Wie gaat er een Citigo e iV bestellen? En wanneer komt 'ie?

cali05

Forumguru
Tot je op een bepaalde leeftijd komt en beseft hoeveel geld je hebt weg gegooid.
Blijft bijzonder hoe een forum werkt.....volslagen vreemden de les lezen. Niet zo'n behoefte aan. ik begon dit draadje om te horen of er meer mensen geinteresseerd zijn in een Citigo Ev en uiteindelijk krijg ik een les over wat ik met mijn geld dien te doen. Wellicht ben ik al op een bepaalde leeftijd en heb ik nog steeds geen spijt... ik stop maar weer even.
 

hemi24

Forumguru
Particulier zie ik er nog niet echt de voordeel van in om een Citigo E iV te prefereren t.o.v. een benzineversie.

Wellicht is dat over enkele jaren anders...
 

leon-cupra

Forumguru
Blijft bijzonder hoe een forum werkt.....volslagen vreemden de les lezen. Niet zo'n behoefte aan. ik begon dit draadje om te horen of er meer mensen geinteresseerd zijn in een Citigo Ev en uiteindelijk krijg ik een les over wat ik met mijn geld dien te doen. Wellicht ben ik al op een bepaalde leeftijd en heb ik nog steeds geen spijt... ik stop maar weer even.
Beetje lange tenen zeker. Het is gewoon een persoonlijke ervaring dat ik deel.
Een forum is ook internetsite waar meningen gedeeld kunnen worden ...
 

EdK

Forumguru
Gij moet nu wel dikwijls het laatste woord hebben he :)
kom je daar nu pas achter ? beetje laat....
En tsja doordat je getrouwd bent in een oude MB die van ellende uit elkaar viel is daarna elke auto een luxe voor je vrouw...
En vandaar dat je in je RSje moet blijven rijden als je een rijbewijs hebt...

Met andere woorden het is al fout gegaan bij je JA woord bij het trouwen....:deuk::deuk:
 

philippe bakker

Forumguru
kom je daar nu pas achter ? beetje laat....
En tsja doordat je getrouwd bent in een oude MB die van ellende uit elkaar viel is daarna elke auto een luxe voor je vrouw...
En vandaar dat je in je RSje moet blijven rijden als je een rijbewijs hebt...

Met andere woorden het is al fout gegaan bij je JA woord bij het trouwen....:deuk::deuk:
Rare conclusies trek jij se :) is dat iets Hollands ?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

SteGo

Donateur
Tot je op een bepaalde leeftijd komt en beseft hoeveel geld je hebt weg gegooid.

Tjah, als je zo gaat redeneren kun je wel acuut ophouden met de meeste leuke dingen in het leven. Het maakt dan niet zoveel uit of je je geld uitgeeft aan auto's, vakanties of andere (dure) hobby's.

Als iemand regelmatig een nieuwe auto koopt, zich dat kan veroorloven en daar gelukkig van wordt dan moet hij/zij dat lekker doen. :thumbsup:
Als je plezier hebt (gehad) van de spullen of belevenissen die je met het geld hebt kunnen kopen is het in mijn ogen sowieso geen weggegooid geld.
 

leon-cupra

Forumguru
@SteGo
Ik ken verscheidene mensen, waaronder mijn vader, die ook geleefd hebben volgens het principe "mijn wagen is mijn hobby en dat mag wat kosten". Mijn vader heeft jarenlang ieder jaar een wagen gekocht. Het één jaar voor hem, het ander jaar voor mijn moeder. Mijn vader had ook een inkomen waar 70% van de collega's jaloers van zouden zijn maar nu is hij op de leeftijd gekomen dat hij terug valt op een gewoon pensioentje. Hij heeft het mij overlaatst nog verteld, moest hij weten wat hij nu wist, hij had toch wat langer met zijn wagens gereden. En mijn vader heeft de tijd nog gekend dat een Audi 100 16.000euro kostte in Belgie. Nu heb je daar amper een Fabia voor.

Ik was ook die toer aan het opgaan. Ook op korte tijd redelijk wat auto's gekocht maar als je dan beseft hoeveel kapitaal er dan telkens verdwijnt en hoe moeilijk het is om te sparen .. hebben ons kapitaal/spaargeld dan in een opbrengstwoning gestoken ipv de zoveelste wagen te kopen. Binnen 15 jaar staat daar een appartement dat grotendeels betaald is door een ander en dat mij na 15 jaar dik opbrengt. Had mij gemakkelijk mijn realistische "droomwagen" kunnen kopen , maar daar had ik niets mee opgeschoten.

