Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Rofffel

Forumguru
Hahaha
Zo trots als ik ben om Nederlander te mogen zijn, zo hard ga ik janken als ik zie dat ik jaarlijks 1200+ euro kwijt ben aan wegenbelasting met een dieseltarief die in Duitsland bijna gelijk staat aan benzine :tongue:
 

dirk27

Forumguru
De mijne is ondertussen ook gisteren afgeleverd na een bestelling geplaatst te hebben in januari!

43126191062_957e021bc3_b.jpg


Meer foto's komen hier:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/2015-octavia-combi-greenline.26359/page-3
 

rwin

Lid
De volgende is besteld:

Octavia Combi 1.0 TSI Greentech 115pk DSG-7 Style Business
*Reservewiel (thuiskomer)
*Travel pakket
*Metallic lak (racing blue)
*Adaptive Cruise Assistant, inclusief Front Assistant
*Dynamic pakket met schakelpaddles
*Sunset
*Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)

Dus sportstoelen, racing blue, met een 3 cylinder ;) (wordt waarschijnlijk met een 1.2 4cyl. geleverd ivm WLTP)

verwachte leverweek week 40.
 

kalespijker

Actief lid
Mooi configuratie!
Maar waarom denk je dat je een 1.2 4c krijgt in plaats van de 1.0 3c?
Ik heb namelijk nog nergens gehoord dat de 1.0 komt te vervallen vanwege de WLTP.
 

rwin

Lid
Mooi configuratie!
Maar waarom denk je dat je een 1.2 4c krijgt in plaats van de 1.0 3c?
Ik heb namelijk nog nergens gehoord dat de 1.0 komt te vervallen vanwege de WLTP.

De dealer gaf bij het maken van de offerte aan dat er waarschijnlijk een andere motor geleverd gaat worden, grotere inhoud met hetzelfde vermogen. Het kan zijn dat ik het verkeerd onthouden heb en dat dat over een 150pk motor ging (1.3 -> 1.4?).
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat zou wel vreemd zijn, er bestaat momenteel alleen een 1.0 (115pk) en een 1.5 TSI (150pk) voor de O3 Style Business. Het prijsverschil is 3450 euro, da's best fors, het lijkt me niet dat je die "gratis" gaat krijgen, en het lijkt me ook niet dat bij aflevering ineens blijkt dat de rekening fors hoger zal zijn dan je bij de bestelling overeen bent gekomen. Of zouden ze toch weer de "oude" 1.2 gaan leveren in verband met WLPT? De 1.0 is zo'n beetje de opvolger van de 1.2, de 1.5 is de opvolger van de 1.4. Maar je gaat het wel meemaken hoe het zit, mooie auto in ieder geval, met wat voor motor dan ook.
 
Eindelijk goed nieuws! Deze week staat mijn auto definitief ingepland voor bouw, vrijdag de 13e is voorbij en hopelijk geen maandagmorgen :tegek:

Levering is nu half augustus. In ieder geval beter dan eind augustus :)
 

MichielB

Nieuw lid
Ik heb mijn toekomstige Octavia besteld begin juni. Door wat gedoe met de handtekeningen onder het leasecontract, zal de vermoedelijke leverdatum in december zijn, of januari als het van de leasemaatschappij af hangt.

Skoda Octavia Combi Style 2019
  • 1.5 TSI DSG 150pk
  • Quartz Grey
  • Pack Safety
  • Pack Style GPS
  • Pack Style Comfort
  • Pack Style Look
  • Pack LED Plus
  • Lane assist en Blind spot detect
  • Variabele koffervloer
  • Reservewiel
  • Sportstuur
  • Verwarmde voorruit
  • Virtual Cockpit
  • Elektrische koffer
  • Panoramisch dak
  • Canton speakers
  • Dynamic chassis
  • Trekhaak
Goed uitgeruste wagen om mijn 2015 VW Golf Variant te vervangen die ik bij mijn vorige werkgever moest achterlaten.

