Wie gaat er een Citigo e iV bestellen? En wanneer komt 'ie?

Topic in 'Citigo' gestart door cali05, 09-06-2019.

1. cali05

cali05 Forumguru

Zojuist de prijzen van de Citigo e IV ontvangen. Aanschafprijs te hoog maar privatelease prijzen zeer concurrerend. Mevrouw cali05 en ik gaan binnenkort maar eens met de dealer praten.
    Bij 25000 km. rond de €300,-. Niet verkeerd.

2. Berrychello

Berrychello Actief lid

Ik heb vandaag de aanvraag gedaan voor eentje in de lease. Die gaat de Alto van mijn vrouw vervangen. Het zal een Style worden, met comfort pakket en verwarmbare voorruit. 60mnd, 10.000km per jaar. Kiwi green!

De prijzen wist ik al een tijdje en de voorlopige prijslijst had ik ook al, dus genoeg tijd gehad om het een en ander te overwegen!

Laatst aangepast: 07-11-2019
    El Bautista vindt dit leuk.
  3. hemi24

hemi24 Forumguru

@Berrychello : betaal je eigenlijk niet veel te veel voor een dergelijke auto..?

4. Berrychello

Berrychello Actief lid

Juist niet. Er zit echt veel 'bijloop' in de leaseprijs, de leaseprijs is echt heel laag. En via m'n werk krijg ik nog wat extra korting, dus dan is het echt een koopje als je ziet wat je krijgt.
    Om te kopen vind ik 'm wel nogal aan de prijs. Bij Seat weten ze dat, want daar geven ze de eerste 50 kopers een cashback van €3000... Maarja, Skoda heeft dus een onwijs scherpe actie in de private lease.

5. Cordoba

Cordoba Forumguru

Afgelopen zomer terug hoorde ik ook van iemand die de Seatversie had gereserveerd, maar die weer heeft gecanceled toen er meer informatie was over de prijs (en de auto zo'n 4000 euro duurder zou worden dan oorspronkelijk aangegeven).

6. brepus13

brepus13 Forumguru

Ik kreeg vandaag ook mail hierover van Skoda... vanaf 23.300 vind ik best veel geld eigenlijk :sterretjes:

Ben benieuwd wat zoiets over een paar jaar 2e hands zal gaan doen.

7. hemi24

hemi24 Forumguru

Volgens mij kom jij op een kleine 30 ct/km, excl. stroom.
    Dat vindt ik voor een dergelijk formaat auto té fors..!

wat dat betreft is de deal van @cali05 beter...

Laatst aangepast: 08-11-2019
  8. El Bautista

El Bautista Nieuw lid

Wij hebben deze week ook een aanvraag gedaan voor eentje in de private lease.
    Een Ambition, 10.000km p.j., 48 maanden in Sunflower Yellow.

Leuke auto en elektrisch rijden is de toekomst!

Tip: op www.abetterrouteplanner.com kan je de Citigo al selecteren en een (voor de auto op maat gemaakte) route plannen.

Laatst aangepast: 09-11-2019
    Berrychello vindt dit leuk.
  9. Me Zelf

Me Zelf Senior Member

Ik heb een private lease offerte opgevraagd voor een Style, 30.000 km per jaar. Wil er nog 4 seizoenbanden en het comfortpakket bij hebben: benieuwd wat daar uitrolt qua totale prijs. Voor mij is dit nog steeds ter oriëntatie, ik weet nog niet zeker of ik wel elke dag de file in wil duiken in plaats van me comfortabel te laten bewegen in de trein.

10. cali05

cali05 Forumguru

Wij gaan a.s. zaterdag met onze dealer in gesprek over een e IV Style in zwart metallic. Private lease, 60 maanden 20.000 km per jaar. Leaseprijs €270,-

11. elcocheSKODA

elcocheSKODA Actief lid

Gisteren de knoop doorgehakt en de ŠKODA CITIGO ͤ iV Style op basis van private lease besteld.
    Kleur Crystal Blue. Levering eind februari/begin maart 2020.

Berrychello, EdK en SteGo vinden dit leuk.
  12. Berrychello

Berrychello Actief lid

Ah nog eentje dus! Ik zal binnenkort bij mij ook eens informeren naar de exacte levertijd.

13. Cordoba

Cordoba Forumguru

14. Berrychello

Berrychello Actief lid

Mijn bestelling is vandaag door de dealer ontvangen. Die geeft nu inderdaad eind februari, begin maart aan.

El Bautista vindt dit leuk.
  15. Me Zelf

Me Zelf Senior Member

Ik heb een interessante offerte gekregen. 4 seizoenbanden niet gedaan want die zijn bizar genoeg net zo duur als winterbanden, terwijl die elk half jaar gewisseld worden. Zelfs de verkoper raadde me aan zelf een set winterbanden te kopen.

Dit weekend nog wat uitzoekwerk en dan de knoop doorhakken.

Oh ja: schijnbaar is de huidige private lease prijs alleen voor de eerste 500 klanten. Verkooppraatje om mensen te verleiden om snel te beslissen?

16. El Bautista

El Bautista Nieuw lid

Het is toch de Style geworden :D.
    Levering eind maart 2020 (loopt dus op).

17. EdK

EdK Forumguru

Tsja logisch toch, hiermee verdiend hij ook nog aan het wisselen en opslag zoals velen doen....:pieker:
    Hiervoor betalen ??? Wel toen ik besloot om de Fabia te kopen , besloot ik ook om er 4 seizoens onder te laten zetten.
    Wilde men een bedrag van 200 eurie voor rekenen, wel dat heb ik de verkoper toch redelijk snel uit zijn kop gepraat...
    Kwam er netjes gezegd op neer dat de verkoop er wel of niet mee doorging voor hem...
    Die 200 eurie moest hij maar met de verkoop van mijn orgineel verkochte wielen zien te behalen...
    En 4 seizoensof winterbanden, geef wel op welk merk en type je wil, anders gooien zij er een band onder die hun financieel het beste uitkomt !!!

18. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Wat is daar bizar aan? Er zit toch zo'n beetje evenveel rubber, staal en arbeid in de ene én de andere soort band?
    Ik zie werkelijk niet in waarom er een prijsverschil zou moeten zijn omdat ze gewisseld worden of juist niet.

Allseasons zijn dus niet goedkoper in aanschaf, maar wel in gebruik omdat ze niet hoeven te worden gewisseld, met de bijbehorende arbeids- en opslagkosten. Voor zover je dat althans niet zelf in eigen beheer regelt (zoals ik jarenlang gedaan heb), maar ook dan kun je je eigen inspanningen nog steeds in geld waarderen.

19. El Bautista

El Bautista Nieuw lid

Laatst aangepast: 16-11-2019
  20. Me Zelf

Me Zelf Senior Member

Precies mijn punt dus... of je hebt 1 soort banden die niet periodiek gewisseld hoeven te worden en de zomerbanden blijven nieuw over (dus nog wat waard zijn voor de dealer) of je hebt de aanschaf van een extra set banden die je in een looptijd van 5 jaar 10x moet wisselen (gokje: 50 euro per keer?). Ik heb het over het private lease scenario.

Deel deze pagina