Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

CharlesTucker

Forumguru
Als ik rood mocht kiezen van de baas was het zeker velvet geworden!
Ik ook, nadat ik de kleur in het echt gezien bij de dealer, op een Superb. Maar ik mocht helaas ook niet van de baas (mrs. Tucker ;) ). Maar ik ben nu ook wel blij met de blauwe gelukkig. Er blijft wel weinig te kiezen bij Skoda (in NL), wat kleuren betreft kun je beter bij Ford gaan shoppen.
 

Rallye

Forumguru
12-9 eindelijk de auto op mogen halen ! Heerlijke bak, blij dat ik van de Kia verlost ben! Voor diegene die velvet red nog niet zo goed kennen en erg nieuwsgierig zijn, heb ik even een close-up met zonlicht erop gemaakt :-)

Bekijk bijlage 68820 Bekijk bijlage 68822

Bekijk bijlage 68821 - klik voor groter


De kleur veranderd sterk afhankelijk van de zon/bewolking etc.
Mooie auto. Geen Combi (zie topic-titel), maar plaatjes vind ik altijd leuk!
 
Mooie auto. Geen Combi (zie topic-titel), maar plaatjes vind ik altijd leuk!
Klopt, geen combi, maar als je een paar 100 pagina's terug gaat kijken (februari) zie je dat ik me daar bij voorbaat al verontschuldig omdat er geen leuke "Hatchback" - "Wanneer krijg je je nieuwe Octavia III Hatchback" forum was, en ik hier lekker even mee ging doen :-), en eigenlijk, laten we eerlijk zijn, zijn er heel wat "Combi's" van andere merken die minder kunnen verstouwen als deze hatchback natuurlijk. Is dus een soort Combi in disguise.
 
Ik ook, nadat ik de kleur in het echt gezien bij de dealer, op een Superb. Maar ik mocht helaas ook niet van de baas (mrs. Tucker ;) ). Maar ik ben nu ook wel blij met de blauwe gelukkig. Er blijft wel weinig te kiezen bij Skoda (in NL), wat kleuren betreft kun je beter bij Ford gaan shoppen.
De kleur heb ik samen met de baas uitgekozen, op de Skoda configuratie pagina, want er was in begin februari nog niemand die me die kleur kon laten zien.

Toen ik daarop ging zoeken zag ik een paar hele foute foto's en ben ik heel erg gaan twijfelen of "de baas" dat wel voor ogen had, omdat het compleet afweek van wat er in de Skoda Configurator te zien was. Gelukkig boden mede forum leden foto's aan die me gerust gesteld hebben. Ik stond namelijk op een gegeven moment op het punt om hem qua kleur misschien toch maar te laten veranderen.

Mrs. Skodahhh was blij verrast met de kleur, wel anders dan gedacht, maar heel mooi. Toen we bij de dealer binnen kwamen stonder er een vRS Hatchback in Velvet Red, oh.. is het die mooie auto? Mooie kleur!!! (toen wist ik al dat het goed zat haha). De auto zelf stond netjes onder een kleedje.

En mijn werkgever vind het in zijn woorden: "Wauw mooi!" !
 

skodaboy57

Nieuw lid
Heb mijn O3C in week 24 besteld en word week 1 (2019) geleverd (Belgie)
1.5 TSI DSG/7 Style Quartz Grey met Digital Display.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Gisteren de bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen dat de Octavia is besteld. De leverende dealer heeft als indicatieve leveringsdatum week 37/2018 opgegeven. Dus dat is wel heeel erg snel :D
Iets zegt mij dat dit wel gaat opschuiven :pieker:
 

CamaroHans

Nieuw lid
Vorige week donderdag de bevestiging gekregen via de leasemaatschappij (Athlon) dat de auto is besteld:

U heeft gekozen voor een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Clever Edition DSG 5D 85kW
met de volgende opties en/of accessoires:

. Kleur: Quartz Grey Metallic
. Bekleding: Lederen/stoffen bekleding Zwart
. Metallic lak
. Parking Distance Control voor en achter
. Reservewiel (volwaardig)
. Dakrailing zilverkleurig
. DAB (digitale radio ontvangst)

Gegevens leverancier
U ontvangt rechtstreeks bericht van de leverancier over de aflevering. De leverancier
verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 4 2019. Met uw werkgever hebben we
afgesproken dat de aflevering niet eerder is dan week 37 2018.

Ik vond het een enorme levertijd, maar na even teruggelezen te hebben lijkt het normaal te zijn?
 
Laatst bewerkt:

Phoenix2149

Senior Member
Vandaag te horen gekregen dat mijn auto geleverd kan worden. 2 October wordt hij voor de deur afgeleverd, met uitleg en alles!

ŠKODA Octavia Combi Style Business:

  • 1.0tsi
  • DSG
  • Quartz Grey
  • Adaptive Cruise Control
  • Parking Plus Pakket
  • Kinderpakket
  • Sunset
  • Reservewiel

De auto is begin mei besteld. Zoals @AxelF_69 al zei door WLTP wat langere levertijd gehad tot typegoedkeuring van de 1.0 TSI rond was.

Kom van een Toyota Auris af. had best hybride willen rijden maar je kunt niks trekken. Gezien we een vouwwagen hebben gekocht moest ik echt iets wat meer dan 300kg kan sleuren. Kwam telkens terug op de Octavia. Helaas zat de 1.5 er niet in of ik moest €75/m eigen bijdrage betalen. Had ik geen zin in.

Een vraagje aan @CharlesTucker ik zie dat jij ok de style business hebt. Zit er nu wel of geen boarding spots in de buitenspiegels? Ik zie het alleen bij de Ambition Business staan in de folder(s)
 

TristanT

Nieuw lid
12-9 eindelijk de auto op mogen halen ! Heerlijke bak, blij dat ik van de Kia verlost ben! Voor diegene die velvet red nog niet zo goed kennen en erg nieuwsgierig zijn, heb ik even een close-up met zonlicht erop gemaakt :-)

Heb je op je CoC al de CO2-uitstoot volgens de WLTP-cyclus staan? En zo ja, hoeveel bedraagt die?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Gisteren de bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen dat de Octavia is besteld. De leverende dealer heeft als indicatieve leveringsdatum week 37/2018 opgegeven. Dus dat is wel heeel erg snel :D
Iets zegt mij dat dit wel gaat opschuiven :pieker:

Gisteren contact gehad met de leverende dealer. Auto is besteld en wordt verwacht eind 2018. Levering dus in januari 2019 :D

Zou dus wel wat pech kunnen hebben met de veranderende nieuwprijzen i.v.m. de WLPT. Verwachting is dat de 1.0TSI zo'n 350 euro duurder zal gaan worden. Lijkt niet zo veel, maar het kost me zo weer een paar euro per maand meer.....
 
Bovenaan Onderaan