Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

HarrieSkoda

Forumguru
Proficiat met het in ontvangst nemen van je mooie O3!

Vind de Milotec stukjes juist wel weer iets hebben.. weet niet waarom.

Gelukkig maar dat we verschillende smaken hebben, anders hadden we allen dezelfde auto.

Moest de trekhaak persée weer reclame maken :D.
 

koekpap

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Mijn Octavia is begin augustus besteld en wordt week 48 (eind november) geleverd.

Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Style Business

* DSG
* Black Magic
* Lederen bekleding
* 17 inch Trius
* Park.plus pakket
* Elektr. voorstoelen
* Elektr. schuif-/kanteldak
* Sunset
* Optical parking Ass.
* DAB
Dit is mijn eerste Skoda dus ben zeer benieuwd!
 

CharlesTucker

Forumguru
Zekers, inmiddels de 10.000km voorbij (iets eerder dan gedacht, ik heb 'm nog geen drie maanden), en het rijdt inderdaad geweldig. Ik zie in jullie lijstjes ook aardig wat opties die ik ook heb, nooit eerder gehad, maar waar ik wel erg blij mee ben, specifiek dat Columbus systeem, het Canton geluid, de full LED verlichting en het panoramadak. Links rijden ging ook prima, bagageruimte is gigantisch, zelf met vrouw en dochter 2 weken op vakantie geweest, en op de terugweg nog onze andere dochter opgehaald. Na 3 weken astronomiekamp, dus je kunt wel inschatten wat die nog bij zich had. Allemaal geen probleem, zo'n Octavia slikt het prima, zonder dakkoffer of zo.
 
Zekers, inmiddels de 10.000km voorbij (iets eerder dan gedacht, ik heb 'm nog geen drie maanden), en het rijdt inderdaad geweldig. Ik zie in jullie lijstjes ook aardig wat opties die ik ook heb, nooit eerder gehad, maar waar ik wel erg blij mee ben, specifiek dat Columbus systeem, het Canton geluid, de full LED verlichting en het panoramadak. Links rijden ging ook prima, bagageruimte is gigantisch, zelf met vrouw en dochter 2 weken op vakantie geweest, en op de terugweg nog onze andere dochter opgehaald. Na 3 weken astronomiekamp, dus je kunt wel inschatten wat die nog bij zich had. Allemaal geen probleem, zo'n Octavia slikt het prima, zonder dakkoffer of zo.

Ik heb er nog geen 1000 km op staan, heb bewust niet gekozen voor open dak ivm mijn lengte. Met een open dak komt de binnenkant naar beneden met een aantal cm. Andere opties die ik wel heb genomen zijn:

tech pakket (super icm leder)
elec. achterklep (geweldig)
elec. bedienbare voorstoelen (erg makkelijk met 2 bestuurders)
afneembare trekhaak

De columbus icm canton vind ik ook geweldig
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben gelukkig niet zo lang, dus was niet zo bang voor dat ietwat verlaagde dak. Maar het viel me inderdaad wel onmiddelijk op bij instappen. Voor de wat langeren onder ons, en dat hoeft echt geen 2 meter te zijn, is dat zeker een aandachtspunt, nooit bestellen zonder in een auto met panoramadak gezeten te hebben. Overigens zou ik ook tevreden geweest zijn met een panoramadak wat niet open kan, maar dat vele licht binnen door het glas vind ik wel erg fijn. Trekhaak had ik geen behoefte aan, wat er niet in past gaat niet mee is bij ons de stelregel. De laatste keer dat ik meer ruimte nodig had is ruim 5 jaar geleden, en toen ik heb ik een busje gehuurd :).
 

kalespijker

Actief lid
Afgelopen donderdagmiddag mijn octavia kunnen ophalen. Erg blij mee want reed een megane hatchback en die was wel erg klein met een dochter van 7 maanden en alle meuk die je dan meeneemt.

De ochtend erna meteen op vakantie naar de dordogne. Bevalt erg goed, lekker veel ruimte en luxe. De dsg is echt zalig, herken me ook niet in verhalen waarbij de motor gaat brommen vanwege te weinig toeren.

Enkel skoda connect werkt nog niet, volgens mijn dealer was dit de eerste octavia waarbij standaard een simkaart werd bijgeleverd. Maar die kan nog geen connectie maken.
 

CharlesTucker

Forumguru
Gefeliciteerd met de auto, en prettige vakantie! Zeker tijdens de vakantie is die ruimte wel fijn ja. Wat connect betreft, grappig dat ze tegenwoordig een sim-kaart meeleveren. Wel jammer dat het dan niet werkt. Persoonlijk ben ik erg blij met de verkeersinformatie via connect, toch een stuk beter dan via TMC.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ah, je eerst even lekker maken en dan (flink) laten betalen dus, boefjes. Gelukkig werkt het (bij mij en meerderen op het forum) ook prima zonder simkaart, via de telefoon, die de meeste mensen toch wel bij zich hebben. Voor Skoda-Connect zelf betaal je al genoeg trouwens, daar hoeft niet nog eens een bedrag per maand voor Vodafone bij.
 
Nou... veel tromgeroffel !!! Kreeg een berichtje dat mijn auto bij de dealer staat. Nu moet ie nog klaargemaakt worden, trekhaak eronder geklust enz. Denk dat ik morgen een afspraak voor aflevering kan maken, eindelijk een serieuze deadline!

Ben benieuwd!!
 

AxelF_69

Nieuw lid
Na lange tijd terug bij Skoda, de Octavia III.
Hij is besteld in week 26-2018 maar tot op heden geen idee wanneer deze komt, ligt aan WLTP

ŠKODA Octavia Combi FL (3) Ambition Business 1.0 85 kW / 115 pk TSI Combi 6 versn

* Race blue metallic
* Interieur Sport zwart/rood leder
* Dynamic pakket
* Elek. open en sluit achterklep
* Park.plus pakket
* Sunset
* Optical parking Ass.
* DAB
* Maxidot kleurendisplay (helaas de uitgebreide versie nog niet mogelijk)

Na een omzwerving van automerken Renault/Peugeot/Seat/Ford toch weer terug bij de Skoda.
Kan haast niet wachten .....
 

CharlesTucker

Forumguru
Mooie configuratie en mooie kleur, gefelicteerd en succes met wachten, hopelijk niet zo lang, wachttijden varieren nogal blijkt. Persoonlijk ben ik trouwens blij met dat maxidot kleurendisplay, lekker duidelijk en rustig. Zo op het oog is zo'n uitgebreide digitale display zeker mooier, maar of het ook prettiger is bij gebruik vraag ik me af (en daar zal iedereen ook wel anders over denken trouwens, dus laten we die discussie hier maar niet voeren :D.
 
12-9 eindelijk de auto op mogen halen ! Heerlijke bak, blij dat ik van de Kia verlost ben! Voor diegene die velvet red nog niet zo goed kennen en erg nieuwsgierig zijn, heb ik even een close-up met zonlicht erop gemaakt :-)

ACC4DBE7-8846-4C91-AED2-2CB592914CAC.jpeg 391132AB-9CF9-4D9F-BB47-05B3B56997B6.jpeg

19FD67BB-8D21-43B6-A39D-262B984F1AF9.jpeg - klik voor groter


De kleur veranderd sterk afhankelijk van de zon/bewolking etc.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan