Wie gaat er een Citigo e iV bestellen? En wanneer komt 'ie?

Topic in 'Citigo' gestart door cali05, 09-06-2019.

  1. aiva tco adoks

    aiva tco adoks Forumguru

    Even een vraag hoe zit het met een laadpaal?
    Moet je die ook maandelijks huren?? Wat zijn de Installatie kosten. Of hangt je Citygo 20 uur aan 230v??
     

  2. cali05

    cali05 Forumguru

    We hadden een Citigo EV gereserveerd en deze reservering zojuist omgezet in een bestelling. Private lease 60 maanden met 20.000 km. Volgens de dealer liep het bovenverwachting. Er komen er volgend jaar 1500 naar Nederland. Het aantal reserveringen is echter laag geweest dat zou de reden zijn dat Skoda de leaseprijs heeft gedrukt.

    Mevrouw Cali05 is erg tevreden met haar Deep Black Citigo Style. Paar opties aangevinkt zoals Sunset achter en Winterpakket.

    content.jpeg
     
  3. cali05

    cali05 Forumguru

  4. EdK

    EdK Forumguru

    https://www.laadpaal24.nl/evhub-laadpaal-type2-16a-3-7-11kw-wit

    € 1800,00 ??
    Je kan gewoon een eigen laadstation nemen zoals bijvoorbeeld bovenstaande link
    En er staan er nog wel wat meer hoor...
    Alleen zal je wel je meteraansluiting moeten checken of die het wel aankan !!
    Maar heb je een nieuwbouw woning dan zal dit in algemeen geen probleem zijn...
     
  5. Berrychello

    Berrychello Actief lid

    Ik hang m gewoon aan een stopcontact.

    Over de kostprijzen van banden weet ik iets meer, want ik werk bij die leasemaatschappij toevallig net op de afdeling die daar verantwoordelijk voor is :tongue:
    Allseason zou ongeveer even duur moeten zijn met een laag kilometrage. Aanschaf heb je, maar dat zou je kunnen onderhandelen met de dealer. Maar daarnaast is de slijtage ook iets hoger. Maakt bij zo'n laag kilometrage nauwelijks uit.
    Winterbanden zijn wel duur, maar je hebt ook aanschaf, opslag en wisselkosten. Als wij winterbanden doen dan regel ik zelf wel een setje, de wissel en de opslag.
     
  6. cali05

    cali05 Forumguru

    Een box ophangen is inderdaad rond de €500 - tot €700 . Reken daar het installeren bij dan ben je minimaal tussen de €1100,- en €1600,- kwijt. Wij gaan eerst maar eens beginnen te laden via het stopcontact
     
  7. Berrychello

    Berrychello Actief lid

    Eeh een leaseauto is niet jouw auto he. De eigenaar van de auto bepaalt...
     
  8. EdK

    EdK Forumguru

    Ja en ??
    Collega's met lease bedrijfswagen die gewoon hun voorkeur aan band onder de wagen heeft....
    Dus de één heeft vredestein en de ander Conti 4 seizoens
    En ik krijg februari een nieuwe Caddy die dan weer niet word geleased door de firma , maar ook hier kan ik zelf bepalen welk merk en type eronder komt
    En doordat ik goede ervaring heb prive met de Vredesteins komt die er bij de Caddy ook onder...
     
  9. El Bautista

    El Bautista Nieuw lid

  10. Berrychello

    Berrychello Actief lid

    Dat wil nog niet zeggen dat je als berijder zomaar kan bepalen welke band er onder komt. Zeker niet wanneer er zo'n onwijs laag tarief van toepassing is.
     
  11. EdK

    EdK Forumguru

    Je kan meer bepalen dan jij nu blijkbaar vermoed !
    Maar je moet soms wat dwang toepassen, ook als er in jouw ogen een laag tarief van toepassing is.
    Ga van één ding uit, verdienen doen ze er evengoed nog aan.. want gratis om met velies gaan ze het echt niet doen.

    Dus misschien bij in jouw ogen normale tarieven verdienen ze er misschien veel ongeoorloofd veel aan !!??

    Ik heb in de jaren in iedergeval geleerd dat op heel veel producten een korting van 5 tot 10% zonder veel problemen gegeven kan worden.

