Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Welkom! Heb een grotendeels gelijke Octavia besteld. Alleen geen LED, heb wat andere opties bij besteld....
 

Jstruijk

Senior Member
Bij onze vorige auto(s) hebben we ook Xenon gehad en zelfs van mijn vrouw moest Xenon (nu dus LED) wederom aangevinkt worden omdat ook zij dat erg fijn vind. Tevens vinden we het optisch een stuk mooier, vooral met deze nieuw vormgegeven koplampen.
 

Phoenix2149

Senior Member
Bij onze vorige auto(s) hebben we ook Xenon gehad en zelfs van mijn vrouw moest Xenon (nu dus LED) wederom aangevinkt worden omdat ook zij dat erg fijn vind. Tevens vinden we het optisch een stuk mooier, vooral met deze nieuw vormgegeven koplampen.
Hoewel mijn vrouw zo min mogelijk opties wil is ze echt super blij met de LED koplampen, gezien ze nachtblind is. Bergen met licht.
 

Markhavenocash

Nieuw lid
Begin september de skoda besteld, vorige week te horen gekregen dat ik de auto 12 november al kan ophalen . Verkoper gaf aan dat ze waarschijnlijk de dieselmotoren zo snel mogelijk geproduceerd willen hebben bij Skoda.

Blij verrast.

  • Octavia Combi style Business
  • 1.6 Diesel Handgeschakeld
  • Quartz grey
 
Laatst bewerkt:

Phoenix2149

Senior Member
Welkom. Super snel! Lekker zeg.

Had in mei besteld en 2-10 ontvangen. Ook niet echt heel slecht maar wel 4 weken in NL moeten wachten op WLTP typegoedkeuring.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dat is zeker snel :thumbsup:
Maar als de auto zo is besteld als aangegeven, dan is het een "makkelijke" auto omdat er geen opties zijn mee besteld (op de kleurkeuze na) en dat hij handgeschakeld is, wellicht is hij niet eens op bestelling gemaakt, maar is het een auto welke ergens op voorraad stond. Maar dat maakt niet uit, je kunt lekker snel rijden :D
 

kwillems

Donateur
(...)Maar als de auto zo is besteld als aangegeven, dan is het een "makkelijke" auto omdat er geen opties zijn mee besteld (op de kleurkeuze na) en dat hij handgeschakeld is, wellicht is hij niet eens op bestelling gemaakt, maar is het een auto welke ergens op voorraad stond.(...)

Even voor mijn begrip: baseer je dit ergens op; gaan die dingen zo? Of veronderstel je dit?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dit is wel heel vaak zoals het gaat. Of het in dit specifieke geval ook zo is, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar ik acht de kans wel vrij groot. Style Business met 1.6 Diesel handgeschakeld in een vrij populaire grijze kleur kan in dit geval dus een auto zijn die al ergens staat/stond. Kortweg gezegd: hoe minder specifieke opties worden mee besteld, hoe groter de kans dat het voorraad betreft. Of wellicht word zo'n auto makkelijker "tussendoor" geproduceerd, afhankelijk van de geldende logistieke processen in de fabriek.
 

CamaroHans

Nieuw lid
Vorige week donderdag (13 September) de bevestiging gekregen via de leasemaatschappij (Athlon) dat de auto is besteld:

U heeft gekozen voor een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Clever Edition DSG 5D 85kW
met de volgende opties en/of accessoires:

. Kleur: Quartz Grey Metallic
. Bekleding: Lederen/stoffen bekleding Zwart
. Metallic lak
. Parking Distance Control voor en achter
. Reservewiel (volwaardig)
. Dakrailing zilverkleurig
. DAB (digitale radio ontvangst)

Gegevens leverancier
U ontvangt rechtstreeks bericht van de leverancier over de aflevering. De leverancier
verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 4 2019. Met uw werkgever hebben we
afgesproken dat de aflevering niet eerder is dan week 37 2018.

Ik vond het een enorme levertijd, maar na even teruggelezen te hebben lijkt het normaal te zijn?

Vandaag bericht dat de levertijd is verschoven naar 15 Februari :mad:
 

Jstruijk

Senior Member
@rwin Eerder schreef je dat er mogelijk een 1.2l geleverd wordt ipv de 1.0l. Wat heb je uiteindelijk "gekregen", ik neem eigenlijk aan dat er gewoon een 1.0l in zit?
 

JBO

Nieuw lid
Gisteren laten bestellen door het bedrijf en tevens ook langs geweest bij de dealer en wist mij te vertellen 10 januari 2019.

Nu nog wachten op 1 handtekening!
 

lsp

Forumguru
Gisteren laten bestellen door het bedrijf en tevens ook langs geweest bij de dealer en wist mij te vertellen 10 januari 2019.

Nu nog wachten op 1 handtekening!

Een diesel toch?

Ik wacht nog op bevestiging voor mijn benzine, alle handtekeningen gezet, nu wachten op dealer en leverdatum... :bloos:

Hopelijk net zo snel als die van jou... :D
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan