Wie gaat er een Citigo e iV bestellen? En wanneer komt 'ie?

Berrychello

Forumguru
Ik hang m gewoon aan een stopcontact.

Over de kostprijzen van banden weet ik iets meer, want ik werk bij die leasemaatschappij toevallig net op de afdeling die daar verantwoordelijk voor is :tongue:
Allseason zou ongeveer even duur moeten zijn met een laag kilometrage. Aanschaf heb je, maar dat zou je kunnen onderhandelen met de dealer. Maar daarnaast is de slijtage ook iets hoger. Maakt bij zo'n laag kilometrage nauwelijks uit.
Winterbanden zijn wel duur, maar je hebt ook aanschaf, opslag en wisselkosten. Als wij winterbanden doen dan regel ik zelf wel een setje, de wissel en de opslag.
 

cali05

Forumguru
Een box ophangen is inderdaad rond de €500 - tot €700 . Reken daar het installeren bij dan ben je minimaal tussen de €1100,- en €1600,- kwijt. Wij gaan eerst maar eens beginnen te laden via het stopcontact
 

EdK

Forumguru
Eeh een leaseauto is niet jouw auto he
Ja en ??
Collega's met lease bedrijfswagen die gewoon hun voorkeur aan band onder de wagen heeft....
Dus de één heeft vredestein en de ander Conti 4 seizoens
En ik krijg februari een nieuwe Caddy die dan weer niet word geleased door de firma , maar ook hier kan ik zelf bepalen welk merk en type eronder komt
En doordat ik goede ervaring heb prive met de Vredesteins komt die er bij de Caddy ook onder...
 

Berrychello

Forumguru
Ja en ??
Collega's met lease bedrijfswagen die gewoon hun voorkeur aan band onder de wagen heeft....
Dus de één heeft vredestein en de ander Conti 4 seizoens
En ik krijg februari een nieuwe Caddy die dan weer niet word geleased door de firma , maar ook hier kan ik zelf bepalen welk merk en type eronder komt
En doordat ik goede ervaring heb prive met de Vredesteins komt die er bij de Caddy ook onder...
Dat wil nog niet zeggen dat je als berijder zomaar kan bepalen welke band er onder komt. Zeker niet wanneer er zo'n onwijs laag tarief van toepassing is.
 

EdK

Forumguru
Dat wil nog niet zeggen dat je als berijder zomaar kan bepalen welke band er onder komt
Je kan meer bepalen dan jij nu blijkbaar vermoed !
Maar je moet soms wat dwang toepassen, ook als er in jouw ogen een laag tarief van toepassing is.
Ga van één ding uit, verdienen doen ze er evengoed nog aan.. want gratis om met velies gaan ze het echt niet doen.

Dus misschien bij in jouw ogen normale tarieven verdienen ze er misschien veel ongeoorloofd veel aan !!??

Ik heb in de jaren in iedergeval geleerd dat op heel veel producten een korting van 5 tot 10% zonder veel problemen gegeven kan worden.

In mijn eigen branche zie ik ook kortingen van 75% op de inkoop op materialen...:pieker:
 

El Bautista

Nieuw lid
Een box ophangen is inderdaad rond de €500 - tot €700 . Reken daar het installeren bij dan ben je minimaal tussen de €1100,- en €1600,- kwijt. Wij gaan eerst maar eens beginnen te laden via het stopcontact

Zit er standaard een laadkabel bij die kan worden aangesloten op een gewoon stopcontact? Heeft de dealer niets over gezegd en heb het gek genoeg ook niet gevraagd. :pieker:
 

EdK

Forumguru
https://www.4ev.nl/thuislader-volkswagen-e-up-4-meter-shuko
Laadvermogen 1 fase 10A (2.3kW)

Tsja dan ben je wel ff een ruime 8 uur bezig met het weer volladen van je wagen...
Dat hoeft voor sommige geen probleem te zijn,maar voor velen kan dit wel een probleem zijn.
Gevolg dat je aan een snellaadpaal moet gaan hangen met hieraan een bedrag per 1 Kwh
En ja het is uiteindelijk goedkoper dan een liter brandstof...


Als ik zover ben dat ik moet gaan laden dan laat ik me 1 fase aansluiting toch wel omzetten naar een 3 fase aansluiting zodat ik met minimaal 400V/16A kan laden ...
 

Berrychello

Forumguru
Een snellader is wat anders dan een 'gewone' laadpaal hoor. Maar thuis laden is over het algemeen wel het goedkoopst. Openbaar laden scheelt heel erg per paal, aanbieder en zeker ook laadpas.
 

EdK

Forumguru
Een snellader is wat anders dan een 'gewone' laadpaal hoor. Maar thuis laden is over het algemeen wel het goedkoopst.
Zonder meer goedkoper , en helemaal als je nog een dak met zonnepanelen neemt....
Maar gewone lader of snellader kun je ook gewoon thuis gebruiken.
Wij leveren zelf ook laadpalen, deze staan standaard op 2 aansluitingen met 400V/16A ingesteld, maar bij aanleg leggen wij zo en zo al een zwaardere kabel, want binnen een half jaar word er al gevraagd of het mogelijk is om over te schakelen naar 2x 400V/32A laden.
En dit is redelijk snel dan door ons in te stellen dan...
En dan word hierin meteen de verrekening gedaan voor de toen zwaardere uitvoering kabel in de grond...:pieker::pardon:

Maar de laders die ik nu voorbij zie gaan van 230V/10A (2,3kW ) tsja is leuk maar in welke vorm ook is het geen gewone laadpaal laat staan een snellader..


Stopcontact (2.3 kW) 8u15m 1x25A
1-fase 16A (3.7 kW) 5u15m 1x35A
1-fase 32A (7.4 kW) 5u15m 3x35A
3-fase 16A (11 kW) 5u15m 3x25A
3-fase 32A (22 kW) 5u15m 3x50A

Dit staatje kwam ik tegen op laadpaal24.nl tbv de VWup E
 

elcocheSKODA

Actief lid
Wat betreft laadpalen, de palen die via Skoda (lees = PON) worden aangeboden, zijn erg prijzig.
Via andere kanalen zijn er goedkopere opties. Ik ben me hierin aan het oriënteren.

Bij voorbaat heb ik wel al de 3 fase aansluiting (3 x 25 Amp) aangevraagd.
 

EdK

Forumguru
Tsja als je dan een carpoort hebt dan is het een kwestie van tegen de gevel je laadstation plaatsen KAbel via kruipruimte naar de meterkast en aansluiten die draadjes
Zorgen dat je er een sleutelschakeling tussen hebt zitten zoat niet ja en alleman het kan gebruiken...
 

Canon-Eye

Forumguru
Eeh een leaseauto is niet jouw auto he. De eigenaar van de auto bepaalt...
Zolang die eigenaar rekening houdt met de wensen van de klant is er niks aan de hand. Als-ie dat niet doet, is de klant weg (althans, ik zou weg zijn als klant). Ik bepaal in dat geval de specificaties en hij mag daar een prijs aan hangen. Als die prijs me niet aanstaat dan gaat het feest gewoon niet door....
 
Bovenaan Onderaan