Wie gaat er een Citigo e iV bestellen? En wanneer komt 'ie?

Cordoba

Forumguru
Zojuist de prijzen van de Citigo e IV ontvangen. Aanschafprijs te hoog maar privatelease prijzen zeer concurrerend. Mevrouw cali05 en ik gaan binnenkort maar eens met de dealer praten.
Bij 25000 km. rond de €300,-. Niet verkeerd.

Afgelopen zomer terug hoorde ik ook van iemand die de Seatversie had gereserveerd, maar die weer heeft gecanceled toen er meer informatie was over de prijs (en de auto zo'n 4000 euro duurder zou worden dan oorspronkelijk aangegeven).
 

brepus13

Forumguru
Ik kreeg vandaag ook mail hierover van Skoda... vanaf 23.300 vind ik best veel geld eigenlijk :sterretjes:

Ben benieuwd wat zoiets over een paar jaar 2e hands zal gaan doen.
 

hemi24

Forumguru
Juist niet. Er zit echt veel 'bijloop' in de leaseprijs, de leaseprijs is echt heel laag. En via m'n werk krijg ik nog wat extra korting, dus dan is het echt een koopje als je ziet wat je krijgt.
Om te kopen vind ik 'm wel nogal aan de prijs. Bij Seat weten ze dat, want daar geven ze de eerste 50 kopers een cashback van €3000... Maarja, Skoda heeft dus een onwijs scherpe actie in de private lease.

Volgens mij kom jij op een kleine 30 ct/km, excl. stroom.
Dat vindt ik voor een dergelijk formaat auto té fors..!

wat dat betreft is de deal van @cali05 beter...
 
Laatst bewerkt:

El Bautista

Nieuw lid
Wij hebben deze week ook een aanvraag gedaan voor eentje in de private lease.
Een Ambition, 10.000km p.j., 48 maanden in Sunflower Yellow.

Leuke auto en elektrisch rijden is de toekomst!

Tip: op www.abetterrouteplanner.com kan je de Citigo al selecteren en een (voor de auto op maat gemaakte) route plannen.
 
Laatst bewerkt:

Me Zelf

Forumguru
Ik heb een private lease offerte opgevraagd voor een Style, 30.000 km per jaar. Wil er nog 4 seizoenbanden en het comfortpakket bij hebben: benieuwd wat daar uitrolt qua totale prijs. Voor mij is dit nog steeds ter oriëntatie, ik weet nog niet zeker of ik wel elke dag de file in wil duiken in plaats van me comfortabel te laten bewegen in de trein.
 

Me Zelf

Forumguru
Ik heb een interessante offerte gekregen. 4 seizoenbanden niet gedaan want die zijn bizar genoeg net zo duur als winterbanden, terwijl die elk half jaar gewisseld worden. Zelfs de verkoper raadde me aan zelf een set winterbanden te kopen.

Dit weekend nog wat uitzoekwerk en dan de knoop doorhakken.

Oh ja: schijnbaar is de huidige private lease prijs alleen voor de eerste 500 klanten. Verkooppraatje om mensen te verleiden om snel te beslissen?
 

EdK

Forumguru
Zelfs de verkoper raadde me aan zelf een set winterbanden te kopen.
Tsja logisch toch, hiermee verdiend hij ook nog aan het wisselen en opslag zoals velen doen....:pieker:
4 seizoenbanden niet gedaan want die zijn bizar genoeg net zo duur als winterbanden,
Hiervoor betalen ??? Wel toen ik besloot om de Fabia te kopen , besloot ik ook om er 4 seizoens onder te laten zetten.
Wilde men een bedrag van 200 eurie voor rekenen, wel dat heb ik de verkoper toch redelijk snel uit zijn kop gepraat...
Kwam er netjes gezegd op neer dat de verkoop er wel of niet mee doorging voor hem...
Die 200 eurie moest hij maar met de verkoop van mijn orgineel verkochte wielen zien te behalen...
En 4 seizoensof winterbanden, geef wel op welk merk en type je wil, anders gooien zij er een band onder die hun financieel het beste uitkomt !!!
 

Canon-Eye

Forumguru
4 seizoenbanden niet gedaan want die zijn bizar genoeg net zo duur als winterbanden, terwijl die elk half jaar gewisseld worden.
Wat is daar bizar aan? Er zit toch zo'n beetje evenveel rubber, staal en arbeid in de ene én de andere soort band?
Ik zie werkelijk niet in waarom er een prijsverschil zou moeten zijn omdat ze gewisseld worden of juist niet.

Allseasons zijn dus niet goedkoper in aanschaf, maar wel in gebruik omdat ze niet hoeven te worden gewisseld, met de bijbehorende arbeids- en opslagkosten. Voor zover je dat althans niet zelf in eigen beheer regelt (zoals ik jarenlang gedaan heb), maar ook dan kun je je eigen inspanningen nog steeds in geld waarderen.
 

Me Zelf

Forumguru
Wat is daar bizar aan? Er zit toch zo'n beetje evenveel rubber, staal en arbeid in de ene én de andere soort band?
Ik zie werkelijk niet in waarom er een prijsverschil zou moeten zijn omdat ze gewisseld worden of juist niet.

Allseasons zijn dus niet goedkoper in aanschaf, maar wel in gebruik omdat ze niet hoeven te worden gewisseld, met de bijbehorende arbeids- en opslagkosten. Voor zover je dat althans niet zelf in eigen beheer regelt (zoals ik jarenlang gedaan heb), maar ook dan kun je je eigen inspanningen nog steeds in geld waarderen.

Precies mijn punt dus... of je hebt 1 soort banden die niet periodiek gewisseld hoeven te worden en de zomerbanden blijven nieuw over (dus nog wat waard zijn voor de dealer) of je hebt de aanschaf van een extra set banden die je in een looptijd van 5 jaar 10x moet wisselen (gokje: 50 euro per keer?). Ik heb het over het private lease scenario.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Even een vraag hoe zit het met een laadpaal?
Moet je die ook maandelijks huren?? Wat zijn de Installatie kosten. Of hangt je Citygo 20 uur aan 230v??
 

cali05

Forumguru
We hadden een Citigo EV gereserveerd en deze reservering zojuist omgezet in een bestelling. Private lease 60 maanden met 20.000 km. Volgens de dealer liep het bovenverwachting. Er komen er volgend jaar 1500 naar Nederland. Het aantal reserveringen is echter laag geweest dat zou de reden zijn dat Skoda de leaseprijs heeft gedrukt.

Mevrouw Cali05 is erg tevreden met haar Deep Black Citigo Style. Paar opties aangevinkt zoals Sunset achter en Winterpakket.

content.jpeg
 
Bovenaan Onderaan