Waar laat je de sleutel bij kessy

ertromp

Forumguru
@Canon-Eye : Je zit hier niet op het Megane forum hoor :D
Heb intussen al menig O3 op de oprit gehad voor de VCDS aanpassingen en ik vind het een zinvolle optie en nog geen bezwaar zelf kunnen bedenken of hier kunnen lezen om het niet te willen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Ik heb het beeld voor ogen van de Mégane van een familielid, die heel uitnodigend alles open gooit als hij binnen een meter of 4 van zijn auto is - en dat vinnik nie prettig nie...

En inplaats van in de auto via een menu één veel voorkomende combinatie te moeten instellen, steek ik liever mijn hand in mijn zak om met de eigen vingertoppen 1 van de 2 mogelijke opties (alleen achterklep of alles) te openen. Dan heb ik het letterlijk zelf in de hand.

Wellicht ten overvloede, maar je moet dus echt zelf de deurklink vastpakken voordat hij van het slot gaat, om op slot te doen moet je over de klink wrijven, dit doe je in 1 beweging als je de deur dichtdrukt
 

Renzo4000

Forumguru
Oei oei ... wat wordt er toch veel afgegeven op de Megane (of beter gezegd, Renault aangezien bijna alle modellen met keycard te krijgen zijn). Ik heb nu ook de Megane en ben zeer te spreken over de keyless entry die m.i. simpelweg beter is uitgewerkt dan bij de Skoda. Ik vind het juist erg prettig dat ik mijn sleutelkaart in mijn portemonnee kan laten zitten (die ik altijd bij me heb!). Uitstappen, piep piep op slot!. Bij aankomst de deur optrekken en gaan met die banaan.

Ik heb uiteraard ook weer voor Kessy gekozen juist om deze redenen. Ik vind het echter een gemiste kans dat je bij het afsluiten toch eerst weer een handeling moet uitvoeren, m.i. hadden ze het dan net zo goed niet kunnen doen ... kan je evengoed op een knopje drukken. Jammer.
 

henriz

Forumguru
@Renzo4000
Die handeling is wennen inderdaad.
Het gebeurt mij helaas nog wel eens dat ik de auto vergeet af te sluiten. (dat merk ik dan bij terugkomst @s-line: hij is inderdaad nog niet gestolen)
Het gebruik van KESSY zit blijkbaar nog niet goed in mijn systeem. Wat er fout gaat is dat ik na het uitstappen de auto niet afsluit omdat ik nog iets uit de kofferbak moet hebben. Wanneer ik de kofferbak dicht gooi sluit ik de auto niet af omdat ik gewend ben geraakt dat dat niet hoeft wanneer je alleen iets uit de kofferbak haalt. Ofwel het gaat fout wanneer ik niet nadenk.
Het is de combinatie die niet compatibel is met mijn intuïtie.
 

Olavio

Senior Member
Mijn sleutel zit gezellig met de huissleutel en het sleuteltje voor de afneembare trekhaak in een zakje (pouch) wat ik kreeg van de dealer bij aflevering. Niks uit de zak glijden, altijd bij de hand als het (niet) nodig is. Als mijn vrouw de auto wil krijgt ze de pouch.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wij hebben gewoon allebei onze eigen klapsleutel. :pardon:
Hartstikke handig als de auto op een centrale plaats geparkeerd staat en we onafhankelijk van elkaar verschillende winkels aandoen. En wie met de Skoda wegmoet weet zelf wel waar de eigen sleutel is...
 

micky

Forumguru
@Renzo4000
Die handeling is wennen inderdaad.
Het gebeurt mij helaas nog wel eens dat ik de auto vergeet af te sluiten. (dat merk ik dan bij terugkomst @s-line: hij is inderdaad nog niet gestolen)
Het gebruik van KESSY zit blijkbaar nog niet goed in mijn systeem. Wat er fout gaat is dat ik na het uitstappen de auto niet afsluit omdat ik nog iets uit de kofferbak moet hebben. Wanneer ik de kofferbak dicht gooi sluit ik de auto niet af omdat ik gewend ben geraakt dat dat niet hoeft wanneer je alleen iets uit de kofferbak haalt. Ofwel het gaat fout wanneer ik niet nadenk.
Het is de combinatie die niet compatibel is met mijn intuïtie.
Gewoon de auto afsluiten bij de voordeur en dan naar achteren lopen en klep openen, auto blijft dan op slot
 

Gizzmo

Forumguru
Heb mijn auto nog niet, ben benieuwd hoe het keyless entry zich gedraagt, moet wel zeggen dat die niet automatisch op slot gaat wel jammer is, heb dat een tijdje gehad op een megane en om die reden heb ik het nu besteld.

maar ja, het heet ook keyless ENTRY ;) , toch jammer
 

Archie

Senior Member
Gewoon de auto afsluiten bij de voordeur en dan naar achteren lopen en klep openen, auto blijft dan op slot
Dat vind ik ook wel irritant (maar dat is een voorkeur) want bij mijn lexus ct200h zat er ook een knopje bij de achterklep om de hele auto op slot te doen, dat kan nu niet :(
 

CDK

Forumguru
@Klaasje, is dat zo? @Antera en @ertromp hebben hier wel naar gezocht, maar heb nog niets vernomen dat dat reeds gelukt zou zijn????

Edit: bedoel je niet dat het voertuig bij het wegrijden op slot gaat?
 

Klaasje

Forumguru
Ik dacht in document van Antera te lezen dat het kon. Weet niet meer welke code. Keb alles genoteerd wat ik aangepast wil hebben als ik langsga
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Gizzmo

Forumguru
Volgens mij was het zo dat het aangepast kon worden, maar inmiddels (model 2015) niet meer geheel, wel de deuren, maar niet de tankdop en de achterklep.
Ik hoop dat ze een oplossing vinden :)
 
Bovenaan Onderaan