe bepaalde mensen met eigendommen van anderen omgaan.

In verleden wel gezien bij een grote luchtvaartmaatschappij in NL.
Enkele personen die s'morgens aankwamen met privé wagen en je het idee had dat ze in de turtle stand reden.
Ze stapte uit gingen aan de koffie en pakten de sleutel van bedrijfswagen van bord af en stapte in de bedrijfswagen ( in dit geval een golfje 2 )en kregen het voor elkaar om op 2 wielen de bocht door te komen.....
Tsja sorry hoor maar zo'n persoon vind ik een triest geval en een fiets is dan wat hij van mij zou kunnen krijgen tot hij zich eens had bewezen dat hij ook met respect met spullen van een ander kon omgaan.
En dan zaten ze ook nog te klagen over winstuitkeringen en dat die zo laag waren...duhhhhh men had 8 miljoen gulden schade gevallen aan rollend materieel op jaarbasis....
 
Dank voor jullie reacties. Ter verduidelijking: Ik tik regelmatig 1:12 aan. In het algemeen rijd je natuurlijk wat zuiniger, anders zou je de negatieve aandacht van het overige verkeer én de politie op je vestigen. (Behalve op de A29 bij nacht...) Een standaard ambition business met een metallic lak en een panoramadak plus camera is toch geen onjuiste duiding? (@Bopper, woon je toevallig op de Scholeksterlaan?:D)
Ik overwoog ook een wegklapbare trekhaak, maar bedacht dat anderen het dan ook wisten....
DAn zou het verbruik nog verder oplopen als je er iets achter hangt. Ik kreeg wel een zuinigheidstip van de Karoq toen ik sneller dan 90km/h met open dak reed. Want dan neemt het verbruik kennelijk volgens de auto toe.... Clever...
Overigens, @EdK als je refereert aan een grote NL luchtvaartmaatschappij, waarvan ik denk dat je die bedoelt, weet ik vanuit ervaring te vertellen dat de bedrijfscultuur er behoorlijk aan bijdroeg dat men er wat makkelijk mee omging. Ik weet nog uit het verleden dat die trotse luchtvaartmaatschappij 527 euro uittrok voor een reorganisatie. En de laatste ontwikkelingen hieromtrent laten bij mij ook een nare smaak in de mond na.
 
Laatst bewerkt:
Overigens, kleine correctie. Na raadplegen van de gegevens van de auto rijdt ik sinds begin 1 op 13,8.
En KLM trok 527 miljoen euro uit...
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Na bovenstaande berichtjes toch weer een beetje gerustgesteld, zou toch met gemak zo'n 25% zuiniger moeten kunnen rijden dan met de huidige Sportage, rijd overigens absoluut niet op een manier die het zuiniger moet gaan maken, rijd m'n hele autoleven al zo'n 1 op 10, alleen naar gelang de motor/auto ging dat wat vlotter of minder vlot:bloos:

Rijd in mijn eigen auto behoorlijk fors en in tegenstelling wat hier wordt ervaren, ben ik met andermans zaken voorzichtiger dan met mijn eigen spullen, gaan met die banaan is meer mijn motto en anderen hebben dat weer niet.

Kijk bij elke tankbeurt even hoe ik het er weer van afgebracht heb, dan staan de omstandigheden nog een beetje vers in het geheugen. Altijd voltanken en de dagteller op nul is een gewoonte geworden, en voor mij iets duidelijker dan wat zo'n boordcomputer ervan bakt.

Denk dat we een beetje afdwalen, zal zeer binnenkort moeten meedelen wat ik wil mbt de Crew Protection assist, al weet ik denk ik bijna 99,99999999999% zeker dat ik deze optie met het huidige aanbod zal laten vervallen, ga toch echt geen €450,-- betalen om bij elke fors genomen bocht in mijn zetel getrokken te worden en bij mijn rijstijl zal de computer wel beslissen dat het na 6 maanden vervangen dient te worden, nee toch maar echt niet:nono: en wat moet ik met van die plofzakken bij de achterbank waarop de hond nog niet eens mag zitten en de boodschappen zullen er waarschijnlijk ook niet over zeuren denk ik:laugh:

Zal ik me dan €250 armer laten maken met voorruitverwarming en een warme bips die voor dat geld dan nog niet eens samen met de rug gemasseerd wordt, of zal ik me gewoon die €150,-- euro van de crew assist besparen en het daar bij laten.:pieker:

BTW, het gaat me niet zozeer om die paar euro, wat is nu €400,-- op het totaal bedrag, peanuts toch? het
gaat me meer of ik er ook echt nut van heb, want wat heb je aan een bak vol opties als je er toch niets aan hebt, zo vind ik persoonlijk koplampsproeiers zo'n optie waar ik echt niet van onder de indruk ben en niet echt het nut van inzie..... maar ja, ieder zo zijn ding:angel:
 

