Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

wakkie

Senior Member
Ook mijn kogel is door de kerk. Gezien de redelijk lange levertijden toch maar besloten nu te bestellen (privé) i.p.v. begin 2019 en afscheid te gaan nemen van mijn Peugeot 308 SW.
Ik heb een Karoq Style Business 1.5 TSI DSG besteld met de volgende opties/bijleveringen:

Kleur: Candy White
Sportstoelen zwart/wit incl. schakelpaddels en lichtmetalen pedalenset
Virtual Pedal
Wielkasten voorzien van kunststof bescherming
Driving Mode Select incl. personalisatie sleutels
Digitaal Instrumentenpaneel
Sunset (getint glas achter)
Licht Metalen Velgen 19" Braga
Trekhaak wegklapbaar
Panoramadak elektrisch bedienbaar
Travel pakket pro
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel incl. elektrisch verstelbare buitenspiegels met geheugen
Hill Hold Control

Als bijlevering lakverzegeling, luxe kentekenplaten en beschermfolie achterbumper genomen.

Nog overwogen Parkeerassistent en 230 volt aansluiting (beide heb ik nu in mijn huidige auto) te nemen, maar ik heb het zelden tot nooit gebruikt. Het automatisch inparkeren duurt mij te lang. Bespaar toch mooi € 540,00.

De gewenste afleverdatum op de opdrachtbevestiging is 30-3-2019 maar zal wel later worden.

Ga alvast het (digitale) instructieboekje doorlezen!:D
 

Pendragon

Forumguru
Ook mijn kogel is door de kerk. Gezien de redelijk lange levertijden toch maar besloten nu te bestellen (privé) i.p.v. begin 2019 en afscheid te gaan nemen van mijn Peugeot 308 SW.
Ik heb een Karoq Style Business 1.5 TSI DSG besteld met de volgende opties/bijleveringen:

Kleur: Candy White
Sportstoelen zwart/wit incl. schakelpaddels en lichtmetalen pedalenset
Virtual Pedal
Wielkasten voorzien van kunststof bescherming
Driving Mode Select incl. personalisatie sleutels
Digitaal Instrumentenpaneel
Sunset (getint glas achter)
Licht Metalen Velgen 19" Braga
Trekhaak wegklapbaar
Panoramadak elektrisch bedienbaar
Travel pakket pro
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel incl. elektrisch verstelbare buitenspiegels met geheugen
Hill Hold Control

Als bijlevering lakverzegeling, luxe kentekenplaten en beschermfolie achterbumper genomen.

Nog overwogen Parkeerassistent en 230 volt aansluiting (beide heb ik nu in mijn huidige auto) te nemen, maar ik heb het zelden tot nooit gebruikt. Het automatisch inparkeren duurt mij te lang. Bespaar toch mooi € 540,00.

De gewenste afleverdatum op de opdrachtbevestiging is 30-3-2019 maar zal wel later worden.

Ga alvast het (digitale) instructieboekje doorlezen!:D
Mooie volle auto. Braga zullen wel 18" zijn denk ik . Hill hold control is bij dsg zinloos, die zou ik schrappen.
 

wakkie

Senior Member
Mooie volle auto. Braga zullen wel 18" zijn denk ik . Hill hold control is bij dsg zinloos, die zou ik schrappen.

Idd 18”. Vwb Hill hold: lang over nagedacht in combinatie met automatische versnellingsbak echter ik woon in het zuiden van het land met zijn heuvels en ga regelmatig naar Zuid Frankrijk en dan helpt Hill hold wel degelijk. Heb het op mijn huidige auto ook en is toch vaak van pas gekomen op steilere stukken. Persoonlijke keuze.
 

Pendragon

Forumguru
Idd 18”. Vwb Hill hold: lang over nagedacht in combinatie met automatische versnellingsbak echter ik woon in het zuiden van het land met zijn heuvels en ga regelmatig naar Zuid Frankrijk en dan helpt Hill hold wel degelijk. Heb het op mijn huidige auto ook en is toch vaak van pas gekomen op steilere stukken. Persoonlijke keuze.
Heb je nu ook een ekectronische handrem? Deze maakt icm auto hold dat Hill hold onnodig is. Zeker ook nog als je dan dsg hebt.
 

Herb1959

Nieuw lid
Ben benieuwd of er al een Karoq besteld is in deze groep? Heb zelf een offerte laten maken en deze nu aangeboden bij leasemaatschappij. Ben benieuwd of het in mijn budget past. Vermoed dat het moet lukken. Als dat zo is, ga ik hem zeker bestellen. Vind het in deze klasse de meest complete SUV.