In België is met het 2019 model de Virtual Cockpit erbij gekomen, en zijn de prijzen van de opties wat gezakt. Ook de LED High achterlichten zijn nu standaard geworden.
 

DvX

Nieuw lid
Hey allemaal! Lurk hier al een tijdje rond, maar nu is het aan mij om mijn eerste Skoda aan te schaffen...

Besteld: in de week van 16 juli

Skoda Octavia Combi 2019
  • Ambition 1,0 TSI 85 kW 6-speed
  • Moon White
  • Verlaagd sportchassis
  • Pack Ambition GPS
  • Pack Ambition Look
  • Pack Ambition Comfort
  • Pack Safety
  • KESSY
  • Lichtmetalen velgen 7J x 17" TRIUS - Black
  • CANTON Sound System
En dan nog wat andere prulletjes erbij genomen...

Levering: januari 2019
 

Potr

Nieuw lid
Oorspronkelijk levertijd was juni, toen bericht gekregen dat de levering 2 maanden vertraging zou hebben.
Afgelopen weekend het bericht van de dealer gekregen dat de auto de fabriek heeft verlaten...dus nog zo'n kleine 2 weken geduld...! :)
 

TristanT

Nieuw lid
Ik heb een gelijkaardige Octavia (1.5 TSI, DSG, Style) besteld op 27 januari 2018 (week 4). De leverdatum was toen 11 juni (week 23), maar op 11 juni was hij nog niet eens geproduceerd.

Volgens de dealer is de nieuwe leverdatum 11 december 2018 (week 49). Oorzaak: "WLTP".

Dit is/was in België.

De huidige leverdatum is: 20 september "in het land". Dan zou hij een week later op te halen zijn. Dat is toch al gunstiger dan 11 december.
 

CharlesTucker

Forumguru
Dat "WLTP" als oorzaak als je al in januari besteld hebt lijkt me een raar smoesje, maar wie weet? Is er iets WLTP-achtigs mis met de combinatie 1.5TSI/DSG misschien. Ik heb ook een 1.5TSI, Style Business, maar dan handgeschakeld, ruim anderhalve maand LATER besteld dan jij, en rij er al bijna 2 maanden met veel plezier in rond. Om precies te zijn, vrijdag 16 maart besteld, 10 mei geproduceerd, 8 juni geleverd (in NL). Eind september is dan weliswaar inderdaad minder ernstig dan half december, maar het is nog steeds 8 maanden, terwijl het bij die van mij in minder dan 3 maanden kon. Anyway, sterkte met het verdere wachten!
 

B.Stuurder

Forumguru
Er is ook geen 1.8 TSI meer te krijgen. Dat is toch triest. Ook kun je de sportstoelen en paddles niet meer combineren met achterbank verwarming? Zoals hij nu te krijgen is, is alleen de RS nog leuk, maar dan ga je meteen van 115 gram naar 146 gram uitstoot. Dan toch maar een Arteon als deze er uit moet, als ik dan een 1.5 moet rijden, dan met een fraaiere verpakking. Ik ben blij dat ik destijds voor de 1.8 heb gekozen (VRS was toen niet leverbaar trouwens). Laatste kans op betaalbaar plezier geweest, nu is het óf sloom óf achterlijk duur.
 
5 weken geleden was de week die de dealer had aangeven als week dat de auto definitief was ingepland om gebouwd te worden. Toen ik daarna contact opnam om te vragen naar de leverdatum, was het die week dat het de definitieve productie week zou zijn. Not. Afgelopen dinsdag kreeg ik hetzelfde voor de 3e keer te horen, “nee, hij staat nu echt gepland voor deze week!.” Zou hij afgelopen week dan echt gebouwd zijn? Ik heb nu mijn twijfels...

Het wachten is niet zo’n probleem. Maar dit gedoe is wel irritant.
 
Bovenaan Onderaan