EdK

Forumguru
zo vind ik persoonlijk koplampsproeiers zo'n optie waar ik echt niet van onder de indruk ben en niet echt het nut van inzie....
Hiervan raak ik geheel in de war...
Heb namelijk een fles ruitenwisservloeistof en een fles koplampreiniger vloeistof gekocht en blijkt het dat het in dezelfde tank gedaan te moeten worden...
Dus tsja daar stond ik met me 2 flessen en de motorkap open.....
Ben toch maar even naar de dealer gereden om te vragen waar ik welke vloeistof in moest doen ? :pieker::pieker:

















:deuk::deuk::deuk: Ja heren ik heb 2 weken vrij en begin al aardig melig te worden.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Het nut van schone koplampen is tweeledig:
  • Vuil houdt licht tegen, dus je ziet meer als het glas schoon is.
  • Vuil veroorzaakt strooilicht. Zelf heb je daar alleen last van bij mist, tegenliggers merken het vooral als het niet mistig is.
Maar je kunt, net als ik, de koplampen natuurlijk ook regelmatig even met de hand schoonmaken. En neem dan ook meteen de achterlichtglazen mee, dan ben je vanaf die kant ook beter te zien...
 

Beauri

Forumguru
Ik begrijp het nut van schone koplampen terdege, maar al eens je voorruit alleen besproeit?

Helpt dus niet sproei, sproei en nog een keer sproei, blijft allemaal even vies:banghead:

Er moet vaak ook nog eens stevig gewist worden om het vuil weg te krijgen en tussendoor ook nog eens sproeien. In de zomer onder het rijden kunnen er wat insecten opkomen, maar een lekkere kontrochel van de gevederde vrienden valt
er zelden op, die vallen liever op je voorruit. Zoals al gezegd, zelf even tussendoor met de hand schoonmaken heeft nog wel enig nut.

Alleen sproeien heeft weinig nut of er moet spul op gespoten worden dat lekker agressief is, de vaatwasser red het wel met enkel sproeien..... maar dat duurt wel even en dan heb je een badkuip met water nodig om je koplampen echt schoon te krijgen. Doe het ruim 40 jaar zonder deze optie en wil het nog niet eens cadeau hebben, ook niet als ze er nog een setje koplampwissertjes in het aanbod bijdoen:maakmegek:

Van de insecten krijgen we ook minder last heb ik ergens gelezen, ook helaas, want al zijn ze niet meer van nut als ze
zich op de voorkant van je auto pletten, als ze nog leven zijn ze dat wel, maar goed het is tegenwoordig zo druk bij de weg dat we met z'n allen het leed delen had je er vroeger nog 10, nu nog maar 1, eerlijk zullen we alles delen:cheers:
 

Beauri

Forumguru
Hiervan raak ik geheel in de war...
Heb namelijk een fles ruitenwisservloeistof en een fles koplampreiniger vloeistof gekocht en blijkt het dat het in dezelfde tank gedaan te moeten worden...
Dus tsja daar stond ik met me 2 flessen en de motorkap open.....
Ben toch maar even naar de dealer gereden om te vragen waar ik welke vloeistof in moest doen ? :pieker::pieker:


:deuk::deuk::deuk: Ja heren ik heb 2 weken vrij en begin al aardig melig te worden.....

Heb er al 2 weekjes opzitten, nog 1 dag werken dit jaar en dan weer een weekje uitrusten:jaja:

Nou.... erg uitgerust, dus maar even vragen hoe het afliep:

Wat zei de dealer?:koffie:
 

EdK

Forumguru
Wat zei de dealer?:koffie:

Hij heeft me uitgelegd dat ik eerst de ruiten moest schoonmaken en daarna moest bijvullen om de koplampen te sproeien.
Kon allemaal gebeuren vanuit het zelfde tankje heeft hij me uitgelegd...
Maar geloof hem niet helemaal die monteur !! Want hij legde het grijnzend uit !!
Denk dat ik toch in de maling werd genomen door ze...:cry:
 
Na een aantal verschillende 2e hands auto's gereden te hebben, hebben we besloten om eens een keer een nieuwe auto te bestellen. Het is een Skoda Karoq geworden. Onze uitvoering: 1.0TSI, H6, Style Business in de kleur Valvet Red.
Leuk om hier in het forum te lezen hoe goed dat de auto bij andere rijders bevalt. Wat me wel een beetje tegenstaat is de levertijd: 24 weken wachten. Hopelijk is het het wachten waard.
 

Beauri

Forumguru
Ik wacht al 7 weken en moet er nog +23 wachten = 30weken, idd @Peter-036 het wachten wel
waard, kleur..... ben gelukkig niet meer de enige in het besteltopic lijstje met Velvet Red.:cheer:

Als iemand zich voorstelt is wel leuk, hoeft echt niet super uitgebreid en al helemaal niet met
prive details, maar een beetje autohistorie en wat je behalve de kleur nog meer besteld hebt
en waarom is altijd leuk om te lezen en voor anderen kan het een steun zijn in hun besluit.

24 weken vs 30 weken, zal wel om de motor zijn vermoed ik.
 
Bovenaan Onderaan