Heb de style business 1.6 TDI besteld en word 2-1-2019 geleverd , ben benieuwd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jaap Karoq

Nieuw lid
Rijd naar volle tevredenheid sinds juni 2018 een Karoq 1.5 (DSG) Style plus. Amundsen navigatie zonder noemenswaardige problemen updated naar 2019/2019.
 

Herb1959

Nieuw lid
Karoq 1.6 TDI Style business

Extra genomen opties:
19 inch Carter velgen
Leren bekleding
Getinte zijruiten
Verwarmde voorruit
Panorama schuifdak
 

petertje1970

Actief lid
Zo na een hoop gepuzzel en een bijna overspannen verkoper :sterretjes:zijn we er uit:yeah:

Het volgende is het geworden:

Skoda Karoq 1.5TSI business style
kleur lava Blue metallic
velgen 18" Braga

Met de volgende opties
  • Adaptive Cruise Controle
  • Driving mode select incl personalisatie functie inclusief 3e sleutel
  • Panoramisch schuif/kanteldak
  • Groot licht assistent
  • Hill hold controle
  • Sunset
  • Travel assist
  • Trekhaak wegklapbaar
  • verwarmde stoelen voor en achter
  • Virtual cockpit
  • Wielkasten voorzien van kunstof bescherming

Aankomende week wordt ze bestelt en ja zwart op wit er mag 1500 kg achter hangen
 

Beauri

Forumguru
Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

Ikke dus ook:tegek:

En wat is dan mijn uitvoering, heel eerlijk.... ik heb hem al besteld zoals ik zo
zal laten zien, maar na het lezen van diverse onderwerpen en ook het online
instructieboekwerk wat doorgespit te hebben, twijfel ik nog wel over een paar
zaakjes, oh....... de kleurkeuze was voor een groot deel te danken aan de wederhelft,
die was wit, zwart en al het grijs ertussenin spuugzat, er moest dus was kleur
inkomen en laten we eerlijk zijn, er was een kleur blauw bij, die wederhelft wel
aardig vond, maar mijzelf wel heel erg aan het belastingdienstblauw deed denken:tongue:
Het groen niet onaardig, maar moest het nu weer zo triest donker en dat had ik bij
alle kleuren eigenlijk, saai saai saai. Nu was mijn allereerste auto een kever en
die had zo'n beetje hetzelfde rood, al was dat iets minder hel, en ik heb ooit ook
nog eens een wat dieper rode Seat Toledo 2.0 van het eerste model gehad, hier was
de kleur wel oke, maar de dealer een drama van het ergste soort en de auto was een
herriemaker met zeer doordringende rijwindgeluiden die ze er maar niet uitkregen,
het was zeker niet mijn fijnste auto en dan zeg ik het vriendelijk. Zo hoe is tie besteld dan;

Zoals de overeenkomst vermeld:

Skoda Karoq 1.5 TSI Greentech Ambition Business

Opties:

- Stoelbekleding half-leder / half -stof (zwart)
- Metallic lak: Velvet Red
- Lichtmetalen velgen 17"Triton met banden(ja ja) 215/55 R17
- Achteruitrijcamera
- Crew protect assist
- DAB+ digitale radio ontvangst
- Reservewiel (tijdelijk, ruimtebesparend)
- Travel Assist
- MaxiDOT kleurendisplay
- VarioFlex achterstoelen
- Wielkasten voorzien van kunststof bescherming

Extra's:

- 2 + 2 jaar Garantie 100.000 km
- Afleverpakket Basis
- Dubbelzijdige kofferbakmat

Er zijn kleuren die echt wel wat chroom kunnen gebruiken, want laten we eerlijk
zijn, van de SUV modellen van het VAG concern kun je nu niet bepaald een harde
plasser krijgen, bij mijn huidige Sportage van het modeljaar 2011 ging mijn hart
wel een paar slagen sneller kloppen. Bij Skoda zien ze er dan net even beter uit,
en we gaan omdat we niet meer piep zijn natuurlijk voor het comfort, al ben ik wel
iemand die van stevig opschieten houd, de 1.5 lijkt mij daar wel bij te kunnen helpen,
hij is iig wel wat vlotter dan mijn huidige Sportage. Over dat chroom, dat wilde ik dus
bewust niet hebben, en natuurlijk ook een zwarte dakreling. Ik heb gevraagd naar
een zwarte grill, maar dat kon niet, dus wil ik in een ander topic nog wel wat gaan vragen
over wrappen of dippen van spiegels, grill, deurkrukken en de dakspoiler die van mij
ook helemaal zwart mag worden:)

