Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

dhe019

Actief lid
Gisteren de O3C besteld bij de leasemaatschappij...
  • Style Business uitvoering / full led / 17" wielen / Columbus 9.2"
  • 1.5TSI met DSG7
  • Cappucino beige
  • Trekhaak
  • Elektrisch verstelbare stoel
  • Achteruitrij camera
  • Adaptive CC
Ik kom van een O2C 1.9TDI Ambiente (wat nu Ambition heet) af dus dat is wel als upgrade te beschouwen. Daar staat nu ruim 430dkm op. Ik kon vrijwel kostenneutraal overstappen dus ...
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat is zeker wel als een upgrade te beschouwen. Ik heb sinds een half jaar iets vergelijkbaars als je nu besteld hebt (ook Style Business, zelfde motor, geen DSG, geen ACC en geen trekhaak, wel een panoramadak), en kom van een 7 jaar oude Elegance (wat nu Style heet, maar dan niet de business uitvoering). Qua luxe is dat al een heel groot verschil. De essentie (hoe voelt het allemaal aan, hoe rijdt het) is overigens niet heel erg veranderd, geen nadeel overigens, dat zat bij de "oude" ook al heel goed. Anyway, gefeliciteerd en succes met wachten!
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Rinkel86

Nieuw lid
Ik heb deze week ook mijn lease Octavia Combi besteld. Ik verwacht hem begin januari te ontvangen (stond al ergens op voorraad). Het is een 1.0 TSI Ambition Business met Business upgrade (Tech Pakket), trekhaakje en luxe platen in de kleur zwart.

Tot die tijd: nog even rijden met mijn Mégane 1.5DCI GT-Line.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
De nieuwe prijzen voor de Skoda Octavia Business modellen (Ambition en Style) per 1 januari 2019 zijn ook bekend. Zie de prijslijst in de Kennisbank:

https://www.skodaforum.nl/forum/downloads/prijslijst-skoda-octavia-business-per-01-01-2019.286/

Opmerkingen:
-Prijs inclusief BTW is 470 euro duurder geworden (fiscale prijs 465 euro)
-Tech pakket van 1090 euro is vervangen door een identiek Business Upgrade pakket van 990 euro. Dit levert dus 100 euro voordeel op.....

Dit jaar is het Dynamic Sport pakket + de losse opties van het Tech pakket dus 10 euro goedkoper, volgend jaar dus 90 euro duurder.....

Bottomline: de fiscale waarde van mijn O3 wordt dus 465 euro hoger in 2019.......
 

dhe019

Actief lid
Gisteren de O3C besteld bij de leasemaatschappij...
  • Style Business uitvoering / full led / 17" wielen / Columbus 9.2"
  • 1.5TSI met DSG7
  • Cappucino beige
  • Trekhaak
  • Elektrisch verstelbare stoel
  • Achteruitrij camera
  • Adaptive CC
Ik kom van een O2C 1.9TDI Ambiente (wat nu Ambition heet) af dus dat is wel als upgrade te beschouwen. Daar staat nu ruim 430dkm op. Ik kon vrijwel kostenneutraal overstappen dus ...
Levering rond 31 mei 2019... Bijna een half jaar :nailbiting:
 

Smeeuwis

Donateur
Mag een hatch-/liftback/limousine hier ook? Twee weken terug besteld bij de LM, vorige week maandag bij de dealert, indicatie aflevering week 15...

Even geduld alstublieft *testbeeld aan zet*
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik ben wat stil geweest de afgelopen jaren hier, maar ik heb nog steeds een Skoda hart hoor. De O2 is er nog steeds en afgelopen week heb ik een nieuwe O3FL combi besteld. Candy White, 1.5 TSI Style Business, handgeschakeld, 18” Alaris, Tech Business Upgrade (zwart leer, sunset, sportstuur), verwarmde voorruit, afneembare trekhaak met trailer assist en achteruitrijcamera en als kers op de taart het volledig digitale instrumentenpaneel. Leverdatum weet ik nog niet, maar dat hoor ik in januari wel.
 

Phoenix2149

Senior Member
@Phoenix2149 dat herken ik niet, maar ik ben inmiddels ook wel erg gewend aan de DSG (5 jaar en 60K kilometers).
Ik herken het wel heel sterk uit mijn werk: Mercedes Actros bakken hebben dat bijna allemaal.....heel ergerlijk!
@Peter-036 ,

Even een wat verlaatste reactie. Vorige week donderdag had ik samen met twee collega’s (golf 1.0 en A5 1.5) een afspraak voor VAGCOM aanpassingen.

Hierbij is het gas van “exponentieel” naar “lineair” gezet. Lees hier mijn ervaring. Echt veel beter
 

LordKarstark

Nieuw lid
Octavia Combi 3 December besteld. Geschatte levering week van 7 maart.
1.6 TDI Style - Velvet Red - Trius Black 17"
Pack Style Look
Pack Style Comfort
Pack Style GPS
Pack Safety
Stuur met DSG peddels
Digitaal instrumenten paneel

Nieuwe wagen na 12 jaar met Fabia :D
 

Stimuka

Nieuw lid
Tijdens mijn bestelperiode heb ik dit topic flink in de gaten te houden.

