Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

CharlesTucker

Forumguru
Thx. Gekke is dat voor de ambition Business het er expliciet bij staat. En bij de Style niet.
In de folder staan zinnen als "De Style beschikt t.o.v. de Ambition extra over... ". Dat suggereert dat als iets op de Ambition uitvoering zit, het dan automatisch ook op de Style (business) zit. Ik ben het bij mijn auto niet helemaal nagelopen, maar alles wat ik belangrijk vind zit erop en aan :)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
In de folder staan zinnen als "De Style beschikt t.o.v. de Ambition extra over... ". Dat suggereert dat als iets op de Ambition uitvoering zit, het dan automatisch ook op de Style (business) zit. Ik ben het bij mijn auto niet helemaal nagelopen, maar alles wat ik belangrijk vind zit erop en aan :)

Ik heb er best veel tijd ingestoken i.v.m. mijn eigen bestelling, maar het in elkaar draaien van een fatsoenlijke prijslijst en bijbehorende configurator, dat is niet het sterkste punt bij Skoda/PON.

Als je het voor elkaar krijgt om bij de Ambition Business dit te zetten:
-Binnen- en buitenspiegels automatisch dimmend
-Buitenspiegels elektrisch verstelbaar , inklapbaar en verwarmbaar
-Buitenspiegels zelfdimmend (dat stond al bij het eerste :pieker:) met boardingspots

En bij de Style dit (t.o.v. de Ambition en eigenlijk dus niet de Ambition Business):
-Binnenspiegel automatisch dimmend
-Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en automatisch dimmend

.....dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen :mad: Als je de lijst letterlijk zou nemen, dan zit het niet op de Style. Maar het feit dat het er wel op zit (en dat is ook wel te verwachten), dat geeft al aan dat het niet helemaal lekker loopt op de 'prijslijst' afdeling......
 

rwin

Lid
De volgende is besteld:

Octavia Combi 1.0 TSI Greentech 115pk DSG-7 Style Business
*Reservewiel (thuiskomer)
*Travel pakket
*Metallic lak (racing blue)
*Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
*Dynamic pakket met schakelpaddles
*Sunset
*Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)

Dus sportstoelen, racing blue, met een 3 cylinder ;) (wordt waarschijnlijk met een 1.2 4cyl. geleverd ivm WLTP)

verwachte leverweek week 40.

Net bericht van de dealer, productie in week 39, levering wordt week 43.
 

CharlesTucker

Forumguru
@RichTrip, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb er zelf eerlijk gezegd niet zo heel veel tijd ingestoken, vooral gekeken naar een een paar zaken die ik echt belangrijk vind, en zo op de Style Business uitgekomen. Ook omdat ik het dan wel een "uitgebalanceerd" model vind.

Moeilijk uit te leggen, het is meer een gevoel. In mijn geval verwacht ik minstens 6, 7 jaar te doen met de auto, en zo zorgt die full-LED verlichting voor een moderne look waarvan ik verwacht dat ie lang "houdbaar" is. Hetzelfde bijvoorbeeld voor de motor, een relatief nieuwe 1.5 "EVO", die moet ook wel een tijdje meegaan denk ik. Maar op de detailverschillen tussen Ambition (Business) en Style (Business) heb ik niet zo gelet.

Wel nog gevraagd naar de USB poortjes voor de achterpassagiers, dat toonde inderdaad je gelijk absoluut aan, staat nergens in de folder of prijslijst, en de dealer wist het ook niet (heeft wel erg z'n best gedaan het te achterhalen, hij heeft zelfs een klant gebeld om te vragen hoe het er diens recente auto uitzag, dat heeft me 3 kwartier extra gekost, maar toen wisten we dat je dan een verwarmbare achterbank moest bestellen :D.
 

Phoenix2149

Senior Member
....Als je de lijst letterlijk zou nemen, dan zit het niet op de Style. ......

Precies dat dus, suggestie is dat het er niet op zit. Nu is het wel of niet bij ziten geen groot probleem maar vroeg het me af nadat er wat aanpassingen in de VAGcom stond er over of in een discussie. Dacht eens kijken of het er op zit.

"Probleem" is dat mijn bestelling niet via dealer maar Athlon gaat. Mag opgeven welke dealer je zou willen maar houden ze zich toch niet aan. En Athlon gaat die vraag niet beantwoorden.
 
Vandaag bij de dealer geweest, geschatte levering januari 2019 , moet nog tot maart. Einde leasecontract.... toch maar snel bestellen voor me directeur zich bedenkt.

Octavia combi 1.6 TDI dsg7 met schakel peddel en ambition uitvoerig. 8 inch navigatie 230v aan boord.

Iemand ervaring met de peddel?

Vanmiddag een testrit gemaakt en ik ben verkocht.
Met tunen wel het toerental bereik aan laten passen denk ik... automatisch schakel ie wel snel op.
Maar met de peddel is
 

MoRaX

Lid
Precies dat dus, suggestie is dat het er niet op zit. Nu is het wel of niet bij ziten geen groot probleem maar vroeg het me af nadat er wat aanpassingen in de VAGcom stond er over of in een discussie. Dacht eens kijken of het er op zit.