Waar ik over twijfel:

- Crew protect assist

Zijn er hier mensen die het ook hebben? Hoe bevalt het?
Waar ik bang voor ben..... hoge kosten, las in het instructie boekje dat de slijtage
electronisch wordt bijgehouden door het systeem en ik zit er om eerlijk te zijn
niet op te wachten dat het systeem mij elke keer in de stoel zal trekken, al zal
ik denk ik wel altijd in de sportstand rijden en dan schijnt dat systeem zich er
volgens het instuctieboekwerk wat minder mee bemoeien. Dit is een optie die ik
denk ik toch wil laten vervallen, wat is jullie mening?

Nog een twijfel:

De voorruitverwarming lijkt me wel wat, maar waar ik nu weer niet over te spreken
ben is dat ik dan verplicht wordt om er ook de electrische stoelverwarming bij te nemen:nono:
Mijn twijfels zijn geen halszaken, de voorruitverwarming heeft ook zijn tegens en ik weet
ook niet of er nu weer extra heffing op komt door het gezeur met die nieuwe belastingen
die er weer een rommeltje van maken. Al met al, het is geen pakje boter en dan krijg je toch
wel eens zo je twijfels, heb ik het nu wel of niet goed gedaan, misschien dat jullie nog wat
tips hebben? Oh, ben geen grote velgenman, dat dure infotainmentsysteem is ook niet aan
mij besteed, al weet ik eigenlijk niet of ik over dodehoek waarschuwing beschik, iets dat
ik nu wel weer zal waarderen maar ook niet het duurste model voor wil kopen, vind dat ik
hem nu al aardig uit de broek heb laten hangen.

Ben benieuwd naar jullie suggesties, tips, opmerkingen of andere grollen die mij kunnen
helpen, wederhelft is op dat gebied niet thuis en vind alles wel goed, als het maar geen
zwart tot wit en alle grijstinten ertussen in wordt, aan 1 kant wel makkelijk..... maar niet
echt een steun:pieker:

Oh, ja varioFlex achterstoelen, we hebben zo'n harige viervoeter die bijna altijd meegaat
en de beenruimte achterin zal me echt worst zijn, rijden bijna nooit met 4 of meer personen
en als ze al mee mogen rijden moeten ze niet zeuren:nono: Vind het echt een tekortkoming dat
de gewone achterbank het moet doen met zo'n onhandige niet oprolbare plank, niet echt
simply clever, net als de zonneschermen voorin en de belachlijk smalle spiegel, maar ja,
niet alles is perfect in het leven. Oh, getinte ramen vind ik niet echt mooi, vond de tint bij
Skoda wat slecht passen bij het rood, wil toch zeker wel zonnewering hebben, natuurlijk
voor de hond, heb al wat merken gezien met een mooie zonwering, helaas nog niet voor de
Karoq beschikbaar, maar ook hier zijn tips welkom:jaja:
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu dus in een standaard velvet metallic rode amb. bus. dsg met panoramadak en een achteruitrijcamera.
Prima suv-tje met comfortabele rijkwaliteiten. Mogelijk neem ik hem over als ik pensioneer. Mocht het zo zijn dat ik nog twee jaar langer door moet overweeg ik er een met alles erop en eraan. Want ik mis een beetje kessie. Heb nl. 8 jaar prius gereden.
 

wakkie

Senior Member
@Beauri. Heb zelf ook een harige viervoeter. Toch gekozen voor een vaste achterbank i.p.v. varioflex stoelen, ondanks dat ik het ook een gemis vind dat er geen rollo inzit maar en vaste plank (in mijn huidige auto heb ik wel een rollo). € 400 uitgeven voor stoelen, waarvan ik denk dat ik ze er toch niet uit ga halen, heb ik dus achterwege gelaten. Heb zelf een kofferbakschaal (biedt wat meer bescherming) genomen i.p.v. dubbelzijdige mat, maar dit is een persoonlijke keuze. Nog een tip: als je hond in de kofferbak zit en er zelf inspringt laat dan folie aanbrengen als bescherming voor je achterbumper. Help echt tegen krassen en valt niet op.

Over protect assist heb ik ook over getwijfeld, echter toch maar achterwege gelaten. Zie het nut er niet zo van in.
 