Ik rij nu zelf bijna twee maanden in mijn nieuwe Octavia en vond het leuk om hem eens te delen :cool:

31 augustus besteld bij RijnWoud te Rotterdam en 29 oktober volgende configuratie op mogen halen:

  • Skoda Octavia Combi Style Business 1.6 in de kleur Brilliant Silver Metallic
  • DSG Automaat
  • Optical parking assistent
  • Elek. open en sluit achterklep
  • Panoramisch schuif-/kanteldak
  • Adaptive cruise assistant
  • Lane assist en blindspot
  • Travel ass. verkeerb. + licht
  • Driving mode select
  • Tech pakket style business
  • El. verstelb. voorstoelen
  • Elekt. en vertselb. spiegels
Tot mijn verbazing had ik ook nog volledige leren bekleding, terwijl mijn gedachte was dat het halflederen bekleding was.

Ondertussen 9000km op de teller en zeer tevreden :D

 
Laatst bewerkt:

Phoenix2149

Senior Member
Mooie configuratie @Stimuka ! Erg compleet.

Die half lederen bekleding (alkantera of zo) kon toen ik ging oriënteren in april al niet meer besteld worden in verband met leverproblemen of zo.
 

henriz

Forumguru
Laatste dagen in mijn Octavia. Aanstaande maandag rijdt ik er 5 jaar in. Bijtelling springt omhoog naar 25% en Athlon wil 'm graag terug om te verkopen.
Ik heb er 5 jaar met veel plezier in gereden. De auto was destijds een koopje door de lage bijtelling. Hierdoor reed ik in een veel grotere auto dan ik anders zou doen. Dus ik had me er al op ingesteld dat de volgende auto kleiner wordt. Tevreden over de Skoda ging ik dus naar de Skoda dealer voor een Fabia of Rapid. Die blijkt niet meer als diesel verkocht te worden. :nailbiting:
Ik kreeg wel een mooie offerte mee voor een benzineversie. Thuis de werkgever maar eens overtuigen om een niet-hybride benzineauto te mogen rijden. Maar eerst langs de Hyundai dealer om de Ioniq hybrid eens te bekijken. En die Ioniq blijkt er ook volledig elektrisch te zijn. :pieker:
Flink rekenen aan bereik, leasebedragen en bijtelling. Excel erbij. (zo heb ik de Octavia ook uitgekozen)
Lang verhaal kort: ik heb de Ioniq EV besteld. Met laadpaal voor op eigen terrein. Dus geen Skoda meer.
 

Phoenix2149

Senior Member
Laatste dagen in mijn Octavia. Aanstaande maandag rijdt ik er 5 jaar in. Bijtelling springt omhoog naar 25% en Athlon wil 'm graag terug om te verkopen.
Ik heb er 5 jaar met veel plezier in gereden. De auto was destijds een koopje door de lage bijtelling. Hierdoor reed ik in een veel grotere auto dan ik anders zou doen. Dus ik had me er al op ingesteld dat de volgende auto kleiner wordt. Tevreden over de Skoda ging ik dus naar de Skoda dealer voor een Fabia of Rapid. Die blijkt niet meer als diesel verkocht te worden. :nailbiting:
Ik kreeg wel een mooie offerte mee voor een benzineversie. Thuis de werkgever maar eens overtuigen om een niet-hybride benzineauto te mogen rijden. Maar eerst langs de Hyundai dealer om de Ioniq hybrid eens te bekijken. En die Ioniq blijkt er ook volledig elektrisch te zijn. :pieker:
Flink rekenen aan bereik, leasebedragen en bijtelling. Excel erbij. (zo heb ik de Octavia ook uitgekozen)
Lang verhaal kort: ik heb de Ioniq EV besteld. Met laadpaal voor op eigen terrein. Dus geen Skoda meer.

Mooie bak hoor. Denk dat je niet teleurgesteld zal zijn. Collega heeft hem ook in hybride, want bedrijf wilde geen electrisch. Dat is gelukkig nu gewijzigd per 2019.

Had ook gekeken naar een paar alternatieven waaronder deze (hybride) of de Niro. Maar met twee jonge kids en kampeer wensen (travel sleeper) allemaal te klein. Dus ruimte en geremdtrek gewicht was belangrijk. De Niro kwam in de buurt maar kofferbak voelde toch te klein. dus uiteindelijk toch de octavia. Over 5 jaar gaan we weer eens buigen.
 

React

Actief lid
Ik heb gezien het auto(lease)landschap de komende jaren hoe dan ook drastisch gaat veranderen (zie ook @henriz) gekozen voor een 'hardcore' Octavia combi zonder rijhulpsystemen. Over 4 jaar zal het wel een EV moeten worden; dus een automaat en waarschijnlijk een rijdende computer qua hulpsystemen.

Eind oktober besteld: Style Business, 1.5TSI, 6V handbak, Sunset, Reservewiel, Black Magic.
Verwachte levering in week 4 van 2019.
 

dhe019

Actief lid
Eind oktober besteld: Style Business, 1.5TSI, 6V handbak, Sunset, Reservewiel, Black Magic.
Verwachte levering in week 4 van 2019.

Wel verrassend. Ik heb de mijne twee weken later besteld (vergelijkende setup; met DSG). Levertijd eind mei.

Ben benieuwd of we erachter gaan komen wat er met de DSGs aan de hand is.
 
Bovenaan Onderaan