Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Vorige week de bestelling gelukkig kunnen afronden.

De eerste indicatie van levering is eind april / medio mei 2019.

De bestelde configuratie is:

SK0DA Octavia combi FL (3)
Style Business
1.5 110 kW / 150 pk TSI
6 versn. hand


Quartz grey metallic
Travel ass. verkeerb. + licht
Sunset
Verwarmbare voorruit
Lane assist en blindspot
Digitaal intrumentenpaneel

Accessoires:
Trekhaak, vast
Achterbumper beschermstrip alu
Gemini zwart/zilver 18"
Hulpveren ZSSGO2SO
 

React

Actief lid
Weet iemand misschien wat er met OBDeleven nog aan opties te activeren is op de Style Business (die al rijkelijk in de opties zit)
 

Phoenix2149

Senior Member
@React

Needle sweep
Gas respons (exponentieel naar lineair)
Wimpers aan bij DRL
Achterlicht aan bij DRL
OFF-road menu
Sperdifferentieel stugger/sportiever
Stuurwiel snelheid afhankelijk
Alarm (claxon bij deur openen van binnen als op slot)
Lap timer
Claxon bij sluiten (menu item aan/uit indien gewenst)

Dat is wat bij mij is gedaan. Geloof dat er nog wel wat dingetjes konden.

Start-stop uit (indien gewenst, niet gedaan)
Comfort knipperlicht naar 5* (niet gedaan)
Ramen dicht als het regent (alleen bij motor uit en op slot)

Rechter buitenspiegel kantelen bij achteruit werkte bij mij niet.
 
Laatst bewerkt:

React

Actief lid
Ok dat zijn er toch nog wel een aantal!

Wat doet die gasrespons precies?
En wat doet sperdifferentieel stugger voor de wegligging?

Ik neem aan dat stuurwiel snelheid afhankelijk over de bekrachtiging gaat?
 

Phoenix2149

Senior Member
Ok dat zijn er toch nog wel een aantal!

Wat doet die gasrespons precies?
Mogelijk omdat je een 1.5 (ik heb 1.0) hebt dat je het minder merkt/zal merken. Lees maar even mijn bevindingen voor wat meer uitleg.
En wat doet sperdifferentieel stugger voor de wegligging?
Ja hij gaat wat strakker door de bochten. Nu ben ik niet een extreem bochten mens maar hij had het gewijzigd.
Ik neem aan dat stuurwiel snelheid afhankelijk over de bekrachtiging gaat?
Klopt. Hij stuurt wat stugger op snelheid dat merk je wel. Maar om bou te zeggen dat het enorm veel verschil is. Maar zo verfijnd is mijn stuur gevoel ook weer niet.

De bovenste drie maakt dat het allemaal wat lekkerder rijdt. Met name het gas respons
 

Arjan6891

Nieuw lid
Ik ben ook nieuw hier.

Begin december is er voor mij een octavia combi besteld.

1.5 tsi dsg
Ambition business
Race blue metallic
18 inch
Led koplampen
Trekhaak en camera
Neerklapbare passagiersstoel
Verwarmbare voorruit en voorstoelen
Zwarte spiegels

Ramen laat ik tinten met folie. Misschien dat ik de grillomranding nog laat wrappen (zoals de sport business uitvoering). Daar ben ik nog niet over uit.

Levering ergens in maart maar dat hoor ik nog.

Ik rij nu een golf 7 variant 1.6 tdi dsg highline. Ook prettig maar wel wat traag. Ben erg benieuwd naar de verschillen in beleving.
 
Laatst bewerkt:

Arjan6891

Nieuw lid
Een beetje kleur op straat is nooit verkeerd. Heb al vaker een felblauwe auto gehad. Heb nu leasegrijs. Dat is handig met autowassen maar verder heel erg saai.
 

R@y

Nieuw lid
Na 5 jaar trouwe dienst ga ik mijn OC3 inruilen voor een nieuwe OC3FL.

Vanwege de bijtelling en leasebedrag toch een 1.0 benzine, style business. kleur: Quartz Grey Metallic

Met de volgende opties:
Sunset, 'Winterpakket' (stuur- en achterbank verwarming), USB en 230V, Adaptive cruise, electrisch verstelbare voorstoelen met spiegels, speed limiter en trekhaak. Tevens luxe platen.

Deze week besteld: Productiedatum week 9 en op te halen in week 14 (begin april). Kennelijk met deze versie sneller dan ik eerder las, maar eerst rijden en dan geloven :)

Jammer dat de voorruitverwarming niet op een 1.0 kan...
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Phoenix2149

Senior Member
Mooie configuratie.

Als het nog kan zou ik dundet achterwegen laten. Weinig zin. Beter zo’n set met passende blinds nemen.
 

lsp

Forumguru
Mooie configuratie.

Als het nog kan zou ik dundet achterwegen laten. Weinig zin. Beter zo’n set met passende blinds nemen.

De enige reden dat ik sunset heb genomen is dat ik de looks van de station mooier vind. Verwacht niet heel veel qua sunblock, kan alleen maar meevallen
 

Phoenix2149

Senior Member
De enige reden dat ik sunset heb genomen is dat ik de looks van de station mooier vind. Verwacht niet heel veel qua sunblock, kan alleen maar meevallen
Ja dat klopt wel, maar had het genomen met de intentie voor comfort voor de kids. Dan kun je beter iets van €60 investeren in after market spul dan de sunset.
 

lsp

Forumguru
Ah okey, met die intentie kan ik me dat voorstellen ja.
Moet zegen dat de kids hier nog nooit hebben gevraagd om iets van afscherming, nooit gehad ook
 
Na 5 jaar trouwe dienst ga ik mijn OC3 inruilen voor een nieuwe OC3FL.

Vanwege de bijtelling en leasebedrag toch een 1.0 benzine, style business. kleur: Quartz Grey Metallic

Met de volgende opties:
Sunset, 'Winterpakket' (stuur- en achterbank verwarming), USB en 230V, Adaptive cruise, electrisch verstelbare voorstoelen met spiegels, speed limiter en trekhaak. Tevens luxe platen.

Deze week besteld: Productiedatum week 9 en op te halen in week 14 (begin april). Kennelijk met deze versie sneller dan ik eerder las, maar eerst rijden en dan geloven :)

Jammer dat de voorruitverwarming niet op een 1.0 kan...


Dat is een luxe samenstelling en inderdaad een kortere levertijd dan door anderen aangegeven.

Mooi dat je wederom kiest voor een Octavia. Nog getwijfeld over een Focus?
 
Bovenaan Onderaan