Waar laat je de sleutel bij kessy

Canon-Eye

Forumguru
Ook eens. Lang niet alles wat er kan, is ook echte vooruitgang...

Veel van die speciale kunstjes hebben mij trouwens een veel te hoog 'kijk mij eens!'-gehalte om daar geld aan te willen besteden. Ik heb de sleutel gewoon altijd òf in de linker broekzak, òf in het contact; meer keuzes zijn er eigenlijk niet.
 
@Canyon-eye, dat lijkt me lastig dan om je auto in te komen: je zult je sleutel toch ook ter hand moeten nemen om hem te openen! :D

Ik begrijp ook niet wat er niet handig is aan niet je sleutel uit je broekzak te hoeven halen om de auto open/dicht te doen, niet je sleutel in het contactslot te hoeven steken en om te draaien en slechts de handgreep te hoeven aanraken om de auto te openen en te sluiten. :pieker:

Dat je even moet wennen aan het idee, prima. En dat het even duurt voordat je een goede oplossing vind voor het afleg probleem kan ik ook inkomen. Het heeft mij 1000 km gekost om dit te tackelen, heb er nu dus 159.000 km plezier van. Mijninziens is dit wel degelijk comfortverhogend. Snap ook niet waarom mijn huis dit systeem nog niet heeft;)
 

Canon-Eye

Forumguru
@Canyon-eye, dat lijkt me lastig dan om je auto in te komen: je zult je sleutel toch ook ter hand moeten nemen om hem te openen
Jawel, maar alleen om de auto te openen (bv. voor het wegleggen of pakken van spullen) hoeft hij niet uit de zak. Ik kan de AB op gevoel bedienen...
 

TL@

Forumguru
Klappen met Kessy de spiegels dan ook direct in. Op de O2 klappen ze namelijk niet automatisch in na het sluiten van de deuren, je moet het knopje op de afstandsbediening ingedrukt houden.

Als je nog steeds op de AB moet drukken om de spiegels in te klappen, wordt het wel een vrij nutteloos systeem.
 

CDK

Forumguru
als ze bij de O3 wel inklappen is dat een een goede verbetering tov de S2, want daar klappen de spiegels helaas niet automatisch in.....

maar misschien is dat met vagcom aan te passen??
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Ze klappen vanzelf in, je kan het instellen bij wagen --> setup --> ruitenwissers en spiegels. een vinkje bij automatisch inklappen bij parkeren. Dus als ze niet inklappen kun daar het vinkje zetten dat ze het wel doen
 

Yargo

Actief lid
Is dit
Ze klappen vanzelf in, je kan het instellen bij wagen --> setup --> ruitenwissers en spiegels. een vinkje bij automatisch inklappen bij parkeren. Dus als ze niet inklappen kun daar het vinkje zetten dat ze het wel doen


Is dit op een Superb2 waar je het over hebt? Ik moet dit dan wel eens aan mn collega zeggen dat hij dat eens moet checken want hij vindt het steeds debiel dat de spiegels niet inklappen met kessy. Ze zouden altijd moeten inklappen imo, zoals bij Volvo. Op mij Superb Combi van 2011 gaat het in ieder geval niet (heb geen kessy)
 

micky

Forumguru
Ik snap dat mensen vaak wat terughoudend zijn met vernieuwingen, maar om nu te schrijven dat het sleutelloos bedienen van je auto geen voordelen bied.... ik zou bijna zeggen, dat zeggen de mensen die het zelf niet hebben ;)

De 2 fijnste opties die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken op mijn auto zijn de Kessy en de elektrisch te bedienen achterklep, de sleutel zit als ik een spijkerbroek aan heb in het rechter zakje voor, deze is dacht ik bedoelt voor een aansteker. ik heb geen andere sleutels aan de auto sleutel, want ook thuis gebruik ik zelden een sleutel, mijn huis gaat open met een pincode wel heb ik altijd een sleutelbos in de auto liggen, want daar zitten ook de sleutels van kantoor in enz. dus indien nodig heb ik wel een sleutel bij de hand.

Mijn vrouw heeft da auto sleutel in de handtas en aangezien ze nooit zonder de deur uit gaat werkt dit zoal ik begrepen heb ook perfect. :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik snap dat mensen vaak wat terughoudend zijn met vernieuwingen, maar om nu te schrijven dat het sleutelloos bedienen van je auto geen voordelen bied.... ik zou bijna zeggen, dat zeggen de mensen die het zelf niet hebben ;)
Dat zeg ik inderdaad, en wel om de volgende reden.
Soms sta ik vlak bij de auto - om te tanken of zo - en dan wil ik toch dat de deuren op slot zijn en blijven. En wel om de simpele reden dat er voor een redelijk kapitaal aan fotospullen in de auto ligt. In mijn kennissenkring is het al eens gebeurd dat er voor veel geld aan zulke spullen uit de auto werd gejat in de 20 of 30 seconden dat er boodschappen in de achterklep werden getild...
In zo'n geval (met de fototas op de achterbank dus) hou of doe ik de portieren op slot en open ik alleen de achterklep waar ik zelf bij sta.
Dus KESSY komt er bij mij echt niet in! :nono:
 

micky

Forumguru
@Canon-Eye, dat kan dus gewoon met Kessy,
als jij bij de achterdeur staat (dus aan het tanken bent), kan niemand je voordeur opendoen, ook niet aan de andere kant, je moet echt de sleutel er vlakbij houden en dus bijna de persoon beroven om binnen te komen, dan kun je ook nog eens in het menu instellen welke deuren of de achterklep wel of niet mee opengaan bij het instappen (dus alles open, alleen de bestuurders deur, of alleen de betreffende deur die vastgehouden wordt), maar goed ik denk dat hier geldt onbekend maakt onbemind ;)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb het beeld voor ogen van de Mégane van een familielid, die heel uitnodigend alles open gooit als hij binnen een meter of 4 van zijn auto is - en dat vinnik nie prettig nie...

En inplaats van in de auto via een menu één veel voorkomende combinatie te moeten instellen, steek ik liever mijn hand in mijn zak om met de eigen vingertoppen 1 van de 2 mogelijke opties (alleen achterklep of alles) te openen. Dan heb ik het letterlijk zelf in de hand.
 
Bovenaan Onderaan