Uiteraard dat ik ook regelmatig een andere wagen zal kopen(het kriebelt al vanaf dat de nieuwe op de oprit staat ... the chase is better than the catch), 10 jaar met dezelfde wagen zie ik ook niet zitten, maar het is nu met een meer rationelere kijk op de zaken. Zo zal ik ook niet meer een nieuwe wagen kopen . Eentje met de kop af rijdt even goed als een nieuwe en laat de eerste eigenaar de grootste afschrijving maar dragen.

Maar uiteraard, iedereen hoeft zijn eigen zin maar te doen. Ik hoef niet met die persoon te leven. Ik wou met mijn reactie gewoon een persoonlijke ervaring meedelen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Mevr. Tucker is ook wel degelijk geinteresseerd, maar we vinden het financieel nog niet aantrekkelijk. Ze heeft nu een citigo op benzine van 3 jaar oud, en maakt erg weinig kilometers. Dus ze geeft erg weinig uit aan brandstof. Wegenbelasting is voor zo'n klein autootje ook wel te overzien. Dus ook wat ons betreft blijf je de enige op het forum met een reservering :D.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als we nog een tweede auto nodig zouden hebben, dan was dit wel een mogelijke kandidaat geweest. Prima geschikt voor al het huis-, tuin- en keukengedoe dat zich binnen een straal van 20 km rond de woonplaats afspeelt, zeker met de mogelijkheid om 'm op de oprit vanuit de zonnepanelen vol te gooien.

Maar de tijd van een 2e auto is al jaren voorbij, van de nu enige auto worden naast bovengenoemde ook andere prestaties verwacht zoals de caravan trekken en voor familiebezoek tot een 500 km op één dag zonder opladen kunnen rijden. Daarnaast vind ik het toch ook wel heel fijn om net wat meer ruimte en wat meer auto om me heen te hebben, ook voor die incidentele gevallen dat er 4 personen in zitten.
Dus nee, ik sla deze even over...
 

leon-cupra

Forumguru
toch logisch dat er weinig interesse naar toe is: te kleine wagen (E-fabia zou veel aantrekkelijker zijn), weinig-rijders zijn er alleen gebaat bij maar waarom zou je duizenden euro's meer betalen terwijl je maandelijkse kosten al laag zijn? Daarnaast zit je nog eens met het opladen. Je moet er de plaats voor hebben en de nodige installaties (lukt wss wel met een stopcontact maar dan zal de oplaadtijd enorm zijn) ...

zolang er geen grotere, betaalbare E-wagens zijn, zal het nog lang duren eer de elektrische wagen van de grond komt.
 

cali05

Forumguru
We gaan het zien of er weinig belangstelling is. Hangt vooral samen met de prijs. Alles wijst erop dat 2020-2021 de elektrische auto's gaan doorbreken, zie ID-3 van Volkswagen en anderen.
 
Ik zit er wel echt over te denken om de EV te bestellen als vervanger voor mijn MB B180. Weet alleen niet in hoeverre mijn gemeente meewerkt aangezien ik helaas moet laden op de openbare weg...
 

cali05

Forumguru
Zojuist de prijzen van de Citigo e IV ontvangen. Aanschafprijs te hoog maar privatelease prijzen zeer concurrerend. Mevrouw cali05 en ik gaan binnenkort maar eens met de dealer praten.
Bij 25000 km. rond de €300,-. Niet verkeerd.
 

Berrychello

Forumguru
Ik heb vandaag de aanvraag gedaan voor eentje in de lease. Die gaat de Alto van mijn vrouw vervangen. Het zal een Style worden, met comfort pakket en verwarmbare voorruit. 60mnd, 10.000km per jaar. Kiwi green!

De prijzen wist ik al een tijdje en de voorlopige prijslijst had ik ook al, dus genoeg tijd gehad om het een en ander te overwegen!
 
Laatst bewerkt:

Berrychello

Forumguru
Juist niet. Er zit echt veel 'bijloop' in de leaseprijs, de leaseprijs is echt heel laag. En via m'n werk krijg ik nog wat extra korting, dus dan is het echt een koopje als je ziet wat je krijgt.
Om te kopen vind ik 'm wel nogal aan de prijs. Bij Seat weten ze dat, want daar geven ze de eerste 50 kopers een cashback van €3000... Maarja, Skoda heeft dus een onwijs scherpe actie in de private lease.
 
Bovenaan Onderaan