    In mijn eigen branche zie ik ook kortingen van 75% op de inkoop op materialen...:pieker:
     
  12. El Bautista

    El Bautista Nieuw lid

    Zit er standaard een laadkabel bij die kan worden aangesloten op een gewoon stopcontact? Heeft de dealer niets over gezegd en heb het gek genoeg ook niet gevraagd. :pieker:
     
  13. cali05

    cali05 Forumguru

    Zit erbij. Standaard kabel die op een laadpaal kan maar ook een kabel voor een normaal stopcontact.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  14. El Bautista

    El Bautista Nieuw lid

    Dank, fijn dat zo’n kabel erbij zit.
    Toch bijna 400 euro zie ik: https://www.4ev.nl/laadkabel-met-regeleenheid.
     
  15. EdK

    EdK Forumguru

    https://www.4ev.nl/thuislader-volkswagen-e-up-4-meter-shuko
    Laadvermogen 1 fase 10A (2.3kW)

    Tsja dan ben je wel ff een ruime 8 uur bezig met het weer volladen van je wagen...
    Dat hoeft voor sommige geen probleem te zijn,maar voor velen kan dit wel een probleem zijn.
    Gevolg dat je aan een snellaadpaal moet gaan hangen met hieraan een bedrag per 1 Kwh
    En ja het is uiteindelijk goedkoper dan een liter brandstof...


    Als ik zover ben dat ik moet gaan laden dan laat ik me 1 fase aansluiting toch wel omzetten naar een 3 fase aansluiting zodat ik met minimaal 400V/16A kan laden ...
     
  16. Berrychello

    Berrychello Actief lid

    Een snellader is wat anders dan een 'gewone' laadpaal hoor. Maar thuis laden is over het algemeen wel het goedkoopst. Openbaar laden scheelt heel erg per paal, aanbieder en zeker ook laadpas.
     
  17. elcocheSKODA

    elcocheSKODA Actief lid

    Yep, thats me.
     
    Cordoba vindt dit leuk.
  18. EdK

    EdK Forumguru

    Zonder meer goedkoper , en helemaal als je nog een dak met zonnepanelen neemt....
    Maar gewone lader of snellader kun je ook gewoon thuis gebruiken.
    Wij leveren zelf ook laadpalen, deze staan standaard op 2 aansluitingen met 400V/16A ingesteld, maar bij aanleg leggen wij zo en zo al een zwaardere kabel, want binnen een half jaar word er al gevraagd of het mogelijk is om over te schakelen naar 2x 400V/32A laden.
    En dit is redelijk snel dan door ons in te stellen dan...
    En dan word hierin meteen de verrekening gedaan voor de toen zwaardere uitvoering kabel in de grond...:pieker::pardon:

    Maar de laders die ik nu voorbij zie gaan van 230V/10A (2,3kW ) tsja is leuk maar in welke vorm ook is het geen gewone laadpaal laat staan een snellader..


    Stopcontact (2.3 kW) 8u15m 1x25A
    1-fase 16A (3.7 kW) 5u15m 1x35A
    1-fase 32A (7.4 kW) 5u15m 3x35A
    3-fase 16A (11 kW) 5u15m 3x25A
    3-fase 32A (22 kW) 5u15m 3x50A

    Dit staatje kwam ik tegen op laadpaal24.nl tbv de VWup E
     
    turboturbo vindt dit leuk.
  19. elcocheSKODA

    elcocheSKODA Actief lid

    Wat betreft laadpalen, de palen die via Skoda (lees = PON) worden aangeboden, zijn erg prijzig.
    Via andere kanalen zijn er goedkopere opties. Ik ben me hierin aan het oriënteren.

    Bij voorbaat heb ik wel al de 3 fase aansluiting (3 x 25 Amp) aangevraagd.
     
  20. EdK

    EdK Forumguru

    Tsja als je dan een carpoort hebt dan is het een kwestie van tegen de gevel je laadstation plaatsen KAbel via kruipruimte naar de meterkast en aansluiten die draadjes
    Zorgen dat je er een sleutelschakeling tussen hebt zitten zoat niet ja en alleman het kan gebruiken...
     

Deel deze pagina