Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

Canon-Eye

Forumguru
Niet alleen het extra geld, ook de 1.6 ipv de 2.0 TDI lijkt me wel iets om in de afweging te betrekken onder het kopje "rijplezier"...

(Zelf zou ik er niet lang over tobben en de Octavia kiezen).
 
Dat speelt inderdaad ook mee. De Octavia is goedkoper, ruimer en een stuk vlotter. Op de Karoq had ik wel alle pakketten aangevinkt, dus de Karoq heeft meer "speeltjes" maar vraag me af of ik die ACC etc. wel echt ga missen.
 

Jan O3EBL

Nieuw lid
Ik heb 5 jaar octavia gereden met volle tevredenheid. Getwijfeld om weer 4 jaar octavia te gaan rijden. Nu rijd ik een week de Karoq in gelijke configuratie. De karoq is welliswaar 5k duurder maar voelt en rijdt ook een klasse hoger.
 

De Stip

Forumguru
Dat is mijn gevoel ook Jan 03EBL. Maar goed, over smaak valt niet te twisten en gelukkig zijn we allen anders.
 
Qua auto vind ik de Karoq ook mooier maar groot nadeel vind ik de fors hogere nettokosten en de magere 1.6 TDI die niet echt past bij de uitstraling van de sportline
 

EdK

Forumguru
Alleen die kenteken platen zijn hedentendagen wel erg gauw zwart.....:pardon:

Maar dat two tone interieur staat hem goed hoor, bij mij RR en later bij men Yeti ook gehad en baalde een beetje dat het bij mijn FAB uitvoering niet mogelijk was..
 
Ik betaal hem van mijn spaarcenten, dus heb die "luxe" van bijtelling niet.... :D
Is inderdaad ook een luxe-probleem, maar gaat over 4 jaar gezien toch over behoorlijk wat geld. En ja, je kunt een dergelijke auto privé zeker niet rijden voor datzelfde geld maar de Octavia is natuurlijk ook geen slechte auto.
 

De Stip

Forumguru
Vandaag besteld;

Karoq 1.5 TSI DSG Sportline Business in Quarz Grey met;

Hill hold control
Trekhaak wegklapbaar
Panoramadak
Functie pakket
Comfort pakket
Rubber matten (voor, achter en tunnel)
Fabrieksgarantie plus 24 maanden
Waxoyl behandeling

Remklauwen en platen naast schijfremmen in Hamerite hoogglans zwart (hoe we dat gaan doen, is nog in overleg met de dealer)

Meteen na aflevering ga ik de auto door @Antera met een Eibach set laten verlagen

Productieweek 40. Dit ivm het feit dat ik persé een model 2020 wilde hebben en daarom dus niet voor productieweek 27 heb gekozen. Natuurlijk zou ik de auto het liefst aanstaande zaterdag al gaan ophalen, maar dat is een utopie. En dan is na de zomervakantie wat mij betreft ook wel prima. Komt mij qua werk ook het beste uit.

Nu hopen dat onze Skoda Octavia 2 (combi 1.8 TSI DSG EBL antracite grey, full options) straks weer een nieuwe eigenaar krijgt, die er net zo wijs mee zal zijn als wij de afgelopen jaren.
 

Bijlagen

  • IMG_5772.jpg
    IMG_5772.jpg
    105,3 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:

petertje1970

Actief lid
Zo na een hoop gepuzzel en een bijna overspannen verkoper :sterretjes:zijn we er uit:yeah:

Het volgende is het geworden:

Skoda Karoq 1.5TSI business style
kleur lava Blue metallic
velgen 18" Braga

Met de volgende opties
  • Adaptive Cruise Controle
  • Driving mode select incl personalisatie functie inclusief 3e sleutel
  • Panoramisch schuif/kanteldak
  • Groot licht assistent
  • Hill hold controle
  • Sunset
  • Travel assist
  • Trekhaak wegklapbaar
  • verwarmde stoelen voor en achter
  • Virtual cockpit
  • Wielkasten voorzien van kunstof bescherming

Aankomende week wordt ze bestelt en ja zwart op wit er mag 1500 kg achter hangen
 
Vandaag mijn Skoda KaroQ 1.5 TSI DSG Sportline Business Steel Gray besteld en is bevestigd door de Skoda Dealer :-)

Opties:

- Isofix op passagiersstoel
- Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
- Comfort pakket:
  • Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur)
  • Blind Spot Detection & Lane Assist
  • Grootlicht assistent
  • Travel Assist
  • Traffic Jam Assist en Emergency Assist
  • Verwarmbare voorruit
  • Verwarmbare voorstoelen

Verwachte afleverdatum: 29/10/2019

Ik weet niet of het verwachte afleverdatum ook echt de afleverdatum is?
Kan het zo zijn dat het eerder geleverd kan worden?

 

Bijlagen

  • skoda.PNG
    skoda.PNG
    258,7 KB · Weergaven: 43

EdK

Forumguru
huh heeft ie 3 weken nodig om dat wagentje rijklaar te maken ???
Ben ik toch blij met mijn dealer die het gewoon in een week regelt allemaal...
 

wakkie

Senior Member
Zelfs 3 1/2 week. Wat hiervan de reden is, weet ik niet, maar bij Pon moet er nog wat gedaan worden en er wordt nog een lakverzegeling aangebracht. Maar deze (wacht)tijd kan er ook nog wel bij. Voor dat je het weet is het 17 april.
 
Bovenaan Onderaan