Beauri

Forumguru
@wakkie, mijn huidige heeft ook zo'n handige rollo, en dat is dan ook de reden voor de varioflex stoelen, beetje duurdere manier om dan ook aan een rollo te komen, maar het is niet anders. Ons hondenkind wordt in en uit de auto getild, de Sportage is vrij hoog en ook al weegt hij maar rond de 13 kg, de belasting op de voorpootgewrichten is veel te hoog als hij daar uitspringt. Hij laat zich wel oppakken en met een vlotte beweging in de kofferbak kieperen, dus de folie is niet echt nodig, toch bedankt voor de tip, zal er bij de Karoq opletten als het zover is en het misschien toch nodig mocht worden, kind is namelijk best eigenwijs:)

Zoveel mensen zoveel wensen, kwam net ook jouw gewenste uitvoering tegen, paar dagen eerder besteld, en dan maanden eerder...... ach, mag ook blij zijn als het dan ook echt begin juni wordt. Toch wel erg, lijkt hier wel de Trabant tijden, jaren wachten op het bestelde staats produkt.

Als ik jouw uitvoering bekijk, dan moet je de bestuurdersstoel delen, want anders neem je denk ik niet een electrische stoel, spiegels met geheugen standen en de extra sleutels en de daarbij behorende instellingen, wel makkelijk, maar het wordt daardoor ook niet prijsgunstiger. Mis bij jou de electrische voorruitverwarming, of zit dat al standaard in de Style?
of heb je het niet nodig? Dan je kleur, zag die niet als optie: https://www.carwow.de/neuwagen/welc...a-karoq-farben-welche-lackierung-darf-es-sein Bedoel je soms Moon White of heette de kleur toen nog Candy White? Zag ook dat je een Panaramadak hebt besteld, mijn huidige heeft er ook 1, met afzonderlijke zonneschermen voor en achter.... en ze zittenin 99% van de tijd beiden dicht, met heel mooi weer wil ik in de stad wel eens het dak opendoen, maar als de airco ook draait is dat weer niet echt handig, daarvoor ook wel eens een enkele keer zo'n schijfkantedak gehad, oa in een Scorpio, maar ook daar werd het zelden gebruikt. Onderhoudsgevoelig en kostbaar bij storingen heeft mij deze keer weerhouden, nu de 7 jaar garantie voorbij zijn laat ik hem lekker ongemoeid:jaja: , de airco staat eigenlijk altijd aan, wordt ook niet uitgezet vlak voor dat ik op de plek van bestemming kom. Rijd nu ruim 15 jaar met airco en dat is wel voor mij een absolute must, wil echt nooit meer een auto zonder.

Hill hold las ik hier en daar schijnt met een DSG onnodig te zijn, zal zelf ook nog moeten wennen aan de electrische handrem, en hopen dat het in de wasstraat niet tot toestanden zal leiden:nailbiting: Ja, denk dat ik de Crew protect assist maar zal laten vervallen, dank voor het meedenken. Wat vind je zelf van de voorruitverwarming?
 

Beauri

Forumguru
Ik rij nu dus in een standaard velvet metallic rode amb. bus. dsg met panoramadak en een achteruitrijcamera.
Prima suv-tje met comfortabele rijkwaliteiten. Mogelijk neem ik hem over als ik pensioneer. Mocht het zo zijn dat ik nog twee jaar langer door moet overweeg ik er een met alles erop en eraan. Want ik mis een beetje kessie. Heb nl. 8 jaar prius gereden.


De prius, moest wel eens lachen zoals hij vaak werd beschreven; geitenwollen sokkenhok en het zag/ziet er
nu ook niet bepaald fraai uit, maar alles om zo zuinig mogelijk te rijden. Ach, ieder zo zijn ding en over smaak valt niet te twisten, maar wat is een beetje kessie??

Neem aan dat je met standaard dan de 1.0 3 cilinder bedoeld? Lijkt niet echt populair, wordt momenteel samen met de 1.6 diesel in clever uitvoering uit voorraad aangeboden. Moet uit de lease toch wel gunstig
over te nemen zijn. Toch las ik hier en daar wel een hoop positieve opmerkingen over de 1.0 liter motor, je
schreef zelf over de comfortabele rijkwaliteiten, vraag me af hoe je je motor daarbij beoordeeld, heb zelf een
vlotte rijstijl en mag graag ervaren dat er wat gebeurt als ik het gaspedaal intrap zonder direct 3 of 4 versnellingen naar beneden te moeten. Wat is je verbruik en onder welke omstandigheden realiseer je dat?
 

