Wie gaat er een Citigo e iV bestellen? En wanneer komt 'ie?

Me Zelf

Forumguru
Ik zag dat de e-up nog duurder is (meer dan 400 euro). Voor dat geld kun je ook een Leaf nemen via de ANWB, lijkt me een niet echt een vergelijkbare auto. Mag ik gokken (ja, dat mag ik) dat alle aan NL toegewezen productieplaatsen voor e-Vaglings op (of up) zijn voor 2020? En dat men nu een ontmoedigingsbeleid voert; als je er nu echt eentje wilt hebben moet je lang wachten en veel betalen.
 

Me Zelf

Forumguru
Over de actie van 199 euro pm: in 5 jaar betaal je 12.000 euro. Daar moet verzekering en onderhoud nog vanaf. Met een nieuwprijs van 23.000 (die de leasemaatschappij natuurlijk echt niet betaalt) zou de restwaarde toch fors boven de 50% moeten zitten na 5 jaar. Als prive-aankoop zou ik die gok niet willen wagen in ieder geval, dus ik ben nog steeds erg blij met de actie.
 

Berrychello

Forumguru
Ik zag dat de e-up nog duurder is (meer dan 400 euro). Voor dat geld kun je ook een Leaf nemen via de ANWB, lijkt me een niet echt een vergelijkbare auto. Mag ik gokken (ja, dat mag ik) dat alle aan NL toegewezen productieplaatsen voor e-Vaglings op (of up) zijn voor 2020? En dat men nu een ontmoedigingsbeleid voert; als je er nu echt eentje wilt hebben moet je lang wachten en veel betalen.
Zou me niks verbazen, zoveel kan men er niet produceren. Je ziet het nu al aan de levertijden. Ik denk ook dat ze in andere landen niet zo populair zijn dus dat inderdaad een groot deel van de productie naar Nederland gaat.
 

Me Zelf

Forumguru
Serie van x aantal stuks en gelijke uitrusting (er valt alleen een beperkt aantal kleuren te kiezen) vooraf besteld?
 

Me Zelf

Forumguru
Tsja.... voor een electrische Citigo Mii Up geldt dat als je in juli 2020 een leasecontract aangaat, dat je pas in 2049 (ruwe schatting...) je auto geleverd krijgt als ik de dramatische toename in levertijden extrapoleer. En voor iedereen die al heeft getekend geldt deze regeling helaas niet.

Maakt wel de private lease van een andere electrische auto ter vervanging van mijn Octavia een stuk aantrekkelijker (67 euro korting per maand bij 60 maanden).
 

Bulletdodger

Senior Member
Met de wereldwijde corona pandemie op zijn hoogtepunt, in hoeverre gaat dit gevolgen hebben voor al de skoda’s die in bestelling staan?
 

Berrychello

Forumguru
De productie ligt in elk geval even stil.

Ik heb even gekeken naar de contracten. De verdeling Ambition Style is ongeveer 50-50 en de Style heeft gemiddeld een iets hoger optiebedrag. Er zijn ook Ambitions zonder opties, die rijden dus echt goedkoop :)
Ik heb zelf het derde contract en ik zie nog niet echt een verband tussen bestelmoment en het feit of ze nu een kenteken hebben. Heb er niet uitgebreid genoeg naar gekeken om een ander verband te vinden.
 
Bovenaan Onderaan