Wie gaat er een Citigo e iV bestellen? En wanneer komt 'ie?

Niels83

Forumguru
leuk.. komt voor mij net een jaar te laat. ik kocht een citigo ipv van mij niet zo zuinige 1.9tdi diesel fabia voor 70km per dag. mijn vrouw had een 1.4tdi voor 120 per dag. dus private lease was niet zo interessant vanwege de vele km's. nu rijdt mijn vrouw nog maar 120km per week en zou het dus wel kunnen. maar dan zou ik teveel verliezen op de citigo. dus ik wacht nog een paar jaar.
 

elcocheSKODA

Actief lid
Tsja, ik ga voor de toekomst.
3 fase ligt er en omdat er waarschijnlijk komend jaar een plug in hybrid bijkomt, denk ik aan een 11kW aansluiting met load balancing. Door sneller laden blijft de oprit dan ook weer eens vrij.
 

pemojo

Nieuw lid
alleen de variabele laadvloer niet, verder alles
Achteraf wel kunnen doen alleen geen zin om de offerte aan te laten passen omdat ik snel moest beslissen.
Wanneer heb je offerte getekend? Ik had vorige week offerte lopen toen ik dinsdag 26 nov werd gebeld dat alleen die dag nog de lopende offertes gehonoreerd zouden worden voor het actietarief. Alles ingestuurd die dag, maar nog geen definitieve terugkoppeling gekregen
 

Bulletdodger

Senior Member
@pemojo ik ben woensdag 20 november akkoord gegaan met de offerte, daarna is het Private Lease aanvraag gestart, BKR check gestart, woensdag 27 november is daar akkoord op gekomen en alles getekend.
 

pemojo

Nieuw lid
Ok bedankt, dan hoop ik deze week ook te horen of onze aanvraag nog goedgekeurd is/wordt tegen het oude actietarief......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt, dan hoop ik deze week ook te horen of onze aanvraag nog goedgekeurd is/wordt tegen het oude actietarief......
Ik heb vorige week zaterdag bij de dealer de aanvraag ingediend inclusief alle benodigdheden.
De maandag daarna hoorde ik dat dinsdag inderdaad de laatste dag zou zijn dat tegen het actietarief kon worden ingeschreven.

ik heb nog geen bevestiging gehad dat het allemaal Ok is. Hoop het zo snel mogelijk te krijgen want heb al een laadpaal besteld.
 
Trouwens, iemand al een goede en betaalbare laadpaal voor thuis gevonden?

ik heb zelf al een 3-fase aansluiting t.b.v. mijn sauna.
Alleen zit daar een type A beveiling op i.c.m. C16-zekeringen. Type A is echter niet voldoende voor het laden van een electrische auto. Hier moet een type B beveiliging aangebracht worden.

ik heb gisteren in duitsland een laadpaal besteld die deze type B beveiliging geintegreerd heeft. Dan is een type A nog steeds nodig, maar die zit dus al bij mij in de meterkast.

Onderstaande is t/m maandag 02 december in de aanbieding en als beste getest in de ADAC test van augustus.
Zeer scherpe prijs en tijdens de aanbieding ook nog eens van 549,00 voor 499,00. Inclusief type 2 laadkabel van 7.5 meter. Oja, ik heb geen aandelen :)

https://www.mobilityhouse.com/de_de/heidelberg-wallbox-home-eco-11kw-3-5m.html
 

Me Zelf

Forumguru
Ik zit te denken een Webasto Pure 11KW. Goedkoop, eenvoudig en met slot (geen idee of ik dat nou gebruiken zou). Of misschien een Newmotion.

Welke laadpas(sen) zijn handig? Zelf kon ik sowieso niet om de Shell Recharge heen, maar welke andere zijn er nog meer aan te raden?
 

cali05

Forumguru
De Citigo E iV is in bestelling, voor het actietarief. Levering: begin april.
De €250,- voor de reservering krijgen we teruggestort. Het actietarief is inmiddels ten einde en daarmee is de basisversie €50.- duurder in de maand.
Onze oude Citigo zal met ca. 145.000 km worden verkocht. Prima auto geweest
Naast de Citigo staat er ook een Volkswagen Passat GTE i.p.v. de Karoq in bestelling.
Laadpaal komt in Februari. 3 fase ligt er. Nog even zoeken naar de beste deal. Houd mij aanbevolen wanneer iemand een aantrekkelijke aanbieder weet.
 
Laatst bewerkt:

cali05

Forumguru
@Bulletdodger, tja zo gaat dat vaker bij Skoda, populariteit niet goed ingeschat. Geplande productie in week 10, uitlevering ergens rond week 14. Ik vind het prima. Heb ik de tijd rustig te oriënteren op een laadpaal.
 

Me Zelf

Forumguru
Wow, maar jij hebt toch als 1 van de eersten (van dit forum tenminste) een Citigo e besteld? Ben ik benieuwd wat mijn uiteindelijke leverdatum gaat worden. Vallei Autogroep dacht nog steeds er iets raars moest gebeuren wilde februari niet gehaald worden.

P.S. misschien leuk om een nieuw draadje op te starten met “Overzicht Citigo e iv besteld, kleur, uitvoering en leverdatum”?
 

elcocheSKODA

Actief lid
Op navraag bij mijn dealer kreeg ik te horen: De auto heeft voorlopige productieweek 6 en er staat de opmerking bij “waarschijnlijk op tijd”.

Dus afwachten maar.

Rondom de laadpaal, heb ik gekozen voor een Wallbox Pulsar Plus met loadbalancing, uiteraard achter een extra aardlekschakelaar.
 
ik zit nog te twijfelen over citigoE ( 250 euro privat lease)of golf 300 euro) ? allebei hun voor en nadelen wat zouden jullie nemen?

verder ben ik ook naar de ID3 aan het kijken die ergens 30000 zou gaan kosten dus ongeveer 350 euro private lease. mijn huige polo is 9 jaar oud en rijd nog erg goed maar zowel koppeling / turbo zijn na 150000 km niet meer in nieuwstaat.
 

CDK

Forumguru
Als je kan wachten op de ID3 en deze niet te duur wordt per maand, dan zou ik zeker voor die optie gaan :jaja:
 
Op navraag bij mijn dealer kreeg ik te horen: De auto heeft voorlopige productieweek 6 en er staat de opmerking bij “waarschijnlijk op tijd”.

Dus afwachten maar.

Rondom de laadpaal, heb ik gekozen voor een Wallbox Pulsar Plus met loadbalancing, uiteraard achter een extra aardlekschakelaar.

Misschien wel leuk om de ADAC test van augustus 2019 er eens bij te halen. Daar staat de Pulsar Plus ook bij.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrze...llboxen/details/4192/wallbox-chargers-pulsar/
 

elcocheSKODA

Actief lid
Misschien wel leuk om de ADAC test van augustus 2019 er eens bij te halen. Daar staat de Pulsar Plus ook bij.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrze...llboxen/details/4192/wallbox-chargers-pulsar/

@Simonron, heb deze test uiteraard ook vooraf bekeken.
Omdat de Heidelberg en de Webasto geen mogelijkheid bieden voor loadbalancing, vielen deze in mijn geval helaas af.
In de test is trouwens de Wallbox Pulsar en dus niet de Wallbox Pulsar Plus (die wel loadbalancing ondersteund) getest.
Tsja, allemaal keuzes.
 
Bovenaan Onderaan