wakkie

Senior Member
Hallo @Beauri Onze hond weegt rond de 27 kg en springt er makkelijk in en uit. De folie is dan bij jou niet echt nodig of je moet veel in- en uitladen. Ik berg de hoedenplank wel ergens op. Heb mijn rollo ook weggeborgen onder de bodemplaat in een speciaal hiervoor gemaakte uitsparing. De elektrisch verstelbare bestuurderstoel is bij ons altijd een vereiste omdat, zoals je al geconcludeerd hebt, wij beiden van de auto gebruik maken en dan alleen op het geheugenknopje hoeven te drukken en voilà... hij staat in de juiste stand. Ideaal. De voorruitverwarming heb ik niet nodig, de auto staat altijd in de garage en met onze winters.... Als je echter geen garage hebt is het het overwegen waard om deze te nemen. Het panodak heb ik genomen om wat meer licht in de auto te creëren. Heb nu ook een panodak, echter dat kan niet open. Dit hoeft voor mij ook niet, maar is bij de Karoq wel het geval. Toen ik eind oktober mijn Karoq heb besteld kon je nog voor de kleur Candy White kiezen. In de prijslijst van 1.1.2019 is deze kleur verdwenen. Dit is geen metallic lak maar een speciale lak tegen een meerprijs van € 120,00. Ik laat er wel een lakverzegeling op aanbrengen voor € 99,00. Wat dit voor mijn bestelling gaat betekenen, ik weet het (nog) niet. Hoor het wel van de dealer.
De airco mag mij mij ook niet ontbreken, heb ik zomer en winter aan. Of het goed is voor het milieu? Maar met de opwarming van de aarde kun je straks niet meer zonder

Omtrent het Hill hold gebeuren kun je het beste op Hill hold zoeken in het forum, want hier zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik woon in het zuiden van het land met zijn heuvels en biedt voor mij toegevoegde waarde. Heb het nu ook op mijn huidige auto met automaat.

Mijn Peugeot heeft ook een elektrische handrem. In de wasstraat de auto in zijn vrij zetten, maar wel de motor aanlaten, en hij wordt zo de wasstraat ingetrokken.
 

Beauri

Forumguru
Aha...... kessie met een hoofdletter en een Y:lezen:

Thanks, veel duidelijker nu, kan zelf wel leven met de sleutel waarop een knopje zit,
dat knopje indrukken lukt me nog wel en de sleutel in het contactslot stoppen is gelukkig
nog geen probleem;)

Waarom ze het overigens sleutelloos noemen is me toch een beetje een raadsel, want als
je de sleutel(code) niet bij je hebt kun je op je kop gaan staan, openen en starten zal ie toch niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Beauri

Forumguru
Hallo @wakkie, heb een beetje zitten "bladeren" in het instructieboekje, ach het zal wel even wennen
worden met de electrische handrem, nu 40 jaar zo'n ouderwetse gewend, is toch weer even aanpassen
en ik vond het instructieboekje op dat gebied een beetje onduidelijk, denk dat de praktijk en het boekje
samen me wel op weg zullen helpen. Hill Hold controll voor jou, maar niet nodig voor mij.

Voorruitverwarming, garage of niet, op de plek van bestemming heb je die niet altijd, op mijn
werk staat hij ook bij nacht en ontij buiten op een parkeerplaats en de airco is wel een grote
hulp, maar onder bepaalde omstandigheden is het af en toe een ramp zoals de voorruit dichtslaat.
Karoq voor het comfort, en voorruitverwarming is denk ik ook zoiets, al hoef ik er nu niet direct
weer een systeem bij die men billen ook verwarmen, daar heb ik eigenlijk nooit behoefte aan gehad.
Moet ik nog steeds even over denken, dan, denk nu toch echt dat ik die Crew Protect assist laat vervallen.
Heb er nog nergens op dit forum iets over gelezen, al heb ik natuurlijk wel veel, maar nog lang
niet alles gelezen.

Begrijp je keuze voor de folie, 27 kg is niet goed voor de rug en ze zijn niet altijd even kalm
als je ze optilt, 13 kg houd je makkelijker in de greep dan ruim het dubbele.

Als je zo rondkijkt hier en in de bestellijsten, dan is er bijna niet 1 Karoq hetzelfde als de ander,
er is echt ontzettend veel keus, fijn dat ik niet verplicht ben getint glas achter te nemen, en ook
niet wordt belast met chromen randjes en een zilverkleurige dakdrager, maar wel weer heel jammer
dat ik niet kan kiezen voor een zwarte grille, dat staat toch echt veeeeeeeeel mooier bij rood:cry:

Denk dat we ieder voor zich toch wel een goede keus kunnen doen/gedaan hebben, toch nog wel
even fijn om erover van gedachte te kunnen wisselen.:jaja:
 
Bovenaan Onderaan