"Probleem" is dat mijn bestelling niet via dealer maar Athlon gaat. Mag opgeven welke dealer je zou willen maar houden ze zich toch niet aan. En Athlon gaat die vraag niet beantwoorden.

Man man man.... Die van mij ook bij Athlon vandaan. Gaat gewoon via centrale levering A-Point Amsterdam. Wat een club is die Athlon, ben daar ook niet tevreden over. Geen luxe platen, geen 4 seizoenen banden en persoonlijke advieseur die niet klant gericht is.
 

Phoenix2149

Senior Member
Man man man.... Die van mij ook bij Athlon vandaan. Gaat gewoon via centrale levering A-Point Amsterdam. Wat een club is die Athlon, ben daar ook niet tevreden over. Geen luxe platen, geen 4 seizoenen banden en persoonlijke advieseur die niet klant gericht is.
Ja. Die hele bestel tool is zo brak als wat. Veel klopt niet tov wat dealers bieden.

Heb 5!! auto's moeten samenstellen om er achter te komen dat hun leasebedrag niet strook met de werkgevers regels. Dus ik vraag, waarom implementeren jullie dat niet goed. (werk met software en engeneering). Ja maar meneer, als we dat voor iedereen moeten doen kost veel tijd.... Ik zeg: En waar betalen we de lease prijs dan eigenlijk voor? om zo behandeld te worden?

Woon in voorschoten en wordt geleverd in Dordrecht... kom op zeg. dealer 500 meter van mij vandaan wat een onzin.

Via werkgever zit winterbanden erbij en metalic lak wordt niet in lease budget meegerekend.
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Dat (2x USB en 230V) leek mij ook wel een logische combinatie, dat vond m'n dealer ook, maar toch bleek het bij navraag niet te kloppen. Naar aanleiding van mijn ervaring heeft iemand anders (sorry, ben even z'n nick kwijt) ook nog navraag gedaan, en daar bleek ook dat de USB poortjes meegeleverd worden met de verwarmbare achterbank. Nu kan het natuurlijk zijn dat dit een wijziging is in het 2019 model (mijn auto is nog modeljaar 2018, geleverd in Juni, besteld in Maart), maar als je het echt belangrijk vind zou ik het toch nog even (laten) checken, teleurstellingen bij de levering zijn nooit fijn. Voor alle duidelijkheid, ik heb het over de 2 USB poortjes die aan de achterzijde van de middenconsole zitten, bedoeld voor de achterpassagiers. Voorin heb ik wel USB (1 poortje ergens in het midden, bij de telefoonbox)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
In augustus m'n offerte ondertekend met 2xusb en 230v (verplicht), maar zonder verwarmbare achterbank... :pieker:
Dat gaat dus zeker niet lukken. Heb het ook gehad, heb contact opgenomen met de dealer en die heeft het bevestigd.
Fout zit in de Skoda configurator tool. De tool van je wagenparkbeheerder neemt die fout dus ook over.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Man man man.... Die van mij ook bij Athlon vandaan. Gaat gewoon via centrale levering A-Point Amsterdam. Wat een club is die Athlon, ben daar ook niet tevreden over. Geen luxe platen, geen 4 seizoenen banden en persoonlijke advieseur die niet klant gericht is.
Bij onze werkgever gaat het via ROI. Moet zeggen dat dat perfect ging. Ben van de week gebeld door de vaste leverende dealer (dat dan weer wel, voor mij ook ver weg). Alles werd doorgenomen. Gelijk mijn wensen aangegeven (luxe platen, geen dealerreclame) en dat werd meteen alvast genoteerd. Werd ook bevestigd dat de trekhaak voorzien wordt van constante en geschakelde + aansluitingen. Nu nog zien hoe het in het werkelijkheid gaat.....
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Die USB en 220V moet samen met verwarmbare achterbank, verwarmbaar stuurwiel, limiter op de CC en ACC. Vooruit weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Dus niet afzonderlijk aan te kruisen.
 
Die USB en 220V moet samen met verwarmbare achterbank, verwarmbaar stuurwiel, limiter op de CC en ACC. Vooruit weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Dus niet afzonderlijk aan te kruisen.
Mijn auto is modeljaar 2018 geconfigureerd op de offerte, en daar kon voorruit verwarming zo los worden toegevoegd. Volgens mij zat de USB/220v in een comfort pakket.

Heb overigens een modeljaar 2019 geleverd gekregen, met 225/45r17, maar volgens mij staan de na 1-9 gemaakte 2019 modeljaar Style’s op 225/50r17, iets hogere wangen. Mijn 1.6tdi heeft wel een adblue vulopening achter de tankklep. Volgens mij hebben modeljaar 2018 1.6tdi octavia’s die niet?
 

Jstruijk

Senior Member
Al enige tijd geleden onze volgende Octavia Combi besteld:
  • Octavia Combi Amb Business
  • 1.0 TSI Handgeschakeld
  • Race Blue Metallic
  • Tech Pakket (oa Sportstuur, Half Leder bekleding, Stoelverwarming voor)
  • Licht Pakket (Full LED koplampen)
  • Zilveren dakrailing
  • DAB
  • Volw resevewiel
Initiele levering eind januari 2019. Sinds vorige week is de leverdatum aangepast naar eind november 2018 :)
 
Bovenaan Onderaan