Waar laat je de sleutel bij kessy

tha a

Senior Member
bij mijn o2 draai ik de sleutel om en hij start pas als hij daar klaar voor is. Maw bij voorgloeien ff wachten en dan gaat ie. De sleutel is dan allang terug in normale positie.
Neem aan dat dat met een startknop helemaal het geval is... (iig wel in mn vorige BMW 1)
 

Greggy

Actief lid
/ontopic: sleutels gaan bij mij doordeweeks 's-ochtends (en ik het weekend) in de broekzak of het jasje. De sleutels heb ik nodig om de auto af te sluiten om koffie te halen voor on-the-road... Op weg naar huis gaat ie in de koffer en is het grabbelen in de koffer voor de voordeur om ze te vinden onder de berg laptopaccesoires. Dit ritueel zal wel veranderen richting de herfst...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

thekawa

Forumguru
weet iemand of er ook op de achterdeuren deze sensor zit? bij mij passat zitte ze op alle deuren. Bij de dealer viel me op dat ze alleen op de voorportieren zitten. Is dat bij elke o3 uitvoering zo?
 

thekawa

Forumguru
check thnx. gezien het filmpje is het hetzelfde systeem. Zal dan wel deels besparing zijn? neemt niet weg dat het een super systeem is en een kleine moeite die van de voorportieren te gebruiken!
 

hemi24

Forumguru
Ja dat dacht ik ook dat ik de sleutel nooit nodig zou hebben tot in een week zowel de battenrij van mijn gewone keycard als van de reserve keycard geen sjoege meer gaf. Best wel balen als je dan staat te hannesen om je deuren open te krijgen en dat is tot daar aan toe, de auto wou ook miet meer starten en nergen zit dan een ordinair contactslot....noem dat maar crateur de problematique



Daar heb je dan weer ergens een sleufje voor in het dashboard, maar Renaults worden nog wel eens geleverd zonder handleiding begrijp ik?!? :D



Enige grote nadeel is dat in de handleiding (die in de afgesloten auto ligt) staat hoe je met een in de sleutelloze sleutel verstopte dummysleutel in de auto komt, zonder het portierslot te molesteren. (ja, ja, snappen jullie me nog?)
 
Ik heb toch even zitten zoeken/klooien met de sleutel. Uiteindelijk heb ik mijn huissleutels er ook maar aan gemaakt, en laat ik ze in de auto in het bakje achter de pook (waar eigenlijk je telefoon moet, maar daar zit dan weer geen aansluiting om hem op te laden??) en buiten de auto in mijn broekzak of tas. De telefoon laat ik in de houder, daar kan ik hem wel opladen via de 12V.
 

Pablos

Senior Member
De dealer vond het heel raar dat ik dat een ontwerpfout noemde. In mijn logica zou het telefoon vak idd de aansluitingen moeten bevatten. Klepje dicht klaar. Nu moet het half open blijven???

"Dealer vond het een rare opmerking. Zullen ze vast over nagedacht hebben"

Met innovatie hadden ze er ook gelijk een inductie lader (wireless/QI charging) in de grondplaat van het vak te doen.
 

Pablos

Senior Member
Yup en zo moeilijk is het niet, oral b doet het al jaren.....moet ik gelijk weer zelf gaan klussen in de nieuwe auto;)

Toch al een uitdaging met drie varianten (iPhone, android en Lumia wp8) :):):) waar laat ik ze;) stekkerblokje mee?
 

sitechris

Donateur
Ik heb mixed feelings over handsfree. In de Megane heb ik het ook. Prima als je wegloopt dat eea vanzelf dichtgaat, maar ik ben nog wel eens mijn keycard kwijt omdat die ergens in de auto of los in een jaszak slingert. En de keycard is al een keer tussen de stoel en middenconsole terechtgekomen. Met wat pijn en moeite heb ik die nog boven tafel gekregen. In de Renault heb je wel een gleuf waarin je de keycard kan stoppen, maar die vergeet ik wel eens.

Het keyless go werkt overigens wel beter als het kessy in de Audi A1 van mijn moeder.
 

Herman Janssens

Senior Member
De auto kan niet gesloten worden als de kessy zich er nog in bevindt, niet? Bij mijn fiesta is dat toch het geval. Bij de OC III toch ook, vermoed ik?
 
Hmm.. hoopte zelf ook dat het zo'n systeem was dat zelf op slot zou gaan bij weglopen. Ik vergeet namelijk nog al eens af te sluiten, dus met een knopje zal dat wel net zo vaak gebeuren :)
 

CDK

Forumguru
het gaat niet op slot bij weglopen, je moet even langs de deurgreep vegen met je hand, of je hand even tegen de buitekkant vsn de greep aan houden en daarna sluit het voertuig.
als je je sleutel in het voertuig laat liggen is afsluiten onmogelijk.

greetz Corné
 

paulus474

Senior Member
Zelfs vegen is niet nodig, gewoon even met je buitenkant van je hand (vingers) tegen de handgreep houden.
 

sitechris

Donateur
het gaat niet op slot bij weglopen, je moet even langs de deurgreep vegen met je hand en dan sluit het voertuig
als je je sleutel in het voertuig laat liggen is afsluiten onmogelijk

greetz Corné


Dat is idd verschil met systeem bij Renault. Daar gaat hij gewoon op slot als je wegloopt.
 

hemi24

Forumguru
Dat is idd verschil met systeem bij Renault. Daar gaat hij gewoon op slot als je wegloopt.

... en dat is knap irritant: wil je even wat in of uit de koffer doen en loop je net met een te grote boog om de Renault: "Piep, piep" (op slot).
2 maanden Megane gereden en het systeem vaak vervloekt, daarbij is de keycard ook een onhandig formaat...
 
Bovenaan Onderaan