Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Markhavenocash

Nieuw lid
Dit is wel heel vaak zoals het gaat. Of het in dit specifieke geval ook zo is, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar ik acht de kans wel vrij groot. Style Business met 1.6 Diesel handgeschakeld in een vrij populaire grijze kleur kan in dit geval dus een auto zijn die al ergens staat/stond. Kortweg gezegd: hoe minder specifieke opties worden mee besteld, hoe groter de kans dat het voorraad betreft. Of wellicht word zo'n auto makkelijker "tussendoor" geproduceerd, afhankelijk van de geldende logistieke processen in de fabriek.

Vandaag de auto mogen ophalen . Volgens verkoper is hij echt de afgelopen paar weken geproduceerd. Het chassisnummer was 3 weken geleden nog niet bekend. Geloof dat dit wel klopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Phoenix2149

Senior Member
Wat bedoel je precies met "Gas laat wat te wensen over", en wat kun je daarin aanpassen dan? Gasresponse ofzo?
Bij stilstand en je geeft gas is er vertraging. Hier bij de DSG in ieder geval.

situatie schets (meegemaakt)

Weg oversteken naar links. Vanaf links komt niks en rechts een auto, maar je red het wel als je nu gas geeft en gaat. Doe dit maar de auto gaat niet, omdat het even duurt voordat het gaspedaal reageert op mijn voet en daardoor red je het dus niet en moet je achterligger toch remmen. Je geeft meer gas omdat je denkt hmm hij reageert niet, vervolgens schiet de turbo aan en wordt het allemaal onrustig en knullig. Was niet nodig als de auto gewoon naar mijn voet luistert.

Dit respons is blijkbaar met een software aanpassing via de VAG-com op te lossen.

Collega merkt het ook met haar mercedes CLA automaat.
 

Phoenix2149

Senior Member
@Phoenix2149 dat herken ik niet, maar ik ben inmiddels ook wel erg gewend aan de DSG (5 jaar en 60K kilometers).
Ik herken het wel heel sterk uit mijn werk: Mercedes Actros bakken hebben dat bijna allemaal.....heel ergerlijk!
Interessant dat jij dit niet herkent. Erger me er groen en geel aan, mijn vrouw ook. Maar dat is dan ook een van de weinige negatieve dingen. Rest is de auto top.

Gebeurd met name bij heel even stil staan of bij afremmen tot bijna stilstand en dan weer verder gaan.
 
ik heb (diesel , dsg) geljkaardige ervaring gehad.
wat ik ontdekt heb: je hebt op je rempedaal 2 standen:

"zachtjes ingedrukt" en "hard ingedrukt".
als je "voelt/denkt/weet" dat het groen gaat worden, of dat je spoedig zal kunnen vertrekken, de rempedaal lossen, tot net niet helemaal los.
resultaat is (onder ander) dat het stationair toerental al hoger gaat, en dat ie sneller "wegschiet" als je daarna je voet van rem naar gastpedaal overzet...

en dat dus zonder vag-com etc...
 

Jstruijk

Senior Member
Levering van onze nieuwe Octavia was eind jan 2019. Is verschoven naar eind nov/begin dec.
Maar uiteindelijk wordt hij vandaag geleverd :)
 

CharlesTucker

Forumguru
Gefelicteerd, en leuk verslagje van de eerste ervaringen, heel herkenbaar voor mij. Die stoelverwarming echter ben ik nog niet over uit, van de week voor het eerst gebruikt, op standje 2 (van de 3), vond het toch wel erg heet onder het zitvlak, en daarmee wat onevenwichtig, de rest van de auto is nog wel koud. Ik vind het eeerlijk gezegd in de Citigo van mevr. Tucker prettiger, maar zij zou graag de stoelverwarming inruilen voor stuurwielverwarming :)
 

CharlesTucker

Forumguru
Thanks, was uiteraard niet de bedoeling, ik heb het aangepast, nu kom je wel bij de juiste auto uit in spritmonitor. En succes met wachten, knap irritant als de oorspronkelijke beloftes niet nagekomen worden, en al helemaal als dat niet tijdig gecommuniceerd wordt. Zelf gelukkig niet mee te maken gehad, zowel bij de O2 als de O3 niet, de O2 was precies op tijd, de O3 zelf iets eerder.
 
5 mei besteld, vandaag leverdatum... (7 maanden)
3e Octavia. Van zwart naar race blue naar moon white.
2.0 TDI automaat Style business.
Dynamic pakket. Ben benieuwd dadelijk...
 

lsp

Forumguru
Net zelf maar contact opgenomen met leasemaatschappij

2 weken in bestelling staat nu op 30 maart


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan